کدام هوشمان بیشتر است؟

افرادی که هوش بین فردی بالاتر از حد متوسط ​​دارند، می‌توانند به خوبی هم‌دلی خود را به بقیه نشان دهند.
کدام هوشمان بیشتر است؟
1402/11/21 - 12:00
تاریخ و ساعت خبر:
189923
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - شاید شما هم در مسابقه و مقایسه «کی باهوش‌تره!» گیر افتاده‌ باشید. می‌دانید هوش علاوه بر آن‌چه بزرگ تر‌ها فکر می‌کنند یک روی دیگر هم دارد؟ در واقع هوش انواع مختلفی دارد و به همین دلیل است که شاید یکی بتواند تمرینات ریاضی را مانند آب‌ خوردن حل‌ کند، اما در ورزش، اصلا موفق نباشد. ۴۰ سال پیش «هاوارد گارنر» استاد دانشگاه هاروارد نظریه هوش چندگانه را تعریف‌کرد و ۸ نوع هوش مختلف را توضیح‌ داد. او گفت آدم‌ها می‌توانند در یک یا چند زمینه از این هوش‌ها قوی‌تر یا ضعیف‌تر باشند. این که بدانیم در کدام زمینه، باهوش‌تریم کمک‌ می‌کند در انتخاب هدف و مسیر زندگی‌مان هم تصمیم‌های درستی بگیریم. اما این هوش‌ها را چطور بشناسیم؟
۱. هوش زبانی
کسانی که در این دسته هستند از کلمات خوب استفاده‌ می‌کنند و بلدند خوب حرف‌ بزنند. آن‌ها بیشتر در سخنرانی، کنفرانس، نوشتن یا خواندن در بین افراد برتر قرار دارند.
۲.هوش منطقی-ریاضی
افرادی که رابطه‌شان با عدد و رقم خوب است در این نوع هوش، نمره بالایی می‌گیرند. آن‌ها می‌توانند به‌ راحتی در ذهن‌شان همه‌ چیز را حساب‌کنند و قدرت تجزیه و تحلیل بالایی دارند. همچنین به راحتی متوجه الگو‌ها می‌شوند و مسئله‌ها را حل‌می‌کنند.
۳. هوش فضایی
اگر می‌توانید بیشترین استفاده از فضای کشوی کوچک خود را داشته‌ باشید و همه‌ چیز را مرتب بچینید به احتمال زیاد هوش فضایی خوبی دارید. این هوش به آدم‌ها کمک‌می‌کند تا اشیا را به صورت سه‌ بعدی ببینند و آن‌ها را در ذهن خود مجسم و دستکاری کنند. این می‌تواند در فعالیت‌های هنری و همچنین مشاغلی مانند معماری مفید باشد.
۴. هوش موسیقایی
افرادی که هوش موسیقایی قوی دارند به طور طبیعی زیر و بم موسیقی را راحت متوجه می‌شوند و با ریتم‌ها و سایر جنبه‌های موسیقی هماهنگ‌ می‌شوند. این نوع هوش، برای خواننده‌ها، ترانه‌سرا‌ها و نوازنده‌ها هم مفید است.
۵. هوش جسمانی- حرکتی
افرادی که با دستان خود ارتباط خوبی دارند، هوش جنبشی بالایی دارند. آن‌ها از نظر فیزیکی هماهنگ هستند و می‌توانند بدن خود را با ظریف‌ترین ورزش‌ها هماهنگ‌ کنند. افرادی که این نوع هوش را دارند می‌توانند ورزشکار یا جراح موفقی شوند.
۶. هوش برون‌گرا
افرادی که هوش بین فردی بالاتر از حد متوسط ​​دارند، می‌توانند به‌ خوبی هم‌دلیشان را به بقیه نشان‌ دهند. آن‌ها در کار‌های گروهی خوب هستند و در فروش، سیاست و مراقبت‌های بهداشتی مانند پرستاری و درمان آدم‌های موفق‌تری هستند.
۷. هوش درون‌گرا
افرادی که بیش از همه خودشان، انگیزه، آرزو و عادت‌هایشان را می‌شناسند در این گروه قرار دارند. آن‌ها می‌توانند طرح‌های خوداشتغالی راه بیندازند یا نویسنده‌ای شوند که می‌تواند در عرض چند ساعت کارش را تمام‌کند.
۸. هوش طبیعت‌گرایانه
کسانی که در طبیعت می‌توانند یک قارچ خوراکی خوشمزه را از یک قارچ سمی تشخیص‌دهند؛ این یعنی هوش طبیعت‌گرایانه بالا، کسانی که توانایی ذاتی در شناخت و تشخیص گیاهان، حیوانات مختلف و درک نیاز‌های آن‌ها را دارند. این افراد می‌توانند محیط‌بان، گیاه‌شناس یا هواشناس بزرگی شوند.
باشگاه خبرنگاران جوان
انتهای پیام/ن

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
دانستنی های روان شناسی ، هوش انسان هوش بین فردی
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهارتهای زندگی
V
آرشیو