درمان ریزش موی جلوی سر در زنان

اگر روش های مختلفی را امتحان کرده اید؛ اما نتیجه مطلوب را نگرفته اید؛ جای نگرانی وجود ندارد. چرا که ما در این مقاله قصد داریم در مورد درمان ریزش مو زنان صحبت کنیم.
درمان ریزش موی جلوی سر در زنان
1403/02/01 - 18:24
تاریخ و ساعت خبر:
192316
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - بدون شک می توان مو را یکی از مهم ترین مواردی دانست که می تواند بر روی زیبایی چهره بانوان و آقایان تاثیر زیادی را بگذارد. همین موضوع باعث شده تا افرادی که به آراستگی ظاهری خود اهمیت ویژه ای می دهند؛ همواره به دنبال استفاده از روش های مختلف برای پر پشت کردن موهای خود باشند.
داشتن استرس بیش از اندازه، وراثت، بیماری های مختلف نظیر کرونا و... باعث شده تا بسیاری از خانم ها شاهد ریزش موهای خود باشند. ریزش مو یک مسئله ازار دهنده به ویژه برای خانم های جوان محسوب می شود. همین موضوع سبب شده تا بانوان برای درمان ریزش موهای خود دست به دامن استفاده از روش های مختلف شیمیایی و گیاهی شوند.
اگر روش های مختلفی را امتحان کرده اید؛ اما نتیجه مطلوب را نگرفته اید؛ جای نگرانی وجود ندارد. چرا که ما در این مقاله قصد داریم در مورد درمان ریزش مو زنان صحبت کنیم.
چه زنانی بیش تر با ریزش موی سر خود دست به گریبان هستند؟
قبل از این که بخواهیم در مورد درمان ریزش مو زنان صحبت کنیم؛ در ابتدا نیاز است تا به شما بگوییم کدام یک از خانم ها کاندیدهای ردیف اول برای ریزش موهای سر خود هستند. متخصصین پوست و مو بر اساس معیارهای مختلفی دلایل ریزش موی سر بانوان را در چند دسته مختلف طبقه بندی کرده اند. از مهم ترین و شایع ترین دلایل ریزش مو در بانوان می توان به:
تنش روانی و استرس بیش از حد نرمال
بهم ریختن هورمون های بانوان به دلایل مختلف
ترشح برخی از هورمون ها مانند استروژن و پروژسترون در بدن کاهش یابد
داشتن کم خونی که دلیل آن کمبود آهن در بدن باشد
وجود داشتن اختلال در غدد تیروئید
شروع دوران یائسگی در زنان
شروع دوران بارداری

اشاره کرد. شاید برایتان جالب باشد بدانید که طبق تحقیقات صورت گرفته بانوان بیش تر از اقایان در معرض ابتدا به ریزش مو قرار دارند.
بهترین درمان ریزش مو زنان
با توجه به این موضوع که ریزش مو در بانوان مسئله ای فوق العاده مهم و حیاتی به حساب می آید؛ نیاز است تا از روش های مطمئن برای حل این مشکل استفاده کرد. این روزها بسیاری از بانوان که از روش های گوناگون برای حل مشکل خود به نتیجه نرسیده اند؛ از طرق مختلف همچون گوگل به دنبال پیدا کردن پاسخ سوال بهترین درمان ریزش مو زنان هستند. در پاسخ به این سوال باید به شما بگوییم که استفاده از روغن های گیاهی از گذشته های دور به عنوان یکی از روش های مطمئن برای کاهش ریزش مو زنان یاد می شود. در حال حاضر نیز بسیاری از بانوان، برای پرپشت کردن و البته جلوگیری از کاهش موهای سر خود از روغن های گیاهی استفاده می کنند. همین موضوع باعث شده تا درمان ریزش مو خانگی بتواند یک جایگاه مهمی را میان عموم مردم پیدا کند. با توجه به این توضیحات به استقبال معرفی بهترین روغن های گیاهی برای درمان ریزش مو زنان می رویم.
روغن آرگان
این روزها کم تر کسی وجود دارد که نامی از روغن آرگان نشنیده باشد. روغن ارگان یکی از بهترین روغن های گیاهی برای جلوگیری از ریزش موها می باشد. از روغن آرگان می توان برای درمان ریزش مو سکه ای نیز استفاده کرد. یکی از ویژگی های مثبتی که روغن آرگان داشته و همین موضوع سبب شده توجه ها به سمت استفاده از این روغن جلب شود؛ موضوع تقویت ساقه موها نیز می باشد. این اما پایان ویژگی های این طلای مایع مراکشی نیست. روغن ارگان می تواند از موهای شما در برابر اسیب های حرارتی نیز محافظت نماید.
استفاده از روغن آرگان فوق العاده راحت است. کافیست مقداری از آن را بر روی کف سر خود ریخته و به آرامی سر خود را با این روغن ماساژ دهید. اجازه دهید حداقل ۳۰ دقیقه این روغن در سر شما باقی بماند تا بعد از مدتی کوتاه متوجه نتایج شگفت انگیز و باور نکردنی آن در کاهش ریزش موهای سر خود شوید.
در صورتی که به مو خوره و یا شکستگی در ناحیه ساقه موهای خود دچار شده اید؛ استفاده از روغن آرگان نیز یک راه حلی ایده آل به حساب می اید. با توجه به محبوبیتی که روغن ارگان دارد؛ بسیاری از مراکز دست به فروش این روغن می زنند. قبل از خرید این روغن حتما از اصل بودن آن اطمینان داشته باشید تا بتوانید بهترین نتیجه را دریافت نمایید.











