تبلیغ محصولات پوستی با فیلتر زیباکننده!

محصولات غیراستاندارد و تقلبی معمولا در محیط‌های استریل ساخته نمی‌شوند و شرایط نگهداری مناسبی ندارند.
تبلیغ محصولات پوستی با فیلتر زیباکننده!
1402/02/28 - 09:34
تاریخ و ساعت خبر:
148360
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - اعتماد کردن به او ساده است، او که آنقدر گرم و خودمانی رفتار می‌کند که انگار عضوی از خانواده‌اش هستید و آنقدر با فالوئرهایش ندار است که ریز و درشت زندگی‌اش را با آن‌ها درمیان می‌گذارد، تقریباً از وقتی که بیدار می‌شود تا به خواب می‌رود. فالوئر‌ها می‌دانند قهوه‌اش را ساعت چند خورده و در کدام رستوران ساندویچ رژیمی‌اش را که شامل تست غلات و فیله بوقلمون مزه‌دار شده و آووکادو و سس گشنیز است، میل کرده است. آن‌ها می‌دانند از کدام بوتیک و مزون لباس‌هایش را که از نظرشان همه‌شان زیبا و شیک هستند می‌خرد و در کدام سالن زیبایی ناخن‌هایش را دیزاین می‌کند. اسباب و وسیله خانه‌اش هم همه مد روز و گران‌قیمت هستند و اصلاً و ابداً چیزی کم ندارد پس دلیلی وجود ندارد که به او اعتماد نکرد. اصلاً آدم به این همه چیز تمامی چه نیازی دارد دروغ بگوید و شما را گول بزند. او فقط یک آدم همه چیز تمام و البته مهربان است که دوست دارد همه را در تجربه‌های خوبش شریک کند، در نتیجه وقتی مقابل دوربین می‌نشیند و یک ویدئو پر می‌کند که در آن کرم معجزه‌آسای زیبایی را به شما معرفی می‌کند، دربست حرفش را می‌پذیرید. او البته تأکید می‌کند که سازنده یا واردکننده کرم دوستش است و قصد تبلیغ ندارد، اما دلش نیامده شما را از این محصول بی‌نظیر بی‌نصیب بگذارد. او به شما می‌گوید از وقتی با این کرم زیبایی آشنا شده، دیگر هیچ نیازی به محصولات دیگر ندارد، چون کرم به تنهایی خودش هم مرطوب کننده است و هم ضدآفتاب و هم ضدچروک و هم کرم روشن کننده و هم کرم پودر و خلاصه هرآنچه که خواسته باشید، در همین یک تیوب کوچک کرم هست که یک و نیم میلیون ناقابل قیمت دارد و در مقابل تمام خدماتی که ارائه می‌دهد، قیمت منصفانه‌ای است و ارزش خرید دارد.
فالوئر‌ها با راهنمایی بلاگر محبوب‌شان می‌دانند باید کرم را از کدام پیج خریداری کنند و خیلی‌هایشان هم همین کار را می‌کنند، چون پوست بلاگر عزیز خیلی صاف و شفاف است و آن‌ها هم دل‌شان می‌خواهد پوست به این خوبی داشته باشند. فالوئر‌ها فیلتر‌های اینستاگرام را می‌شناسند و گاهی خودشان هم از این فیلتر‌ها استفاده می‌کنند، اما در مورد خانم بلاگر که آنقدر مهربان و بی‌ریاست و آنجور قربان صدقه‌شان می‌رود، نمی‌شود چنین قضاوتی داشت و حاشا و کلا که او از فیلتر استفاده کند. پس نتیجه می‌گیریم که کرم زیبایی معجزه کرده و برای همین پوست بی‌نظیر او مثل آیینه شفاف است.
«برای من یک بار تجربه خرید کرم اینستاگرامی کافی بود تا دیگر سراغ چنین خریدی نروم. من هم مثل بقیه وسوسه شدم و اعتماد کردم و الان توصیه می‌کنم که در مورد تبلیغات وسوسه‌انگیز این فضا مقاومت کنید.»
این را دختر جوانی می‌گوید که به قول خودش خرید یک پک کرم زیبایی حسابی نقره داغش کرده است. او ادامه می‌دهد: «از طریق تبلیغات یکی از بلاگر‌های معروف اینستاگرام سه قوطی کرم را دو میلیون و ۷۰۰ هزار تومان خریدم که شامل یک کرم مرطوب کننده، یک کرم لایه‌بردار و یک ضدآفتاب بود. ادعا می‌شد که این کرم‌ها دست‌ساز هستند، اما مواد اولیه‌شان از فرانسه وارد شده و بهترین کیفیت را دارد. راستش همان موقع خیلی تحت تأثیر تبلیغات این کرم‌ها قرار گرفتم و کسانی هم که زیر پست بلاگر مورد نظر کامنت گذاشته بودند، همگی راضی بودند و عنوان کرده بودند که بعد از مصرف این کرم، پوست‌شان چند درجه روشن شده و چروک‌های سطحی و لک‌هایش از بین رفته است. دل را به دریا زدم و پک کرم را سفارش دادم. کرم مرطوب کننده و ضدآفتاب که می‌توانم بگویم هیچ تأثیر خاصی نداشت و یک کرم معمولی بود که بیشتر انگار داخلش ماده چربی مثل وازلین ریخته بودند که باعث می‌شد پوست برق بزند. کرم لایه‌بردار هم که بعد از چند بار استفاده پوستم را خیلی خشک کرد و دیگر از آن استفاده نکردم. در کل کرم‌ها را بعد از چند بار استفاده بی‌حاصل گوشه‌ای انداختم و فقط می‌توانم بگویم حیف از ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان پول بی زبان که ریختم دور. این کرم‌ها را از هر برند معمولی که می‌خواستم بخرم نهایتاً ۳۰۰، ۴۰۰ هزار تومان درمی‌آمد.»
