بیانیه بسیج جامعه زنان آذربایجان غربی بمناسبت 21 تیرماه؛

بانوان ایران اسلامی با تداوم رعایت پوشش عفیفانه، بار دیگر الگویی بی بدیل از هویت ملی و دینی خود را به جهان تشنه معنویت هدیه می کنند

در بیانیه بسیج جامعه زنان آذربایجان غربی آمده است: بانوان ایران اسلامی با تداوم رعایت پوشش عفیفانه، بار دیگر الگویی بی بدیل از هویت ملی و دینی خود را به جهان تشنه معنویت هدیه می کنند.
بانوان ایران اسلامی با تداوم رعایت پوشش عفیفانه، بار دیگر الگویی بی بدیل از هویت ملی و دینی خود را به جهان تشنه معنویت هدیه می کنند
1402/04/20 - 13:06
تاریخ و ساعت خبر:
150796
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - سازمان بسیج جامعه زنان استان آذربایجان غربی به مناسبت فرارسیدن 21 تیرماه روز قيام خونين مسجد گوهرشاد و روز ملی عفاف و حجاب بیانیه صادر کرد.
متن کامل این بیانیه بشرح ذیل است :

** بسم الله الرّحمن الرّحیم**

یا أَیُّهَا النَّبِیُّ قُلْ لِأَزْواجِکَ وَ بَناتِکَ وَ نِساءِ الْمُؤْمِنینَ یُدْنینَ عَلَیْهِنَّ مِنْ جَلاَبِیبِهِنَّ ذلِکَ أَدْنی‏ أَنْ یُعْرَفْنَ فَلا یُؤْذَیْنَ وَ کانَ اللَّهُ غَفُوراً رَحیما : ای پیامبر! به همسرانت و دخترانت و همسران کسانی که مؤمن هستند بگو: چادرهایشان را بر خود فرو افکنند [تا بدن و آرایش و زیورهایشان در برابر دید نامحرمان قرار نگیرد.] این [پوشش] به اینکه [به عفت و پاکدامنی] شناخته شوند نزدیک تر است، و در نتیجه [از سوی اهل فسق و فجور] مورد آزار قرار نخواهند گرفت؛ و خدا همواره بسیار آمرزنده و مهربان است.(احزاب/۵۹)

«حجاب حقیقتی است که به تنهایی حریف تمام شجاعت فرهنگ غربی است؛ حجاب وقار است، متانت است، ارزشگذاری زن است، سنگین شدن کفه‌ی آبرو و احترام اوست، این را باید خیلی قدر دانست و از اسلام باید به خاطر مسئله حجاب تشکر کرد. این جزو نعمتهای الهی است. مقام معظم رهبری (مدظله العالی)

