درآمدی بر مؤلفه های زن تزار انقلاب اسلامی/

زن تراز انقلاب اسلامی، زن هدایت گر، انسان ساز،جامعه پرداز و تمدن سازی است

هدایت گریι انسان سازیι جامعه پردازی و تمدن سازی است. در این میان ιماموریت اصلی باز تعریف الگوی سوم زن برای همگان است چرا که مابا نسلی مواجه هستیم که باید بدانیم چگونه و کجا با او باید حر ف زده شود .
زن تراز انقلاب اسلامی، زن  هدایت گر،  انسان ساز،جامعه پرداز و تمدن سازی است
1401/11/23 - 09:00
تاریخ و ساعت خبر:
145100
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - از آذربایجان شرقی : حضرت امام خمینی(ره) چه زیبا جایگاه ها را در انقلاب اسلامی ترسیم فرمودند.حضرت امام راه جدیدی را پیش روی زنان ما گشودند ιراهی که در آنιخانواده تربیت محور استιو هم حضور اجتماعی و مشارکت و...و توانستند در عصر حاضر یک نظام سیاسی ιالهی عدالت محور و اخلاق محور را پدید ـآورند .
و فرمودند قذان انسان ساز است و زنان انسان ساز ιپس مسئولیت انسان سازی که یک وظیفه الهی و انسانی است بر عهده زن به عنوان رحمانی ترین عنصر خانواده گذاشتند .و زنان ایرانی توانستند تاریخ جدیدیιپیش روی جهانیان بگشایند که همچون حضرت زینب در متن جامعه باشند و همسنگر خانواده را محکم نگه دارند و هم در عرصه ی سیاسی اجتماعی و اقتصادی فعال باشند و هم پرچم دار نهضت بیداری اسلامی باشند . و انقلاب اسلامی هم فضایی ایجاد کرد که زن با شخصیتی که دارد بتواند اثرگذار باشد .
به طور کامل زن تراز انقلاب اسلامیιزن انسان ساز و تمدن پرداز است و می تواند زمینه ساز تمدن جهانی قران کریم و مکتب وحی با ظهور امام زمان (عج)باشد.و اسلام هویت اصلی زن را آن مقام معنوی ιرهبریιمادری و تربیتی او می داند و اوج جایگاه زن حضرت زهرا (س)هستند.
بهترین ماموریت زن تراز انقلاب اسلامیꓽ
هدایت گریι انسان سازیι جامعه پردازی و تمدن سازی است. در این میان ιماموریت اصلی باز تعریف الگوی سوم زن برای همگان است چرا که مابا نسلی مواجه هستیم که باید بدانیم چگونه و کجا با او باید حر ف زده شود .
پس بزرگترین ماموریت و رسالت زن تراز انقلاب اسلامی تربیت و تبیین است.
ویژگی زن تراز انقلاب اسلامیꓽ -زن تراز انقلاب اسلامی باید ویژگی های تمدن اسلامی را داشته باشد ιزنی که با الگوی اسلامی و وحیانی تمدن ساز است. - زنی که می خواهد زمینه ساز تمدن مهدوی باشد .
- زنی که ویژگی زمانی است که در ملکیت انبیا بودند.
-زنی که امروز باید خواستار ولایت و به دنبال امام امت باشد.(مصوصا در مبحث فرزند آوریιسبک زندگی ιازدواجιرفتار های اجتماعیιخانوادگیιورفتارهای فردی از رهبری الهی تبعیت کنند )
معرفی الگوی سوم زن مسلمان ꓽ
انقلاب اسلامی ιالگوی سومی را برای بالندگی و نقش آفرینی زن ترسیم کرد که نه شرقی است و نه غربی (زن غربی←زن فریبندهιاغواگرιزیبا روی وزیبارو طلب ) (زن شرقی←زن کارگرιثروت ساز که در فیلم کره ای شاهدش هستیم.) و انقلاب اسلامی موجب رویش زنان فرهیخته شد که ماموریت آنها تربیت و تبیین در جامعه است.
راهکار های تبیین و تربیت زن تراز انقلاب اسلامیꓽ
تبیین ← بالاتر از بیان است.خداوند قران رابیان و تبیین معرفی می کند وقران آیات خودش را بینات می داند وکاری می کند که فرد معنا را درک کند و بتواند ایمان بیاورد.
تربیت ← میدان گسترده ای دارد که شامل خودشιخانواده اشιو جامعه اش می شود که یکی از محور های تاثیر گذاری در خانواده و تاکید بیشتر بر ارتباط با مساجد و نقش عمیق مسجد در تربیت دارد.
مهم ترین شاخصه ی زن تراز انقلاب اسلامی ꓽحرکت به سوی آرمان گرایی ιمسئولیت پذیر وتکلیف مدار ιپیش قدم در میدان جهاد و مبارزه ιبهره مندی از علم ιآگاهی و معرفت ιخویشتن داری و دوری از تجملات تاثیر گذار در دنیاιصبور در حوادث ιنشر دهنده فرهنگ وحیιمشارکت در مسائل اقتصادی (مثل خمس و انفاق و...)مشارکت در بیعت با ولایت و مشاغل سیاسی (حضور در راهپیمایی ها و انتخابات و ...)حضور فعال در فضای مجازی ι...
زن تراز انقلاب اسلامی ιباید الگوی صبر زینبی باشد چرا که زن امروز در حقیقت وارث همه زنانی است که از اول خلقت مجاهدت کردند .بانوانی در تراز انقلاب اسلامی بودند که در گمنامی و در نهایت مجاهدت تلاش کردند .
نتیجه ꓽ زن تراز انقلاب اسلامی باید شاخصه های آن زنان را در خود پیاده و بروز رسانی کند و در مسیر زنان (چهار بانوی بهشتی)گام بردارند تامخاطب آیه ی شریفه ی ꓽ یا ایتها النفس المطمئنه ارجعی الی ربک راضیه مرضیه قرار گیرند.به امید تحقیق منوتیات مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب .
نویسنده : دکتر نسرین پیر سمساری ؛ دکترای مدیریت استراتژیک مشاور استانداری استان آذربایجان شرقی
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
یادداشت / دکتر نسرین پیر سمساری
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر: