بررسی چرایی بروز افسردگی و اهمیت درمان آن در دوران نوجوانی

کارشناس ارشد روانشناسی عمومی،گفت: همراهی والدین و قرار دادن وقت بیشتر برای فرزند نوجوان خود و برقراری روابط صمیمی در گفت و گو های خود با او و درصورت نیاز استفاده از درمان های دارویی می تواند نقش مهمی در کاهش افسردگی نوجوان داشته باشد.
بررسی چرایی بروز افسردگی و اهمیت درمان آن در دوران نوجوانی
1402/08/13 - 09:00
تاریخ و ساعت خبر:
175868
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - از استان مرکزی شهرستان دلیجان، زینب سادات میرجعفری کارشناس ارشد روانشناسی عمومی در گفتگو با خبرنگار زنان ایران با اشاره به چرایی بروز افسردگی و اهمیت درمان آن در دوران نوجوانی گفت: گوشه گیری تا حدی طبیعی بوده ولی زمانی که باعث ایجاد اختلال در زندگی و روابط اجتماعی شود به عنوان افسردگی تلقی می شود.
عضو و روان شناس خانه روان شناسان شهرستان دلیجان تصریح کرد: اگر در نوجوانی سه نشانه از نشانه‌های زیر، حداقل برای دو هفته مشاهده شد، احتمال ابتلا به افسردگی در وی وجود دارد. فعالیت زیادی یا کسلی و بی انرژی بودن، احساس گناه، خود کم بینی، مشکلات خواب یا تغذیه، انزوا طلبی و گوشه گیری، خستگی بیش از اندازه دایمی، پرخاشگری و بد اخلاقی؛ غمگینی و‌گریه کردن، افت تحصیلی جدی؛ اشتغال ذهنی بیش از حد پیرامون مرگ.
میر جعفری گفت: توجه داشته باشید در هر شرایطی در کنار نوجوان خود باشید و یاریگر وی، اما از مداخله زیاد در کارهایش بپرهیزید. او دیگر کودک نیست که مطیع بی چون و چرای شما باشد.
وی در ادامه بیان کرد: حمایت بیش از حد از نوجوان و ارایه راهنمایی‌های مو به مو به وی باعث می‌شود نوجوان فکر کند که والدینش به او اعتماد ندارند. وجود علایم استرس زا در محیط، حوادث ناگوار در زندگی، وسواس، عدم اعتماد به نفس، احتیاج شدید به محبت دیگران خصوصا والدین، حساسیت زیاد نسبت به رفتارهای اطرافیان از جمله مهم ترین دلایل ایجاد افسردگی در نوجوانی است.
این کارشناس ارشد روان شناسی تصریح کرد: همراهی والدین و قرار دادن وقت بیشتر برای فرزند نوجوان خود و برقراری روابط صمیمی در گفت و گو های خود با او و درصورت نیاز استفاده از درمان های دارویی می تواند نقش مهمی در کاهش افسردگی نوجوان داشته باشد.
خبرنگار: مریم حافظی

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
شهرستان دلیجان، افسردگی، دوران نوجوانی،
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
کودک و نوجوان
V
آرشیو