۴ نکته کلیدی برای کاهش وزن

با رعایت یک‌سری نکات ساده، ترک عادات بدِ غذایی از جمله پرخوری یا خوردن غذاهای ناسالم می‌توان گام مؤثری در زمینه کاهش وزن برداشت.
۴ نکته کلیدی برای کاهش وزن
1403/04/10 - 10:28
تاریخ و ساعت خبر:
195021
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - پیروی از یک رژیم غذایی سالم و مغذی، بدون اینکه بر سطح انرژی شما تأثیر بگذارد، می‌تواند به کاهش وزن کمک کند، کافی است نکات زیر را رعایت کنید:
۱. آب بنوشید
آب متابولیسم را افزایش می‌دهد و اشتهای شما را کمتر می‌کند؛ همین مسئله منجر به پرهیز از پرخوری می‌شود. هیدراته نگه‌داشتن بدن یک عامل کمک‌کننده در امر کاهش وزن است.
۲. ورزش کنید
ورزش و فعالیت بدنی متابولیسم بدن را افزایش می‌دهد و از تجمع چربی اضافی جلوگیری می‌کند. ورزش سلامت قلبی و تنفسی را ارتقا می‌بخشد و با تقویت عملکرد شناختی، به سلامت مغز کمک می‌کند.
۳. پروتئین را به وعده‌های غذایی اضافه کنید
غذاهای غنی از پروتئین مانند گوشت بدون چربی، تخم مرغ و لوبیا بدون اینکه کالری بالایی داشته باشند، سیرکننده هستند. همچنین هضم آنها بیشتر طول می‌کشد، بنابراین شما را برای مدت طولانی‌تری سیر نگه می‌دارند. تحقیقات نشان می‌دهد که گوشت و فرآورده‌های گوشتی می‌توانند هورمون‌های گرسنگی را کاهش داده و سطح هورمون‌های سیری را در بدن افزایش دهند.
۴. سبزیجات بیشتری مصرف کنید
سبزیجات سرشار از فیبر هستند که به روانسازی دستگاه گوارش کمک کرده و از یبوست جلوگیری می‌کنند. همچنین سبزیجات حاوی کالری کمتری نسبت به سایر غذاهای حاوی قند یا نشاسته است و محتوای فیبر بالای آن باعث می‌شود تا مدت زمان طولانی‌تری احساس سیری داشته باشید.
خبرآنلاین
انتهای پیام/ن

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
وزن چاقی لاغری
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
بهداشت و سلامت
V
آرشیو