مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران:

شناسایی بیش از ۲ هزار بانوی فعال مسجدی در مازندران / بانوانی که گره گشای مشکلات محلات می‌شوند

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با اعلام اینکه بیش از ۲ هزار و ۴۰ بانوی فعال مسجدی در مهرواره بانور شرکت کردند گفت: این بانوان با هدف گره گشایی از مسائل محله در حوزه های مختلف پای کار آمدند.
شناسایی بیش از ۲ هزار بانوی فعال مسجدی در مازندران / بانوانی که گره گشای مشکلات محلات می‌شوند
1402/03/31 - 20:39
تاریخ و ساعت خبر:
149917
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - حجت الاسلام محمد مهدی شریفی تبار در نشست هم اندیشی با اصحاب رسانه با گرامیداشت سالروز اطلاع‌رسانی دینی و تبلیغ اظهار داشت: خبرنگاران و همه فعالان عرصه هنر و رسانه می‌توانند در امر ترویج احیا و نشر معارف اهل بیت نقش آفرینی باشند
وی افزود : امام (ره) تبلیغ را به معنای شناساندن خوبی‌ها، گریز و منع از بدی‌ها عنوان کردند و مقام معظم رهبری در دیدار اخیر با مسئولان سازمان تبلیغات اسلامی تاثیر از جوانگرایی این سازمان و سرزندگی آن گفتند و تاکید کردند که امروز ضرورت وجود سازمان تبلیغات اسلامی بیش از پیش است
این مسئول تاکید کرد : مردم باید مأموریت‌های جدید سازمان تبلیغات اسلامی را بشناسند و رویکردهای جدید همگام با رشد فعالیت‌های دینی و بلوغ فرهنگی، مأموریت‌های آن نیز در هر دوره و زمانه‌ای متفاوت است چرا که نهاد عمومی، غیر دولتی و وابسته به ولایت فقیه است و راهبردها و رویکرد کلی آن از سوی مقام معظم رهبری دریافت می‌کند.
وی یکی از سیاست‌های سازمان تبلیغات اسلامی را در نهضت نشر خوبی‌ها دانست و گفت: وقتی پای نهضت به میان می‌آید یعنی فراگیر بودن این جریان بسیار مهم است و این نهضت فراگیری و نقش آفرینی همه افراد را میرساند و اینکه تبلیغ مختص به یک قشر خاص نیست و نباید در جامعه و نسبت به نشر خوبی‌ها بی تفاوت باشیم و همه مردم در تاثیر گذار باشند.
حجت الاسلام شریف تبار با اشاره به فعالیت های این سازمان در استان گفت : کسب رتبه یک فعالیت های قرآنی ماه مبارک رمضان در سطح کشور، برگزاری ۱۲۰۰ دوره آموزشی قرآنی ، برگزاری آزمون و اعطای مدرک رسمی حفظ قرآن ، آموزش ۱۱ هزار پیش دبستانی ، آموزش ۷ هزار دانش آموز در مهد های قرآنی ، نهضت جلسات تفسیر و تدبر قرآن ، اجرای طرح مصباح الهدی و نورالهدی از اقدامات مهم حوزه قرآن است.
حجت الاسلام شریف‌تبار با اشاره به اینکه در حوزه قرآنی رتبه یک فعالیت‌های قرآنی ماه مبارک رمضان را در سطح کشور کسب کردیم، گفت: فعالیت‌های سازمان تبلیغات اسلامی در سه عرصه فرهنگی، قرآن، رسانه و فضای مجازی است و در این زمینه بیش از ۹۰۰ مؤسسه و خانه شهری و روستایی و قرآنی در استان فعالیت می‌کند و در ماه مبارک رمضان امسال نیز در فعالیت‌های قرآنی و محافل قرآنی و با برپایی کارناوال‌های قرآنی از گلوگاه تا رامسر همراه با قاریان و کارشناسان که توانستند به جهت میزان فعالیت های قرآنی رتبه اول را در کشور کسب کردیم.
وی افزود : در سال گذشته نزدیک ۱۲۰۰ دوره آموزشی قرآنی با کمک موسسات قرآنی تحت پوشش دوره آموزشی در زمینه های حفظ، قرائت قرآن، روانخوانی، روخوانی تربیت داور و مربی و معلم انجام شد و ۵۰ فعالیت قرآنی در استان نیز در حال انجام است .
وی افزود : در سال گذشته ۱۱ هزار نفر پیش دبستانی توسط موسسات قرآنی و ۷ هزار نفر نیز در مهد کودک های قرآنی آموزش دیدند همچنین نهضت جلسات تفسیر و تدبر قرآن را آغاز کردیم که در حال حاضر ۱۲۰ جلسه تفسیر و تدبر قرآن در استان برگزار میشود که ۱۰۰ مسجد پایگاه قرآنی برای نمونه شروع کردیم و اجرای طرح مصباح الهدی و نورالهدی که ۲۳۰۰ نفر از افراد در این طرح‌ها شرکت کردند و تربیت چهار هزار مربی و داور قرآنی از دیگر اقدامات این سازمان است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران در ادامه به راه اندازی سامانه ی شمع اشاره کرد: تمامی مبلغان و مبلغات استان در این سامانه مشغول ثبت اطلاعات و رزومه های خود هستند که تاکنون هزار و ۹۶۰ نفر از مبلغان استان در این سامانه اطلاعات مورد نیاز را بارگذاری کردند و در این سامانه اطلس تبلیغی و محله هم طراحی شده است که آسیب ها و ظرفیت های محله شناسایی میگردد .
مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران یادآور شد : ۷۵ همایش در تمامی شهرستانهای استان قبل از ماه مبارک رمضان برای توانمندسازی مبلغان با عنوان طلایه داران تبلیغ برگزار شد.
