۵ نکته برای سازماندهی زمان خود هنگام استفاده از گوشی

باتوجه به این که فضای مجازی و استفاده از گوشی در سال‌های اخیر به بخشی جدایی ناپذیر از زندگی ما تبدیل شده، یک گزارش تازه توصیه‌هایی را برای تنظیم زمان هنگام استفاده از آن ارائه کرده است.
۵ نکته برای سازماندهی زمان خود هنگام استفاده از گوشی
1403/03/06 - 12:58
تاریخ و ساعت خبر:
193764
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - وال استریت ژورنال در گزارشی تازه مجموعه‌ای از نکات را ارائه کرده است که به شما کمک می‌کند تا زمان زیادی را با تلفن تلف نکنید، کنترل وقت خود را دوباره به دست آورید و احساس بهتری داشته باشید.
این گزارش می‌گوید که ما همیشه متوجه نیستیم که چند ساعت را در شبکه‌های اجتماعی و جلوی نمایشگر‌ها می‌گذرانیم و این موضوع چگونه بر ما تأثیر می‌گذارد. با این حال، جستجو و گشت و گذار مداوم در اینترنت برای اخبار یا مطالب دیگر باعث می‌شود فرد احساس غمگینی، اضطراب، عصبانیت یا حال بد کند.
اگرچه ممکن است حذف برنامه‌های رسانه اجتماعی که دنبال می‌کنیم برای ما دشوار باشد، اما می‌توانیم نحوه استفاده از آن ها را کنترل کنیم.
به جای این که فقط اخبار فجایع را در توییتر پیگیری کنید، با با تماشای تفریحات دوستانتان در اینستاگرام، احساس تنهایی کنید و یا این که بدن خود را با کاربران رقصنده TikTok مقایسه کنید، یا در لینکدین نسبت به همکاران سابق حسادت داشته باشید، سعی کنید توصیه‌های مهم ارائه شده توسط گروهی از مددکاران اجتماعی را دنبال کنید که عبارتند از:
اول: نحوه مشارکت خود را تغییر دهید و به جای به تعویق انداختن زمان خواب خود، به عنوان مثال، برای ادامه دنبال کردن شبکه‌های اجتماعی، زمان خاصی را خارج از زمان استراحت و سایر فعالیت‌های اساسی خود، برای پیگیری اختصاص دهید و بقیه وقت خود را با موضوعاتی که ارزشمند هستند و به زندگی و آینده شما می‌افزایند، سپری کنید.
دوم: محتوای خصوصی را که در تلفن خود دنبال می‌کنید سازماندهی کنید و از ویژگی‌های بی‌صدا کردن یا مسدود کردن برخی از محتوای تحریک‌کننده احساسی و روان‌شناختی ارائه‌شده توسط رسانه‌های اجتماعی بدون نیاز به لغو یا امتناع از دوستی با شخصی که محتوای او را ادنبال می کنید، استفاده کنید.
سوم: برنامه زمانی خود را سازماندهی کنید و ویژگی هشدار زمان را فعال کنید تا به شما یادآوری کند که از زمان اختصاص داده شده برای مرور برنامه‌ها و رسانه‌های اجتماعی تجاوز کرده اید.
چهارم: برنامه‌هایی را که به آن ها نیاز ندارید همیشه در گوشی خود نگه ندارید و در صورت نیاز دوباره آن ها را دانلود کنید. پس از اتمام کار خود می‌توانید دوباره آن ها را حذف کنید. همچنین مطمئن شوید که سوئیچ اعلان‌ها را برای برنامه‌های غیرضروری خاموش کرده‌اید تا زمان بیشتری را جلوی تلفن صرف نکنید و در زندگی خود بیش از حد سردرگم و مختل شوید.
در نهایت از تعامل بیش از حد با پست‌ها با لایک کردن یا نظر دادن خودداری کنید. زیرا این امر به طور غیرارادی باعث آزاد شدن دوپامین می‌شود که شما را به تحرک بیشتر تشویق می‌کند و باعث می‌شود که احساس لذت موقت و لحظه‌ای داشته باشید که باعث می‌شود بیشتر با تلفن تعامل داشته باشید و برای مدت طولانی جلوی آن بمانید.
باشگاه خبرنگاران جوان
انتهای پیام/ن

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
فضای مجازی ، استفاده از گوشی در هنگام غذا خوردن ، مدیریت زمان
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
سبک زندگی
V
آرشیو