حجاب ارزنده ترین نماد فرهنگی اجتماعی در تمدن ایران/ لزوم تحقق بی چون و چرای عفاف و حجاب در جامعه

در بیانیه بسیج جامعه زنان استان سمنان آمده است؛ حجاب از ارزنده ترین نمادهای فرهنگی اجتماعی در تمدن ایران اسلامی محسوب می شود.
حجاب ارزنده ترین نماد فرهنگی اجتماعی در تمدن ایران/ لزوم تحقق بی چون و چرای عفاف و حجاب در جامعه
1402/04/20 - 13:05
تاریخ و ساعت خبر:
150807
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - به گزارش خبرگزاری زنان ایران؛ استان سمنان، بسیج جامعه زنان استان سمنان به مناسبت روز ملی عفاف و حجاب بیانیه ای صادر کرد، در این بیانیه آمده است: حجاب و عفاف ودیعه ای مقدس و موهبتی الهی است که انقلاب شکوهمند اسلامی آن را به زنان بازگرداند تا به داشتن آن ببالند و دوشادوش مردان در جهت تحقق جامعه ای فاطمی در راستای نیل به دولتی مهدوی تلاشی مقدس را از خود نشان دهند.
این بیانیه در ادامه می افزاید: حجاب از ارزنده ترین نمادهای فرهنگی اجتماعی در تمدن ایران اسلامی محسوب می شود که پیشینه آن به قبل از ورود اسلام می رسد اما در فرهنگ اسلامی به اوج تعالی و منتهای ارزش و اعتبار خود می رسد و اشاعه و تعمیق آن نیازمند آموزش های بنیادین مداوم در خانواده، مدرسه، دانشگاه و اجتماع است، حجاب و عفاف در دین مبین اسلام از جایگاه ویژه ای برخوردار است اسلام به عنوان آخرین دین الهی برای حفظ فرد و جلوگیری از انحرافاتی که سرچشمه آنها بی حجابی و بی عفتی و عدم رعایت پوشش صحیح است برنامه ای ارائه داده که شامل همه افراد بشر اعم از زن و مرد می شود.
در ادامه بیانیه بسیج جامعه زنان استان سمنان آمده است: رهبر عظیم الشأن انقلاب اسلامی فرموده اند« اصلاً جمهوری اسلامی،انقلاب اسلامی برای حاکمیّت دین خدا تشکیل شد. اصلاً برای این است که جامعه با شکل و هندسه‌ی دینی زندگی کند و تنظیم بشود. حکومت با هندسه‌ی دینی تنظیم بشود و حرکت کند و پیش برود و اقدام کند؛ این جزو بیّنات انقلاب بود. مردم جان دادند، خون خودشان را تقدیم کردند، نثار کردند برای اینکه این اتّفاق بیفتد؛ این جزو اصول انقلاب است" تردید نیست که یکی از نمادها و نمودهای کم نظیرِ تدیّن ، در سپهر عمومی ، مراعات حیا و عفاف از سوی آحاد جامعه است به گونه ای که امام صادق علیه السلام فرمودند: «لا ایمان لمن لاحیاء له» وظیفه ی دولتمردان در نظام اسلامی درپیش گرفتن سیاست های منتج به تقویت فضیلت اخلاقی حیا و عفّت در افراد و بروز آن در صحنه های عمومی جامعه است».
نهادینه سازی فرهنگ حجاب و عفاف به عنوان یکی از ضرورت‌های باورهای دینی مستلزم برنامه ریزی صحیح در سه حوزه فرد، خانواده و جامعه است. نقش حکومت اسلامی در ایجاد و ترویج این باور انکارناپذیر است.
این بیانیه اظهار می کند: از این رو ما زنان و مردان مسلمان در روز ملی عفاف و حجاب با پافشاری بر گفتمان اصیل انقلاب و رهبر در سال فرهنگ و اقتصاد، با عزم ملی و مدیریت جهادی، دغدغه رهبر فرزانه انقلاب را دغدغه همه مردم مومن و ولایت مدار ایران اسلامی دانسته و تحقق بی چون چرای عفاف و حجاب را در جامعه مطالبه می کنیم و از همه سازمان ها و نهادهای که به نوعی متولی امور فرهنگی به ویژه مسائل و امورات مرتبط با حجاب و عفاف هستند می خواهیم که بدون اتلاف وقت به ساماندهی حجاب در سطح جامعه اهتمام ورزیده و در این امر کوشا باشند.

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
استان سمنان، بسیج جامعه زنان، عفاف و حجاب
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
استان ها
V
آرشیو