جایگاه مشاوران زن به همتایی با معاونت یا مدیرکلی ارتقا یافت

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور گفت: یکی از سیاست‌هایی که در دولت سیزدهم انجام شد ارتقای جایگاه زنان و جایگاه مشاوران به همتایی با معاونت یا مدیرکلی با توجه به شرایط دستگاه‌های اجرایی است.
جایگاه مشاوران زن به همتایی با معاونت یا مدیرکلی ارتقا یافت
1401/11/03 - 19:50
تاریخ و ساعت خبر:
144774
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - از روابط عمومی وزارت علوم، انسیه خزعلی در نشست مشاورین امور زنان و خانواده دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی که امروز (دوشنبه) با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در سالن شهدای جهاد علمی این وزارتخانه برگزار شد، افزود: یکی از سیاست‌هایی که در دولت سیزدهم انجام شد؛ ارتقای جایگاه زنان و جایگاه مشاوران به همتایی با معاونت یا مدیر کلی با توجه به شرایط آن سازمان است.
وی ضمن تبریک ایام ماه مبارک رجب، اظهار امیدواری کرد: از برکات این ماه مبارک در جهت حرکت به سوی کمال بهره‌مند شویم.
معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور به آیه «الَّذی بَعَثَ فِی الأُمِّیّینَ رَسولًا مِنهُم یَتلو عَلَیهِم آیاتِهِ وَیُزَکّیهِم وَیُعَلِّمُهُمُ الکِتابَ وَالحِکمَةَ» اشاره و خاطرنشان کرد: این آیه اشاره به تقدم "تزکیه" بر "تعلیم" و تقدم "پاکسازی و پرورش" بر "آموزش" دارد، که معمولا ما از آن غافل هستیم. آموزش را در سطح عالی در سطح مرزهای دانش پیش می‌بریم و از خیلی از بخش‌هایی که می‌تواند در جهت‌دهی به آموزش و رفتن به سوی اهداف متعالی کمک کند، غافل هستیم.
خزعلی افزود: باید برای رشد دیگران و فراهم کردن زمینه فعالیت دیگران تلاش کنیم و خوشحال شویم از آنکه در جامعه افرادی می‌توانند فعالیت‌هایی کنند تا جامعه زنان و توانمندی‌های بانوان را به جهانیان معرفی کنند.
وی به مزیت‌هایی که خداوند در وجود زنان به ودیعه نهاده است، خاطرنشان کرد: بانوان هم دقت بیشتر و هم ظرافت و حساسیت ویژه‌ای در کار به خرج می‌دهند و وقتی مدیریتی را می‌پذیرند، می‌توانند اشراف بر جنبه‌های مختلف مدیریت داشته باشند.
معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور خطاب به مشاورین امور زنان و خانواده دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی اظهار داشت: شناسایی نخبگان و مدیران زن در بخش‌های مختلف وظیفه شما مشاوران است و امید است که شرایط را برای پیشرفت بانوان دانشگاهی مهیا کنید.
خزعلی حضور مشاوران امور زنان را در شورای مدیران مهم توصیف کرد و گفت: مهم‌تر آن است که این حضور، حضوری مفید باشد. اگر فعالیتی کلان‌نگر باشد قطعاً در شوراها مورد استقبال قرار می‌گیرد و باعث ارتقای جایگاه زنان می شود، چرا که پیش از قانون و مصوبات، عملکرد رنان است که این جایگاه را برای آنها تعیین و باز می‌کند و باعث ارتقای آنان می‌شود.
وی با بیان اینکه دو سیاست توانمندسازی و آسیب‌زدایی از بانوان، در حمایت از زنان در حال انجام است، افزود: برای ارتقا و پیشرفت زنان باید در سطح کلان کار شود.
معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود بر لزوم نگاه جدی به بحث سلامت و ورزش بانوان تاکید کرد و گفت: قوانین حمایتی بسیاری در این زمینه وجود دارد که لازم است ضمن تجدید نظر در این قوانین در اجرای آنها نیز نظارتی صورت گیرد.
خزعلی به برگزاری کنگره بین‌المللی زنان تاثیرگذار اشاره و اعلام کرد: در این کنگره بی‌نظیر، نخبگان ۹۶ کشور جهان دور هم جمع شدند؛ دستاوردهای دانش‌بنیان زنان ایرانی در قالب نمایشگاهی در معرض دید همگان قرار گرفت و در حاشیه آن نیز قراردادها و تفاهم‌نامه‌های اقتصادی خوبی منعقد شد.
نشست سراسری مشاوران امور زنان و خانواده روسای دانشگاه‌های کشور با حضور خزعلی معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور، محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم و فخرالسادات نصیری مشاور امور زنان و خانواده وزیر علوم در سالن شهدای جهاد علمی این وزارتخانه برگزار شد.
ایرنا
انتهای پیام/م

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
وزارت علوم تحقیقات و فناوری، انسیه خزعلی، حقوق زنان، نشست،
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
زن و خانواده
V
آرشیو