کارشناس الهیات :

حیات سیاسی امام حسن (ع) در عین مظلومیت و اقتدار بود

کارشناس الهیات گفت: امام حسن (ع) وقتی مسموم شد این مسمومیت کوچکترین رنجی بود که در دنیا دید. مظلومیت در حدی بود همسر که نزدیکترین فرد به انسان است در حق حضرت ظلم کرد و به شهادت رساند .
حیات سیاسی امام حسن (ع) در عین مظلومیت و اقتدار بود
1403/05/23 - 10:34
تاریخ و ساعت خبر:
196749
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - از استان مرکزی شهرستان زرندیه؛ ایران احمدی کارشناس الهیات در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری زنان در زرندیه گفت: چون مظلومیت امام حسن علیه السلام از امام حسین علیه السلام بیشتر است شور شهادتی که در امام حسین علیه السلام بود در امام حسن علیه السلام هم بود ولی شرایط و دوره امام حسن علیه السلام با شرایط و دوره امام حسین علیه السلام فرق می کرد.
وی ادامه داد: در زمان امام حسن علیه السلام زخم زبان ها بیشتر بود و یاران امام علیه السلام کمتر بود چون اهل مبارزه با ظلم وستم نبودند و مصداق این آیه شریفه (اطیعوالله و اطیعو الرسول و اولی الامر منکم ) نبودند حضرت حلم و صبری می کردند که عجیب و فوق العاده بود .
کارشناس الهیات تصریح کرد: رنج های روحی به حضرت وارد می کردند که از رنج های جسمی خیلی بالاتر بود. جراحت شمشیر التیام پذیر است ولی جراحت زبان التیام پذیر نیست .
احمدی گفت: امام حسین علیه السلام را در روز عاشورا با جراحات شمشیر مجروح کردند ولی امام حسن علیه السلام را با جراحات زبان مجروح کردند به عنوان مثال : معاویه در روز جمعه که نماز جمعه خوانده می شد و سران و شیاطین خودش را از قبیل عمروعاص و..‌افرادی ازاین قبیل جمع می کرد و امام حسن را دعوت می کرد و اگر امام شرکت نمی کرد به الحاد و مخالف و مفرق جماعت مسلمین متهم می شد یکی یکی شروع به زخم‌زبان می کردند چه زخم زبان هایی، البته امام جواب تک تک را می دادند.
وی افزود: خطیب جمعه بالای منبر در حضور امام حسن علیه السلام‌ پدر بزرگوارش (امام علی علیه السلام )را لعن می کرد . تحمل این شرایط خیلی سخت است که در ملاء عام به پدر توهین شود .
احمدی گفت: امام حسن (ع) وقتی مسموم شد این مسمومیت کوچکترین رنجی بود که در دنیا دید. مظلومیت در حدی بود همسر که نزدیکترین فرد به انسان است در حق حضرت ظلم کرد و به شهادت رساند .
کارشناس الهیات تصریح کرد: عوامل دخیل در قیام امام حسین (ع) یاران وفادار و پیروی از ولی، حتی خانواده خود حضرت هم یار وفادار بودند. درصورتی که همسر حضرت امام حسن (ع) دشمن حضرت بودند که در حق حضرت ظلم کردند و امام حسن (ع ) یار و یاور وفاداری نداشتند و اگر هم داشتند تعداد اندکی بودند که نمی شد با این تعداد قیام کرد .
وی در پایان خاطرنشان کرد: امام حسن علیه السلام در شرایطی و در دوره ای قرار گرفته بود که باید صبر و خودداری کند تا موقع و وقت برسد و آن موقع و وقت ، وقتی است که حضرت از دنیا رفتند و نوبت برادرشان اباعبدالله الحسین بود.
خبرنگار: زینب پاشاخانی

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
مظلومیت، امام حسن، شهادت،
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مرکزی
V
آرشیو