۶ چیزی که موهای زائد صورت را بیشتر می‌کنند!

صورت اغلب زنان از موهای نازکی پوشیده شده، اما بعضی زنان ممکن است متوجه رویش موهای ضخیم تر و تیره تری روی صورت خود شوند.
۶ چیزی که موهای زائد صورت را بیشتر می‌کنند!
1402/07/15 - 17:17
تاریخ و ساعت خبر:
174685
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - صورت اغلب زنان از موهای نازکی پوشیده شده، اما بعضی زنان ممکن است متوجه رویش موهای ضخیم تر و تیره تری روی صورت خود شوند.
به این حالت پُرمویی یا هیرسوتیسم (Hirsutism) گفته می شود و زنانی که به آن دچارند موهای ضخیم تر و بیشتری روی صورت و بدن خود دارند.
گرچه راه های متعددی برای خلاصی از موهای زائد صورت وجود دارد، اما پیشگیری و پرهیز از برخی عوامل تأثیرگذار هم می تواند رشد این موها را کمتر کند. در ادامه با چند عامل پنهان مؤثر در رشد موهای زائد صورت آشنا خواهیم شد.
۱- حواس تان به میزان BPA ای که در معرض آن قرار دارید نیست
همان فیش های به ظاهر بی ضرری که هنگام خرید دریافت می کنید، شما را در معرض BPA یا همان بیسفنول A قرار می دهند که یک اخلالگر قوی غدد درون ریز است و می تواند هورمون ها را تحت تأثیر قرار دهد. میزان BPA فیش های خریدی که معمولاً در فروشگاه ها دریافت می کنیم، ۲۵۰ تا هزار برابر بیشتر از میزان BPA موجود در غذاهای کنسروی است.









بدن می تواند این ماده ی شیمیایی خطرناک را از طریق پوست جذب کند که پس از ورود به بدن می تواند سلامت باروری و دستگاه غدد درون ریز بدن را تحت ثأثیر قرار دهد، امری که ممکن است منجر به رشد موهای ناخواسته شود. BPA در محصولات مختلف از جمله بطری های آب، دستمال سفره و دستمال توالت هم وجود دارد اما تولیدکنندگان زیادی هم هستند که آن را از محصول خود حذف می کنند که این امر با عبارت BPA-free (فاقد BPA) بر روی محصول ذکر می شود.
۲- فرصت ورزش کردن ندارید
حتی اگر زندگی شلوغی دارید هم با اختصاص مقداری زمان به ورزش کردن می توانید به کاهش موهای زائد صورت خود کمک کنید. داشتن اضافه وزن احتمال رویش موهای ناخواسته بر روی چانه یا پشت لب را بیشتر می کند. شروع تدریجی ورزش با انجام ورزش های هوازی با فشار کم یا متوسط مانند شنا یا دویدن می تواند به کنترل رشد موهای زائد صورت کمک کند.










۳- زیاد ماهی می خورید
گنجاندن مقداری ماهی چرب در رژیم غذایی خود روشی عالی برای دریافت بیشتر پروتئین است اما مصرف زیاد آن می تواند باعث رشد موهای زائد شود. مصرف ماهی های چرب مانند سالمون و ماهی خال مخالی سطح هورمون تستوسترون در زنان را بالا می برد و وقتی میزان این هورمون در بدن بالاتر از حد طبیعی باشد، این امر می تواند به رشد موهای ناخواسته بیانجامد.










۴- نمی توانید روز خود را بدون قهوه شروع کنید
اگر نمی توانید به شروع روز خود بدون نوشیدن یک لیوان قهوه حتی فکر کنید، باید بدانید که مصرف زیاد قهوه می تواند سطح هورمون تستوسترون را افزایش دهد. تحقیقات نشان داده مصرف منظم قهوه به مدت تنها ۴ هفته می تواند میزان تستوسترون را در بدن بالا ببرد. اگر آمادگی ترک قهوه ی صبحگاهی تان را ندارید، از قهوه ی بدون کافئین یا قهوه ی فوری استفاده کنید که از کافئین کمتری برخوردارند.
۵- مضطربید
ما در دنیایی پرشتاب زندگی می کنیم که دوری از اضطراب در آن تقریباً غیر ممکن است. تجربه ی گهگاه اضطراب امری طبیعی است اما داشتن اضطراب مداوم می تواند تعادل هورمونی طبیعی بدن را تحت تأثیر قرار دهد. برهم خوردن تعادل هورمون ها بر سلامت کلی اثر می گذارد و می تواند به رشد موهای ناخواسته سرعت بیشتری دهد.
۶- خواب کافی ندارید
نداشتن خواب کافی می تواند اثری جدی بر سلامت شما داشته باشد و هورمون هایتان را دچار اختلال کند. برای جلوگیری از رشد موهای زائد صورت، باید دست کم ۷ ساعت خواب شبانه داشته باشید.
سلامت نیوز
انتهای پیام/م

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
رژیم غذایی، زنان، باروری، جلوگیری، موهای ،
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
سبک زندگی
V
آرشیو