مسئول بسیج طلاب حوزه علمیه ریحانه الرسول ساوه :

امام حسن (ع) دارای رساترین بیان و درست ترین موضع گیری در برابر طاغوت زمان خود بودند

مسئول بسیج طلاب حوزه علمیه ریحانه الرسول ساوه گفت: حضرت سه نوبت اموال خویش را با خدا به نصف تقسیم نمود. و دو مرتبه تمام اموال خویش را در راه خدا ایثار نمود. سفره کرمش همواره گسترده بود، فقیر و غنی از آن بهره مند بودند.
امام حسن (ع) دارای رساترین بیان و درست ترین موضع گیری در برابر طاغوت زمان خود بودند
1403/05/23 - 10:41
تاریخ و ساعت خبر:
196748
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - از استان مرکزی شهرستان ساوه؛ سیده رقیه موسوی مسئول بسیج طلاب حوزه علمیه ریحانه الرسول ساوه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری زنان گفت: امام همام حسن مجتبی علیه السلام از زمره ی عترتی است که اندیشه و رفتار و موضع گیری هایش اسوه بر دیگران می‌باشد. اندیشه‌های تابناک و رفتار وی همانند علی علیه السلام و همانند فاطمه علیهاالسلام و همانند سایر امامان الگو است.
وی ادامه داد: نکته حایز اهتمام در سیره و روش امام مجتبی علیه السلام موضع گیری مهم اجتماعی است، که در برابر طاغوت زمان خویش پدیدار شده است.
موسوی تصریح کرد: امام مجتبی (ع) با طاغی و ستم گری چون «معاویه» به سازش می‌پردازد؛ در حالی که پدرش در برابر همین طاغی می‌ستیزد و برادرش حسین علیه السلام در برابر فرزند همین طاغی «یزید» می‌ستیزد.
مسئول بسیج طلاب حوزه علمیه ریحانه الرسول ساوه گفت: از دیگر مواردی که می‌توان از امام حسن علیه السلام الگو گرفت ایثار و کرامت حضرت می‌باشد. همواره حضرت در تمام شؤون زندگی به یاد خدا بود. وی راستگوترین و از رساترین بیان بهرمند بود. این جمله که حضرت در همه حال به یاد خدا بوده است، تمام زندگی حضرت را فرا می‌گیرد که لحظه لحظه ی زندگی حضرت با یاد خدا سپری می‌شده است.
موسوی تصریح کرد: حضرت سه نوبت اموال خویش را با خدا به نصف تقسیم نمود. و دو مرتبه تمام اموال خویش را در راه خدا ایثار نمود. سفره کرمش همواره گسترده بود، فقیر و غنی از آن بهره مند بودند. لباس زیرین وی خشن، لباس رو فاخر بود.
وی در ادامه افزود: در مورد علت گریه ی حضرت از زبان امام رضا (ع) ،این گونه سخن رسیده است«هنگامی که از حضرت پرسیدند: شما که بیست مرتبه پیاده به حج مشرف شده ای و شما که سه نوبت اموال خویش در راه خدا انفاق نموده ای چرا این گونه از آخرت نگران می‌باشی و گریه می‌کنی. در پاسخ اظهار می‌دارد به دو مهم؛ یکی فراغ و جدایی دوستان، دیگری خطر موقف‌های قیامت.»
مسئول بسیج طلاب حوزه علمیه ریحانه الرسول ساوه گفت: نقش مشارکت امام مجتبی (ع) و برادر بزرگوارش با اشراف امام علی علیه السلام تا این حد می‌باشد ، که جان خود را در معرض خطر جدی در جهت حفظ آرمان امت اسلامی و صلاح مسلمانان قرار می‌دادند.
وی ادامه داد: در زمان حکومت داری امام علی علیه السلام نیز در کنار رهبری در رویدادهای مهم سیاسی و اجتماعی مشارکت داشتند. البته این نقش آفرینی امری طبیعی به نظر می‌رسد، زیرا در این زمان زعامت حق مداری علی شکل گرفته است و مشارکت در استقرار نظامی که امام علی (ع) زعامت آن را عهده دارد بسی افتخار بزرگ برای هر فرد مسلمان است.
موسوی تصریح کرد: از جانب دیگر امام مجتبی علیه السلام فردی مؤمن و پایدار در ایمان خویش و در زمینه‌های اجتماعی، فردی جسور و بسی شجاع می‌باشد. روشن است که چنین فردی بیشترین نقش را به عهده خواهد داشت. چنین فردی خطر پذیرترین و پیش گام در عرصه‌های اجتماعی و نظامی خواهد بود.
مسئول بسیج طلاب حوزه علمیه ریحانه الرسول ساوه گفت: در زمان پرفراز و نشیب زمامداری علی علیه السلام رویدادی مهم و بس شگفت انگیزی رخ داده است. شکل گیری احزاب و جریان‌های اجتماعی و نیز پدیدار شدن فتنه‌ها بخشی از آن را شکل می‌دهد.
وی ادامه داد: جریان‌های اجتماعی مانند تشکل همسو و همراه اهل بیت و احزاب چالشگر مانند قومیت حمراء، گسترش حزب عثمانیه و نیز سه فتنه مهم ناکثین و قاسطین و مارقین عمده ترین آن ها می‌باشد. در مهار نمودن این فتنه‌ها بیشترین نقش را بعد از امام علی، حسن بن علی علیهماالسلام به عهده دارد.
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
امام حسن، ایثار، بخشش،
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مناسبت ها
V
آرشیو