چیز‌های عجیبی که نمی‌دانستید به پوست صدمه می‌زنند

حتماً می‌دانید که برای داشتن پوستی بی نقص باید از کرم ضد آفتاب استفاده و از ترکاندن جوش هایتان خودداری کنید. با این حال، احتمالاً نمی‌دانید که هر چیزی، از دارو‌های ضد آلرژی گرفته تا حمام روزانه می‌تواند به پوست صدمه بزند.
چیز‌های عجیبی که نمی‌دانستید به پوست صدمه می‌زنند
1402/10/28 - 12:28
تاریخ و ساعت خبر:
179105
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - ۱- شنا در استخر
به گزارش روزیاتو، زدن کرم ضد آفتاب شاید از پوست تان در برابر نور خورشید هنگام شنا در استخر محافظت کند، اما شما را از آثار کلر آب استخر در امان نگه نمی‌دارد.
کلری که جهت ضدعفونی به آب استخر اضافه می‌شود می‌تواند چربی طبیعی‌ای که مو‌ها و پوست تان برای حفظ رطوبت و سلامتی خود به آن نیاز دارند را از میان ببرند و پوست را حساس و دچار خارش کند؛ بنابراین از شنای طولانی مدت خودداری کنید و بعد از شنا نیز یک دوش بگیرید.
۲- خوابیدن به پهلو
خوابیدن به پهلو می‌تواند باعث ایجاد چین و چروک‌های دائمی روی پوست شود.
کسانی که به پهلو می‌خوابند اغلب چین و چروک‌های عمیق تری در آن سمت صورت شان که شب‌ها با آن می‌خوابند، دارند، و همینطور چین و چروک‌های عمومی در قسمت گونه‌ها و چانه.
خوابیدن به پشت یا چپ و راست شدن هنگام خواب روش خوبی برای کاهش صدمات ناشی از خوابیدن به پهلو است.
۳- دارو‌های آلرژی
بعضی دارو‌های آلرژی می‌توانند منجر به بروز مشکلات پوستی شوند.
به طور خاص، اسپری‌های استروئیدی می‌توانند کسانی که پوست آن‌ها مستعد جوش یا روزاسه است را به دردسر بیاندازند.
اگر متوجه شده اید که همزمان با ظاهر شدن آلرژی تان دچار مشکلات پوستی می‌شوید، ممکن است عارضه‌ی جانبی دارویی باشد که برای کنترل آلرژی خود مصرف می‌کنید؛ بنابراین با پزشک خود مشورت کنید تا در صورت امکان درمان دیگری برای شما تجویز کند.
۴- مصرف زیاد شیرینی جات
مصرف زیاد شیرینی جات می‌تواند باعث پیری زودرس پوست شود.
قند باعث تغییرات هورمونی در بدن می‌شود، مشابه اتفاقی که هنگام تجربه‌ی اضطراب برای بدن رخ می‌دهد و به کلاژن و الاستین پوست صدمه می‌زند.
پژوهش‌ها می‌گوید مصرف زیاد قند می‌تواند پوست را شکننده کند و خاصیت ارتجاعی آن را از میان ببرد.
۵- مصرف سیگار
همه می‌دانند که مصرف سیگار مشکلات زیادی برای سلامتی بدن، از جمله سرطان و بیماری‌های قلبی به بار می‌آورد، اما شاید از آسیبی که می‌تواند به پوست وارد کند بی خبر باشید.
پزشکان معتقدند یکی از بدترین کار‌هایی که می‌توان برای پیر کردن دائمی پوست خود کرد، مصرف سیگار است.
مصرف سیگار می‌تواند مشکلات مختلفی برای پوست ایجاد کند، از شل شدن پوست زیر چشم‌ها گرفته تا از میان رفتن یکدستی رنگ پوست و ایجاد چین و چروک.
۶- استفاده از اسپری مو برای تثبیت آرایش صورت
استفاده از اسپری مو برای تثبیت آرایش صورت شاید ترفند زیبایی خوبی برای ماندگاری بیشتر آرایش تان باشد، اما در دراز مدت به پوست تان صدمه می‌زند.
اسپری مو دارای موادی است که می‌توانند پوست را حساس کنند و باعث خارش، قرمزی و التهاب پوست شوند؛ بنابراین برای افزایش ماندگار آرایش خود از محصولات مخصوص تثبیت آرایش استفاده کنید و هنگام استفاده از اسپری مو برای موهایتان هم صورت تان را بپوشانید.
۷- حمام روزانه
اگر حمام روزانه تان طولانی و داغ است، در حال صدمه زدن به پوست خود هستید.
حمام کردن با آب داغ باعث خشکی پوست می‌شود و می‌تواند حتی به سطح پوست صدمه وارد کند. این امر می‌تواند منجر به بروز مشکلات پوستی‌ای همچون قرمزی، پوسته پوسته شدن، خارش یا حتی افزایش اگزما شود.
فرارو
انتهای پیام/ن

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
زیبایی پوست زیبایی دارو‌های ضد آلرژی
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مد و زیبایی
V
آرشیو