رئیس مرکز تخصصی حوزوی ریحانه الرسول ساوه عنوان کرد

مساجد نقش مهمی در تحکیم بنیان خانواده دارند

رئیس مرکز تخصصی حوزوی ریحانه الرسول ساوه گفت: مساجد این اماکن شریف به سبب حرمت و احترامی که دارد تأثیر زیادی بر رشد و تعالی افراد خانواده می‌گذارد و کم نبوده‌اند کسانی که به‌علت رفت‌وآمد در مسجد، از ضلالت نجات یافته‌اند و راه حق را پیدا کرده‌اند.
مساجد نقش مهمی در تحکیم بنیان خانواده دارند
1403/06/02 - 09:06
تاریخ و ساعت خبر:
197119
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - از استان مرکزی شهرستان ساوه؛ نجیبه خاتون کرمی ،رئیس مرکز تخصصی حوزوی ریحانه الرسول ساوه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری زنان در ساوه گفت : همیشه در همه ادیان ها اینگونه بوده مکانی که در آن معنویت های دینی و دستورات الهی صادر می شود برای مردم اولویت داشته و مردم با آن مانوس هستند، برای عده ای کنیسه ها و کلیساها و برای ما مسلمانان مساجد اولویت خاصی دارد.
کرمی بیان کرد: مساجد، نمادی استوار از تمدن اسلامی در طول تاریخ بوده و ارزش و اعتبار خود را میان مسلمانان حفظ کرده است‌و همچنین حافظ سلامت دین و جامعه است .
وی افزود : در اسلام انجام هر عمل صحیحی که در راستای رضای پروردگار باشد، عبادت محسوب می شود و مسجد عبادتگاهی اجتماعی است و نمایش وحدت و همدلی نمازگزاران، بقای اسلام را تضمین می کند.
رئیس مرکز تخصصی حوزوی ریحانه الرسول ساوه گفت : مساجد و اهالی آن در دوره های مختلف انقلاب اسلامی روحیه و رویکرد مبارزاتی و ولایت مداری خود را حفظ کردند و همواره نیروهای پرورش یافته خود را به میدان جنگ با دشمن فرستاده اند ،شهدا نمونه بارز تربیت یافتگان مساجد هستند.
کرمی اظهار کرد : مسجد به‌عنوان نخستین جایگاه عبادی همواره در طول تاریخ اسلام اهمیت ویژه‌ای داشته است و مکانی برای پرورش روح و جان انسان‌ها بوده است.
رئیس مرکز تخصصی حوزوی ریحانه الرسول ساوه تصریح کرد: مسجد می‌تواند محل اجتماع، تجارت، تربیت و تفریح باشد و شیرازه مسجد به وجود امام جماعت  فعال و مردم است.
وی یادآورشد: خانواده‌ها باید به این اصل توجه داشته باشند که محیط معنوی مسجد بهترین مکان برای شکل‌گیری شخصیت فرزندان است و تعامل مسجد و مدرسه نقشی شگفت‌آور در این زمینه خواهد داشت.
خبرنگار: آسیه ولدخانی

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
مساجد،حوزه علمیه ساوه، روز مساجد،
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مناسبت ها
V
آرشیو