خبرنگار البرزی در گفتگو با «زنان نیوز»:

حقوق اندک و نداشتن امنیت شغلی دغدغه خبرنگاران است

خبرنگار البرزی گفت: حقوق اندک و نداشتن امنیت شغلی مهمترین مشکل خبرنگاران است و امیدواریم مسئولان به این موضوع رسیدگی کنند.
حقوق اندک و نداشتن امنیت شغلی دغدغه خبرنگاران است
1403/05/18 - 08:27
تاریخ و ساعت خبر:
196538
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - از البرز؛ زینب قربانی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی «زنان نیوز» گفت: خبرنگاری عشق است و اگر با علاقه وارد این شغل نشوید، قطعا دوام نمی‌آورید زیرا سختی های کار بسیار زیاد است.
خبرنگار استان البرز ادامه داد: من حدود 8 سال است که به صورت حرفه‌ای در البرز در حرفه خبرنگاری در نشریات و خبرگزاری‌ها فعالیت می‌کنم.
وی افزود: در مواقعی که یک اتفاقی در کشور و یا استان محل کار ما اتفاق می افتد دیگر روز و شب برای شغل خبرنگاری معنایی ندارد و باید شبانه روز کارو روشنگری کنید، در غیر این صورت دشمن فضا را در دست می گیرد.
قربانی تصریح کرد: درآمد شغل خبرنگاری بسیار کم است و گذران زندگی نیست و این درد بزرگی است که امیدوارم مسئولان صدای ما را بشوند و برای این حرفه نیز کاری کنند.
خبرنگار البرزی گفت: امنیت شغلی در حرفه خبرنگاری معنایی ندارد، بسیاری از مدیران مسئول رسانه ها معمولا خبرنگاران را بیمه نمی کنند و اینها با حقوق کم و بدون بیمه سالها کار می کنند و در روزهای پیری نیز باید بدون پشتوانه زندگی کنند.
وی ادامه داد: خبرنگارها روز تعطیل نیز ندارند و جمعه و شنبه و عید و تعطیلی برای آنها معنایی ندارد و باید کار کنند و روشنگری کنند زیرا دشمن در جنگ رسانه ای شبانه روز تلاش می کند.
قربانی افزود: اگر روشنگری و جهاد تبیین خبرنگاران و اصحاب رسانه نباشد، دشمن در جنگ رسانه ای مردم را بر علیه نظام به خیابان ها می کشاند، زیرا امروز فضای ولنگار مجازی زمین جنگ دشمن بوده و باید این موضوع را جدی بگیریم.
این خبرنگار تاکید کرد: آمار خبرنگاران خانم در عصر کنونی از آقایان پیشی گرفته و این نشان می‌دهد که روحیه پیگیری و خستگی ناپذیری زنان باعث شده که آمارها نشان دهد تعداد خبرنگاران زن از مرد پیشی گیرد.
وی گفت: جنگ رسانه‌ای دشمن زن، مرد، کودک، نوجوان و جوان نمی شناسد زیرای برای همه رده‌های سنی محتوا تولید می کند و می خواهد افراد جامعه را سربازاران خود کند و سلاح جنگ رسانه دشمن دانش و آگاهی است که جز با بصیرت و آگاهی‌بخشی میسر نخواهد شد.
قربانی در پایان اظهار داشت: امیدوارم روزی خبرنگاران به جایگاه اصلی خود برسند و با امنیت شغلی و بدون هیچ دغدغه به کار و پیگیری مسکلات مردم اهتمام بورزند.
انتهای خبر/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
خبرنگار، زنان، مردان، آمار حقوق، امنیت شغلی
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
V
آرشیو