ما ارزش زن و شکوه زنانگی را دراسلام یافتیم زمانی که انتخاب خداوند برای عمران و عبادت در بیت المقدس ،حضرت مریم سلام الله علیها بود.زمانی که آسیه بهترین زنان عالم لقب گرفت و خدیجه سلام الله اولین زن مسلمان وپشتیبان محکم رسول الله شد ، زمانی که جبرئیل از خداوند پرسید ، اهل کساء چه کسانی هستند که تمام جهان هستی را برای آنها آفریدید؟ وخدا همه را با فاطمه معرفی کرد وفرمود فاطمه و پدرش وهمسرو فرزندانش و هزاران مورد که اسلام، زنان را محترم و موثر دانسته و مقام زن را برای سلوک و تعالی، متعالی و مستعد بیان فرموده و شاهد آن سیره انبیاء و اولیا ء بوده وهست .
تمدن غرب، با شعار تجدد و آزادی زنان، ولی در حقیقت با حذف کرامات روحی زن و حصر آن در لذت و شهوت و با تحقیر مردان با غیرت، برای حیا زدایی، با تحقیرو تضعیف هویت ملی و تاریخی و مذهبی که مبنای عقلی و نقلی آن برکسی پوشیده نیست ،سعی در تحقیر ملتهای سرفراز و با هویت و تخریب کانون مقدس خانواده ها داشته که جامعه کنونی غربی و ازهم گسیختگی خانواده های آن، شاهد این مدعاست.
بی تردید قوام هر جامعه‌ای به رعایت و پاسداشت باورهای اصیل و شعائر عظیمی است که بستر رشد و تربیت انسان‌ها را فراهم می‌کند. عفاف و حجاب به عنوان یک امر فطری و باور اصیل دینی و هنجار اجتماعی، به مثابه یک قانون تبلور یافته و الزام به آن، آرام بخش بعد روانی فردی و اجتماعی است.
رعایت حجاب و آثار اجتماعی آن بر کسی پوشیده نیست. حفظ بنیان خانواده، امکان و استمرار زیست عفیفانه و حفظ شأن انسانی از جمله آنهاست. از این رو است که حکومت اسلامی وظیفه ترویج امر حجاب را برای تأمین آرامش روحی و روانی جامعه برعهده دارد.نا گفته پیداست که امروز در راستای جنگ شناختی، هجمه رسانه‌ای زیادی با پشتیبانی نظام سلطه و به منظور تغییر هنجارها و ارزش‌های ملی، دینی و هویتی و نیز ترویج نافرمانی مدنی با تمرکز بر ترویج بی حجابی صورت گرفته است تا با چند قطبی سازی و ایجاد تقابل بین مردم، موجب ناآرامی در جامعه گردد.
ولذا ما بانوان آذربایجان غربی ضمن حمایت از متولیان امر در ترویج فعالیت‌های فرهنگی و ترویج زیست عفیفانه نکاتی چند در این زمینه را متذکر و مطالبه می نماییم:
۱. لازم است تا مسئولان و تصمیم‌گیران در حوزه‌های فرهنگی با بهره‌گیری از بصیرت و شناخت کامل از جریانات نفوذ در مسائل فرهنگی به خصوص عفاف و حجاب در کشور، از پرداختن به موضوعات حاشیه‌ساز و مورد خوشایند معاندان و دشمنان ایران اسلامی پرهیز کرده و در سیاستگذاری‌های فرهنگی به جای پرداختن به اسناد بین‌المللی، با بهره‌گیر از اسناد بالادستی راه‌های نفوذ را مسدود کنند.

۲. ما بانوان مؤمنه و انقلابی ایران اسلامی، خواهان دخالت و نظارت سه قوه مقننه، مجریه و قضائیه در روند فرهنگی جامعه به منظور رسیدن به شرایط مطلوب هستیم و انتظار داریم، همان گونه که شناسایی و برخورد با مفاسد اقتصادی در سطح کلان جامعه مورد توجه قرار گرفته است، همان طور نیز شاهد برخورد روشن، صریح و قانونی با مفسدان حوزه‌های فرهنگی و اعتقادی مردم بوده و مسئولان بدانند که آسیب‌های وارده از انحرافات فرهنگی در جامعه کم از آسیب‌های اقتصادی نیست و چه بسا در بسیاری موارد زیربنای شکل‌گیری آسیب‌های کلان‌تر است.

امروز وظیفه تمام مسئولان است تا با اقدامات خویش مانع از گسترش فحشا در کشور و وخیم‌تر شدن اوضاع شوند. بی‌شک اگر جوانان ما با جریان نفوذ در حوزه حیا و عفت آشنا شوند، می‌توانیم به سهولت این تهدید را رفع کنیم و شاخص حجاب در جامعه اسلامی را ارتقاء دهیم.

۳. مصرانه از دستگاه‌های متولی عفاف و حجاب می‌خواهیم جهت شناساندن عمق و محتوای حجاب و عفاف، برنامه‌ریزی و از نفوذ مصادیق فرهنگ مبتذل غرب با هر نام و عنوانی جلوگیری کنند تا جوانان پاک انقلابی بتوانند در کمال آرامش روحی و جسمی، اجتماع را به محیط مناسبی برای کار و تلاش، تبدیل و سلامت روانی و اخلاقی جامعه را تضمین کنند.

۴.ما بانوان مؤمن و انقلابی ایران اسلامی، از زنان و دختران آزاداندیش این مرز و بوم می‌خواهیم برای خنثی کردن توطئه‌های فرهنگی دشمن، با تداوم رعایت پوشش عفیفانه دختر مسلمان ایرانی، بار دیگر الگویی بی بدیل از هویت ملی و دینی خود را به جهان تشنه معنویت هدیه کند.
والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته
« بسیج جامعه زنان سپاه شهداء آذربایجان غربی »
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
بیانیه، 21 تیر، روز حجاب و عفاف، آذربایجان غربی
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
استان ها
V
آرشیو