وی با اشاره به اینکه در حوزه سواحل نیز دوره‌هایی را جهت افزایش نشاط اجتماعی برگزار کردیم و در سال گذشته چهار دوره آموزشی در این حوزه برگزار شد و امسال نیز دوره‌هایی در برخی از شهرستانها در دست اقدام است.
مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران همچنین از افتتاح مرکز مشاوره معنوی در سازمان تبلیغات اسلامی استان خبر داد و گفت: این مرکز در حال حاضر در ساری راه اندازی شد و دومین مرکز نیز در چالوس افتتاح خواهد شد.
حجت الاسلام شریف تبار مدیر کل تبلیغات اسلامی استان مازندران با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی گفت: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری بر اینکه در مسیر جامعه پردازی تا به تمدن اسلامی یکی از مخاطبین و کانون هایی که می تواند تاثیرگذار و معنویت افزا در جامعه باشد نقش آفرینی اجتماعی بانوان در بدنه جامعه است ، تشکلی از بانوان فعال و جریان ساز در قالب نهضت پیشرفت بانوان تشکیل شد.
وی با اشاره به فعالیت های اداره کل تبلیغات اسلامی استان در بحث نهضت پیشرفت بانوان اظهار کرد : در سال گذشته بیش از ۱۶۰ جلسه تبیینی الگوی سوم زن مسلمان برگزار شد و فعالیت‌های تدریجی مختلفی که مقام معظم رهبری هم در این راستا فرمودند که الگوی اول ، زن غربی و دوم زن شرقی است اما در مقابل این دو الگو ، الگوی سوم که زن مسلمان ایرانی است، زن مسلمانی که هم در کانون خانه و هم در اجتماع تاثیرگذار و نقش آفرین است و با رویکرد زنانه و با حفظ شئونات خود کنشگر اجتماعی می‌شوند.
این مسئول در ادامه به طرح مهرواره بانو اشاره کرد و افزود :این طرح تلاش می‌کند تا ظرفیت‌های بانوان و فعالان شناسایی شود، تا با استفاده از ظرفیت‌های مردمی در عرصه‌های مختلف، مشکلات موجود در نقاط مختلف استان حل شود.
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان اینکه رسیدن به جامعه بزرگتری با عنوان جامعه ایمانی زنان مسجد از برنامه های این طرح است؛ اعلام کرد : مهرواره بانو با هدف حل مسائل خانواده و جمعیت با محوریت مسجد در دو بخش حل مسئله و روایت‌گری برگزار می‌شود که در مازندران بیش از ۲ هزار و ۴۰ نفر از بانوان فعال مسجد محور شناسایی شده اند و هر یک از این بانوان در مباحث مختلف جهیزیه ، تحصیلی، سلامت، سبک زندگی ، خانواده و موارد دیگر گره گشا در محله خود بودند و در ماه مبارک رمضان امسال نیز مهرواره محله همدل را راه اندازی کردیم.
حجت الاسلام شریف تبار با اشاره به تشکل دختران حاج قاسم و حضور فعال و نقش آفرین دختران در فضای اجتماعی بیان کرد : در سال گذشته در سواحل فریدونکنار، بابلسر و محمود آباد و چالوس بازی های بومی محلی برگزار کردند و در بحث نشاط اجتماعی تاثیرگذار بودند و دخترانی که در حرف آورد و رفیقانه فعالیت داشتند و پاتوق‌های گفتگو در جهت حل مسائل در مسیر تعالی رشد تلاش دارند.
این مسئول تصریح کرد: تشکل دختران حاج قاسم تلاش می‌کند شکل درستی به دغدغه‌های اجتماعی دختران جوان بدهد و از ظرفیت آنها برای حل مسائل بانوان مناطق مختلف استان کمک بگیرد و به صورت گروهی برنامه‌های فرهنگی ارائه کرده و در میدان عمل برنامه‌های خود را اجرا می‌کنند و بازخورد خوبی هم می‌گیرند.
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران اعلام کرد : در هفته تبلیغ و اطلاع رسانی دینی رزمایش اصلی جهاد تبیین با حضور بانوان فعال و دختران حاج قاسم برگزار میشود که در طرح های رفیقانه حضوری فعال داشتند و این رزمایش یک فرصت انگیزه سازی دوباره است ، همچنین برگزاری نشست های هم اندیشی هیئت‌های بانوان و دخترانه داریم که بمناسبت این هفته مسئولین و مدیران هیئت‌های بانوان و دخترانه و مجموعه هایی که در مسیر تربیت دخترانه فعالیتهای تربیتی در حوزه دختران انجام میدهند پای کار هستند.
وی خاطرنشان کرد: دومین جشنواره گوهر شاد در حوزه بانوان با محوریت پوشش، حرف آورد و ایده‌های خلاقانه برگزار میشود.
سارا آمی احمدی

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران، نشست سالروز اطلاع‌رسانی دینی و تبلیغ ، طرح مهرواره بانور ، رشد فعالیت‌های دینی، بلوغ فرهنگی، ترویج احیا و نشر معارف اهل بیت علیهم السلام ، بانوان مسجدی، بانوان تأثیرگذار محلات
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
استان ها
V
آرشیو