زن مربی و انسان ساز در مکتب امام خمینی (ره)

به سخنران های امام خمینی(ره) بنگریم ، ایشان زنان را انسانی بزرگ و مربی جامعه می دانست . معتقد بود زنان انسان ساز هستند اگر بانوان از ملت ها گرفته شوند، شکست تقدیر ملت ها خواهد بود. وی تاکید فراوانی بر مشارکت بانوان در امور سیاسی و اجتماعی داشت.
زن مربی و انسان ساز در مکتب امام خمینی (ره)
1402/03/13 - 10:53
تاریخ و ساعت خبر:
149072
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - اول مهر ۱۲۸۱ تاریخی است که باید به خاطر سپرده شود. زیرا بزرگ‌مردی از تبار دین و معرفت چشمانش به این جهان روشن شد. عالمی که انقلابی بزرگ در ایران به پا کرد و شأن فراموش شده زنان را به آنان بازگرداند. او زنان را از حصار هیز مردان هرزه نجات داد و به آن‌ها عزت و افتخار عطا کرد. زنانی که پیش از آن عروسک دست مردان هوس باز بودند و حالا به دنبال کشف شخصیت واقعی خود در میان جامعه ای امن هستند. جامعه ای که باعث شکوفایی استعدادهایشان شد. شاید ذهن شما درگیر پیدا کردن نام این شخصیت بزرگ باشد. با کمی گذر در تاریخ، سید روح الله موسوی خمینی را خواهید شناخت. او حکومت طاغوتی پهلوی را در هم شکست و ایران را از سلطه ظالمانه آن نجات داد.
وی از دوران کودکی به دلیل شهادت پدرش تحت تربیت ۳ بانوی گران‌قدر با نام های هاجر خاتون مادر عزیزش ، صاحبه بانو عمه بزرگوارش و خاور خاتون دایه مهربانش قرار گرفت. بانوانی که هر کدام اسوه صبر و حیا و معرفت بودند. روح الله از همان دوران کودکی با تمام وجودش نقش زنان در زندگی اش را درک کرد.
ایشان بستری را برای بانوان ایران فراهم کرد تا به جای عرضه اندام خود ، افکارشان را به نمایش بگذارند. او عجین شده با دین اسلام بود و بارها بر این تاکید داشت که اسلام برای شما احترامی قائل است که برای مردها نیست. در نظام اسلامی ، زن به عنوان یک انسان می‌تواند مشارکت فعال با مردان دربنای جامعه اسلامی داشته باشد ولی نه به صورت یک شیء. نه او حق دارد خود را به چنین حـدی تنزل دهـد و نه مردان حق دارند که به او چنین بیاندیشند‌ .
اگر به سخنرانی ها و نوشته هایش دقت کرده باشیم ایشان زنان را انسانی بزرگ و مربی جامعه می دانست . معتقد بود زنان انسان ساز هستند اگر بانوان از ملت ها گرفته شوند، شکست تقدیر ملت ها خواهد بود. وی تاکید فراوانی بر مشارکت بانوان در امور سیاسی و اجتماعی داشت. نه تنها از آنان برای ورود به مسائل روز دعوت می کرد بلکه اصرار داشت که امروز بایـدخانم هـا به وظـایف اجتماعی و سیاسی شان مانند وظایف دینی خود عمل کننـد. او شرافت و حیثیت از دست رفته زنان ایرانی را با به کارگیری شان در زمینه های دینی ، علمی ، سیاسی ، فرهنگی و اجتماعی به آنان باز‌‌گرداند . پهلوی به دنبال عریانی زنان بود اما خمینی به فکر شکوفایی آنها ، فرق است بین هوس بازان و خدا باوران.
خانواده مهم ترین رکنی بود که آیت الله خمینی ( ره ) پایداری اش را با حضور زنان محقق دید و آن را محل تعلیم و تهذیب معرفی کرد . با وجود عالمانی فرهیخته مانند او اسلام واقعی برای آرامش روح و جسم زنان در ایران حکم‌فرما شد. حجابی که در زمان پهلوی ممنوع بود اکنون با انقلابی که او به ثمر نشاند آسایش زنان را فراهم کرد.
پهلوی به ظاهر طرفدار آزادی زنان بود تا آنها را ابزاری برای رسیدن به هدف های سوء خود کند . این در حالی است که زنان و دختران این کشور آزادی واقعی را با انقلاب اسلامی ایران علیه حکومت ستم شاهی تجربه کردند و خود واقعی شان را به تمام جهان نشان دادند . از زن رقاصه و مست به زن اندیشمند و صاحب ایده تبدیل شدند .
سید روح‌الله موسوی خمینی (ره) زمانی که اجنبی ها برهنگی را تمدن می دانستند با تمام قدرت از زنان ایرانی حمایت کرد تا به جای قضاوت شدن از روی ظاهر ، اقتدارشان را به همگان ثابت کنند .
نویسنده: پریسا کسائی
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
مکتب امام خمینی (ره)، زن انسان ساز، زن مربی جامعه،
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
تهران
V
آرشیو