کارشناس مذهبی عنوان کرد

حضور زینبی زنان در پیاده روی اربعین

کارشناس مذهبی گفت: حضور پویای زنان در پیاده روی اربعین هم، سبب قوت قلب و تألیف قلوب و روایتگر صادق ِاین زیبایی ها و شور عاشقانه ی زائران حسین علیه السلام در سطحی گسترده هستند.
حضور زینبی زنان در پیاده روی اربعین
1403/06/06 - 10:21
تاریخ و ساعت خبر:
197315
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - از استان مرکزی شهرستان دلیجان؛ رحیمه قنبری کارشناس ارشد مطالعات زنان و خانواده در گفتگو با خبرنگار زنان ایران گفت حضور زنان در این مسیر نورانی و معنوی نقشی موثر به آنان اعطا می‌کند و آن روایتگری آنان از حوادث این مسیر برای فرزندان و نسل های آینده و انتشار این روایت ها در جای جای جهان است که این روایت کردن را هم از حضرت زینب کبری سلام الله علیها و زنان عاشورایی الگو گرفتند که در سال ۶۱ هجری واقعه و حماسه ای را روایت کردند که کشتی نجات و هدایتگر همه ی قرون و اعصار شد و زنده و پویاست و هادیست.
وی بیان کرد: حضور پویای آنان در پیاده روی اربعین هم، سبب قوت قلب و تألیف قلوب و روایتگر صادق ِاین زیبایی ها و شور عاشقانه ی زائران حسین علیه السلام در سطحی گسترده هستند.
قنبری تصریح کرد: حضور خانوادگی در مسیر اربعین برکات زیادی به صورت فردی و اجتماعی دارد و رسالتی بزرگ در عرصه ی روایتگری را به انجام می رساند .
کارشناس ارشد مطالعات زنان و خانواده گفت:حضور زنان در پیاده‌روی کربلا واقعاً یک جنبه مهم و زیبا از این مراسم است. زنان با عشق و ارادت خود به امام حسین (ع) در این پیاده‌روی شرکت می‌کنند و نشان‌دهنده همبستگی و وفاداری به ارزش‌های انسانی و مذهبی هستند.
خبرنگار: مریم حافظی

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
اربعین، زنان زینبی، همبستگی،
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مرکزی
V
آرشیو