طرز تهیه بیج بیج؛ کباب تابه‌ای لذیذ مازندرانی!

بیج بیج یا بیج کباب، با گوشت چرخ کرده، پیاز و رب گوجه فرنگی تهیه می‌شود و به دلیل طعم دلپذیر و سادگی در تهیه، بسیار پرطرفدار است.
طرز تهیه بیج بیج؛ کباب تابه‌ای لذیذ مازندرانی!
1403/07/09 - 14:14
تاریخ و ساعت خبر:
198463
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - بیج بیج یا بیج کباب، با گوشت چرخ کرده، پیاز و رب گوجه فرنگی تهیه می‌شود و به دلیل طعم دلپذیر و سادگی در تهیه، بسیار پرطرفدار است.
بیج بیج یا بیج کباب یکی از غذاهای سنتی و خوشمزه استان مازندران است که شباهت زیادی به کباب تابه‌ای دارد. این غذای لذیذ با گوشت چرخ کرده، پیاز و رب گوجه فرنگی تهیه می‌شود و به دلیل طعم دلپذیر و سادگی در تهیه، بسیار پرطرفدار است. این غذا معمولاً همراه با برنج کته سرو می‌شود.
مواد لازم مقدار
گوشت چرخ‌کرده ۳۰۰ گرم
پیاز بزرگ ۱ عدد
رب گوجه‌فرنگی ۲ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل به مقدار لازم
زردچوبه ۱ قاشق چای‌خوری
روغن به مقدار لازم
آب ۱/۲ پیمانه
دستور پخت بیج بیج (بیج کباب)











آماده‌سازی گوشت چرخ کرده: ابتدا گوشت چرخ کرده را با پیاز رنده شده، نمک، فلفل و زردچوبه مخلوط کنید. مواد را خوب ورز دهید تا یکدست شوند. این مرحله برای طعم گیری و قوام کباب مهم است.
سرخ کردن گوشت: در یک تابه مقداری روغن بریزید و گوشت چرخ‌کرده را به صورت تکه‌های کوچک یا به شکل یک تکه بزرگ در تابه پهن کنید. گوشت را با حرارت ملایم سرخ کنید تا هر دو طرف آن طلایی و کاملاً پخت شود.
اضافه کردن رب گوجه‌فرنگی: پس از سرخ شدن گوشت، رب گوجه‌فرنگی را به تابه اضافه کنید و کمی تفت دهید تا خامی رب گرفته شود. سپس نصف پیمانه آب به تابه اضافه کنید و اجازه دهید گوشت با رب گوجه‌فرنگی چند دقیقه دیگر بپزد تا طعم‌ها خوب ترکیب شوند.
پخت نهایی: اجازه دهید بیج بیج به آرامی جا بیفتد و آب خوراک کمی کشید شود. طعم دلپذیر و عطر گوشت و رب گوجه‌فرنگی باید در این مرحله به خوبی با هم ترکیب شد باشد.
سرو بیج بیج: بیج بیج را با برنج کته یا پلو زعفرانی سرو کنید. این غذا معمولاً همراه با سبزی‌خوردن یا ماست سرو می‌شود.
بانوزی
انتهای پیام/م

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
استان مازندران، برنج، فلفل، گوجه فرنگی،، گوشت ،
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آشپزی و تغذیه
V
آرشیو