علت بیشترین تماس‌های مردمی با سامانه ۱۹۰ وزارت بهداشت

مدیر مرکز ملی پاسخگویی به شکایات وزارت بهداشت، در خصوص بیشترین تماس‌های مردمی با سامانه ملی ۱۹۰، توضیحاتی ارائه داد.
علت بیشترین تماس‌های مردمی با سامانه ۱۹۰ وزارت بهداشت
1403/09/29 - 16:04
تاریخ و ساعت خبر:
211556
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - مرضیه حکمت، از فعالیت شبانه روزی این سامانه برای ارائه خدمات به هموطنان خبر داد و گفت: در بازه زمانی ۲۱ تا ۲۷ آذر ۱۴۰۳ که با تعطیلی ادارات در بسیاری از استان‌ها روبرو بودیم، بیش از ۳۵ هزار تماس با این سامانه ثبت شده است.
وی افزود: در همین بازه زمانی، ۲ هزار و ۲۰۵ تماس در مورد اورژانس، ۴ هزار و ۸۰۲ تماس در مورد بهداشت، ۱۵ هزار و ۶۸۵ تماس در مورد استعلام موجودی دارویی، ۲ هزار و ۴۳۲ تماس در مورد مشاوره دارویی، ۲ هزار و ۵۴۹ تماس در مورد شکایت دارو، ۵ هزار و ۱۳ تماس در مورد درمان، ۹۸۵ تماس در مورد تعرفه و ۱ هزار و ۱۱۰ تماس در مورد شکایات کادر درمان در سامانه ملی ۱۹۰ ثبت شده است.
حکمت ادامه داد: بیشترین تماس‌های مردمی با سامانه ۱۹۰ در بازه زمانی ۲۱ تا ۲۷ آذر با ۴۴ درصد مربوط به استعلام موجودی دارویی و با ۱۴ درصد مربوط به شکایات حوزه بهداشت به ویژه بهداشت محیط و درمان بوده است.
مدیر مرکز ملی پاسخگویی شکایات وزارت بهداشت تاکید کرد: در این مدت همچنین ۳ هزار و ۳۷۳ مورد شکایت از سوی مردم در سامانه ملی ۱۹۰ ثبت شده که بیشترین شکایات مربوط به حوزه بهداشت و عدم رعایت بهداشت محیط بوده است.
حکمت ادامه داد: در برخی موارد فوریتی، همکاران ما بلافاصله تماس‌هایی با مراکز درمانی برقرار و وضعیت شکایات، سریعاً پیگیری می‌شود و سایر شکایات نیز به معاونت‌های مربوطه در دانشگاه‌های علوم پزشکی به صورت برخط ارجاع می‌شود.
مهر
انتهای پیام/م

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
سامانه 190، وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی، رسیدگی به شکایات،
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
بهداشت و سلامت
V
آرشیو