کارشناس حوزه سواد رسانه ای عنوان کرد

حضرت زینب (س) الگویی بی‌نظیر برای پرستاران و نمونه‌ای برای فعالان عرصه رسانه

کارشناس حوزه سواد رسانه ای گفت: حضرت زینب (س) الگویی بی‌نظیر برای پرستاران و نیز نمونه‌ای برای فعالان عرصه رسانه هستند؛ زیرا در هر دو نقش، یعنی مراقبت و پیام‌رسانی، به‌صورت الهام‌بخشی عمل کرده‌اند.
حضرت زینب (س) الگویی بی‌نظیر برای پرستاران و نمونه‌ای برای فعالان عرصه رسانه
1403/08/19 - 13:00
تاریخ و ساعت خبر:
209854
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - از استان مرکزی شهرستان تفرش؛ اعظم عسکری کارشناس حوزه سواد رسانه ای با اشاره به نقش رسانه‌ای حضرت زینب (س) گفت: حضرت زینب (س) را باید به‌عنوان بزرگ‌ترین رسانه و پیام ‌رسان انقلاب عاشورا شناخت. پس از شهادت امام حسین (ع) و یارانش، دشمنان تلاش کردند تا حقیقت واقعه را وارونه جلوه دهند و چهره قیام وی ادامه داد: حضرت زینب (س) با روحیه‌ای استوار و ایمانی قوی، حتی در دشوارترین شرایط، قدرت بیان و فصاحت خود را حفظ کردند. ایشان با اتکا به ایمان عمیق و تعهد به آرمان‌های امام حسین (ع)، هرگز از بیان حقایق و مقابله با ظلم ترس به دل راه ندادند. در کاخ ابن زیاد و سپس در مجلس یزید، حضرت زینب (س) نه‌تنها ترس و وحشتی نشان ندادند، بلکه با وقار و صلابت، ظلم و فساد حکومت اموی را برملا کردند. این ایستادگی و شجاعت در سخن گفتن، آن‌چنان تأثیرگذار بود که حتی مخالفان را وادار به سکوت و بازاندیشی کرد.
عسگری تصریح کرد: خطبه‌های حضرت زینب (س) نقشی کلیدی در خنثی کردن تبلیغات دشمن داشت. دشمنان قصد داشتند قیام امام حسین (ع) را به‌عنوان حرکتی علیه حکومت اسلامی معرفی کنند، اما حضرت زینب (س) با تبیین هدف قیام عاشورا و افشای ماهیت ظلم و ستم یزید، افکار عمومی را بیدار کردند. این خطبه‌ها وجدان‌های خفته را بیدار کرد و پایه‌های حکومت یزید را متزلزل ساخت. در حقیقت، سخنان ایشان باعث شد که پیام عاشورا زنده بماند و این پیام از نسل به نسل منتقل شود، و این بیداری تا به امروز ادامه دارد.
وی با تاکید بر استفاده از ابزارهای رسانه‌ای برای ترویج حقیقت، بیان کرد: در دنیای امروز، رسانه‌ها قدرتمندترین ابزار برای شکل‌دهی به افکار عمومی هستند. حضرت زینب (س) به ما نشان دادند که حتی در اوج مصیبت و در شرایطی نابرابر، می‌توان با ابزار رسانه‌ای مؤثر، حقیقت را فریاد زد و از ارزش‌ها دفاع کرد. امروزه ما باید از ابزارهای رسانه‌های جمعی، مانند شبکه‌های اجتماعی، برای انتقال پیام‌های الهی و ارزش‌های انسانی استفاده کنیم. این یعنی استفاده از رسانه‌ها نه‌تنها برای انتشار اخبار و اطلاعات صحیح، بلکه برای مقابله با فریب و تحریف نیز ضروری است.
عسگری گفت: ما باید درک کنیم که هر یک از ما نقشی رسانه‌ای بر عهده داریم. هر پست، هر پیام و هر محتوایی که در فضای مجازی منتشر می‌کنیم، می‌تواند تأثیری بزرگ بر جامعه بگذارد. بنابراین، الهام از حضرت زینب (س) یعنی اینکه به آگاهی و بصیرت برسیم و مسئولانه رفتار کنیم. باید محتوای صحیح، سازنده و آگاهی‌بخش تولید کنیم و در برابر اخبار جعلی و فریب‌آمیز ایستادگی کنیم. اگر حضرت زینب (س) در آن شرایط سخت توانستند از حق دفاع کنند، ما نیز می‌توانیم با استفاده از ابزارهای مدرن، به ترویج حقایق بپردازیم.
کارشناس سواد زسانه با اشاره به ارتباط حرفه پرستاری و رسانه گفت: پرستاران ، مانند حضرت زینب (س)، رسانه‌های زنده امید و محبت هستند. آن‌ها با خدمت به بیماران و ایجاد آرامش در دل افراد، پیام‌آوران انسانی و نماد شفقت‌اند. از سوی دیگر، رسانه‌های امروزی نقشی مهم در اطلاع‌رسانی و حمایت از خدمات پرستاری دارند. عسگری تصریح کرد: رسانه‌ها می‌توانند صدای پرستاران را به جامعه برسانند، از زحمات آن‌ها تقدیر کنند و آگاهی مردم را نسبت به اهمیت این حرفه بالا ببرند. بنابراین، حضرت زینب (س) الگویی بی‌نظیر برای پرستاران و نیز نمونه‌ای برای فعالان عرصه رسانه هستند؛ زیرا در هر دو نقش، یعنی مراقبت و پیام‌رسانی، به‌صورت الهام‌بخشی عمل کرده‌اند.
خبرنگار:مریم باباعلی

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
حضرت زینب، پرستار، رسانه،
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مرکزی
V
آرشیو