برخی بلاگر‌ها اصرار دارند بگویند صلاح شما را بهتر از هر کس دیگری می‌دانند. آن‌ها همیشه معتقدند شما به چیزی بیش از آنچه دارید، نیازمندید و بنابراین بهتر است سراغ محصولاتی بروید که آن‌ها به شما معرفی می‌کنند. این محصولات معمولاً نام و نشان خاصی ندارند یا با اسامی دهان پرکنی که نشان از معجزه‌گر بودن‌شان دارد، عرضه می‌شود. این میان مسلم است حق کسانی که محصول خوب و باکیفیت ارائه می‌دهند ضایع می‌شود.
علاوه بر این کرم زیبایی تقلبی هم هست که گاهی در صفحه‌های پربازدید اینستاگرامی تبلیغ می‌شود و دنبال‌کننده‌های از همه جا بی‌خبر هم بنا بر اعتمادی که دارند، به خرید این محصولات اقدام می‌کنند.
دکتر سحر بازیار، متخصص پوست، مو و زیبایی در این باره چنین می‌گوید: «موادی که عموماً برای ساخت کرم‌های زیبایی و لوازم آرایش تقلبی استفاده می‌شود، بشدت بی‌کیفیت و ارزان است. خیلی از این لوازم بهداشتی و آرایشی تقلبی تنها به سفارش یک تاجر در مکان‌های نامناسب و غیر استاندارد تولید می‌شود و چیزی که حرف اول را می‌زند، قیمت است که باید در ارزان‌ترین حد ممکن تمام شود تا سود بیشتری داشته باشد. این محصولات در بیشتر موارد دارای مواد سمی است که حتی اگر عوارض موضعی از خود نشان ندهد، عوارض سیستماتیک خواهد داشت. برخی از این محصولات به قدری بی‌کیفیت هستند که حتی با همان بار اول مصرف اثرات پوستی مثل خارش و قرمز شدن پوست را از خود نشان می‌دهند. این، حالت بهتری است نسبت به وقتی که فرد خیلی دیر متوجه تقلبی و بی کیفیت بودن لوازم آرایشی و بهداشتی شود. گاهی فرد دچار عوارض سیستماتیک و مشکلات داخلی می‌شود که خودش متوجه نمی‌شود این مشکل به مصرف لوازم آرایشی و بهداشتی تقلبی ربط دارد و بی‌خبر از آن به مصرف ادامه می‌دهند. مصرف‌کنندگان باید بدانند که این محصولات غیراستاندارد و تقلبی معمولاً در محیط‌های استریل ساخته نمی‌شوند و شرایط نگهداری مناسبی ندارند. همچنین برای ارزان‌تر درآمدن، نگهدارنده در ترکیبات آن به کار برده نمی‌شود و از این رو در معرض فساد قرار دارند و استفاده از آن‌ها سبب بروز عفونت‌های مختلف می‌شود. این عفونت‌ها معمولاً ناشی از استافیلوکوک و پسودوموناس است و خبر بد این است که این نوع عفونت‌ها قابل انتقال به دیگران است و فرد در صورت مصرف می‌تواند اطرافیانش را هم در معرض اثرات سوء آن قرار دهد.»‌
می‌گوید عقل آدم به چشمش است، یعنی هر آنچه را که جلوی چشمش است و می‌تواند آن را مشاهده کند، باور می‌کند. حالا شده حکایت بلاگر‌های اینستاگرام که با فیلتر‌های زیبایی جور به جور خودشان را طوری بی‌کم و کاست به مخاطب نشان می‌دهند که دربست بهشان اعتماد می‌کند و خودشان را به جادوی رنگ و نور می‌سپارند.
محصولات غیراستاندارد و تقلبی معمولا در محیط‌های استریل ساخته نمی‌شوند و شرایط نگهداری مناسبی ندارند. همچنین برای ارزان‌تر درآمدن، نگهدارنده در ترکیبات آن به کار برده نمی‌شود و از این رو در معرض فساد قرار دارند و استفاده از آن‌ها سبب بروز عفونت‌های مختلف می‌شود. این عفونت‌ها معمولا ناشی از استافیلوکوک و پسودوموناس است.
باشگاه خبرنگاران جوان
انتهای پیام/ن

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
محصولات پوستی،زیبایی،پوست و مو
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مد و زیبایی
V
آرشیو