روغن زیتون
روغن زیتون، دیگر روغن پرطرفدار است که برای جلوگیری از ریزش موها می توان از آن استفاده کرد. آنتی اکسیدان و ویتامین های E موجود در این روغن موجب می شود تا ریشه موهای سر تقویت شده و موهایی صاف را به شما هدیه می دهد. یک توصیه برای شما داریم. برای این بتوانید از روغن زیتون بهترین نتیجه را بگیرید؛ نیاز است تا قبل از استفاده آن را کمی گرم کنید.
روغن جوجوبا
روغن جوجوبا از دیگر روغن های پر طرفدار محسوب می شود که می توان از آن برای جلوگیری از کاهش موهای سر استفاده کرد. از ویژگی های بی نظیر روغن جوجوبا می توان به مرطوب کنندگی آن اشاره کرد. همین خاصیت مرطوب کنندگی آن موجب می شود تا موهای سر نرم شوند. اگر موهای سر شما نازک شده اند نیز می توانید از این روغن برای ضخیم شدن تار موها استفاده کنید.
روغن سیاه دانه
این دانه های سیاه، هر آن چیزی که موهای سر شما به آن احتیاج دارد را در خود جای داده است. شاید برایتان جالب باشد؛ بدانید که از نظر طب سنتی از سیاه دانه به عنوان بهترین روغن برای درمان ریزش مو یاد می شود. تیموکینون یک آنتی اکسیدان فوق العاده قوی در این روغن است که باعث می شود تا ریزش موها به طرز چشم گیری کاهش پیدا کند.
رزماری
نیاکان ما از روغن رزماری برای تقویت موهای سر خود و همچنین به تعویق انداختن روند سفید شدن موها استفاده می کردند. در حال حاضر نیز از نظر بسیاری از افراد متخصص استفاده از روغن رزماری موجب جلوگیری از ریزش موهای سر می شود. کافیست مقداری از روغن رزماری را بر روی کف سر خود ریخته و اجازه دهید تا حداقل 1 ساعت بر روی سر شما باقی بماند. زمانی که رزماری بر پوست کف سر شما ریخته می شود؛ گردش خون افزایش پیدا می کند و ریشه موها تقویت می شوند.
روغن نارگیل
از آن جایی که روغن نارگیل حاوی اسیدهای چرب مفید برای مو است؛ به خوبی به عمق فولیکول ها نفوذ کرده و همین مورد موجب می شود تا موها از ریشه تقویت شوند. همین مورد باعث می شود تا ریزش موهای سر به طرز قابل توجهی کاهش پیدا کند. برای این که بتوانید از مصرف این روغن نتیجه درستی بگیرید؛ نیاز است تا قبل از استفاده ابتدا آن را کمی گرم کنید.
روغن درخت چای
یکی دیگر از بهترین درمان ریزش مو زنان استفاده از روغن درخت چای است. این روغن با تحریک فولیکول ها سبب می شود تا ریشه های مو تقویت شوند. با تقویت ریشه موهای سر تا حد چشم گیری می توانید از کم شدن موهای خود جلوگیری نمایید. یک نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که روغن درخت چای فوق العاده غلیظ است و امکان استفاده از آن به تنهایی میسر نیست و باید آن را با یک روغن دیگر ترکیب کنید. یک ویژگی مثبت دیگر روغن درخت چای در این است که قابلیت پاک کنندگی فوق العاده ای دارد و در صورتی که کف سر شما چرب بوده و یا کثیف باشد می توانید از آن برای پاکسازی کف سر استفاده کنید.
برترین ها
انتهای پیام/م

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
ریزش مو، درمان ریزش مو ،
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مد و زیبایی
V
آرشیو