در حاشیه نشست کمیسیون مقام زن سازمان ملل در نیویورک

خزعلی در دیدار با مقام کویتی: کشورهای مسلمان باید به ترویج هنجارهای خانواده بپردازند

«انسیه خزعلی» معاون رئیس جمهور اسلامی ایران در امور زنان و خانواده در دیدار با وزیر امور اجتماعی و کودکان و خانواده کویت گفت: کشورهای مسلمان باید امروز بیشتر از همیشه به ترویج هنجارهای خانواده فطری و الهی بپردازند.
خزعلی در دیدار با مقام کویتی: کشورهای مسلمان باید به ترویج هنجارهای خانواده بپردازند
1402/12/25 - 21:35
تاریخ و ساعت خبر:
191162
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - معاون رئیس جمهور اسلامی ایران در امور خانواده و زنان در حاشیه شصت و هشتمین نشست کمیسیون مقام زن سازمان ملل با وزیر امور اجتماعی و کودکان خانواده کشور کویت دیدار کرد.
طرفین به سنن، تاریخ و فرهنگ مشترک دو کشور ایران و کشور اشاره و بر توسعه تعاملات فی مابین در موضوع زنان و خانواده همچنین برنامه‌های مشترک توانمندسازی زنان تاکید کردند.
خزعلی با توجه به مسائل رو به رشد خانواده در جامعه جهانی گفت: کشورهای مسلمان باید امروز بیشتر از همیشه به ترویج هنجارهای خانواده فطری و الهی بپردازند.
وی با اشاره به سند حقوق کودک همچنین سند در دست تدوین خانواده در جمهوری اسلامی ایران، جریان سازی خانواده در نهادهای ملی و بین‌المللی را ضروری معرفی کرد.
«شیخ فراس سعود الصباح» وزیر امور اجتماعی خانواده و کودکان کشور کویت، با ابراز خرسندی از دیدار با معاون رئیس جمهور اسلامی ایران گفت: دولت کویت بر این باور است که مسیر توانمندسازی زنان و خانواده که یکی از اصلی‌ترین اهداف دولت کویت است می‌تواند فرصت مناسبی برای گسترش تعاملات فی‌مابین باشد.
وی در پاسخ به پرسش معاون رئیس جمهور کشورمان در خصوص وضعیت زنان در کویت، از آمار رو به رشد فعالیت ایشان بعنوان کارمند دولت، مدیر ارشد بخش دولتی و خصوصی، و دانشجویان مقاطع مختلف تحصیلی خبر داد.
خزعلی با ابراز خرسندی از حضور زنان مسلمان در پست‌های اجتماعی به حضور ۶۰ درصدی زنان معلم در کشورمان اشاره کرد و افزود: ۶۰ درصد از ورودی دانشگاه‌های ایران ۴۰ درصد از اعضای هیئت علمی ۴۰ درصد از پزشکان متخصص کشور را زنان تشکیل می‌دهد.
او به افزایش انعطاف پذیری ساعات کاری برای زنان شاغل در ایران اشاره کرد و گفت: ۹ ماه مرخصی با حقوق و ۱ ساعت شیردهی از جمله حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران از زنان شاغل در کشور است.
در انتها دو طرف بر همکاری مشترک در زمینه حمایت از خانواده تاکید کردند.
معاون رئیس جمهور اسلامی ایران ایران در امور زنان و خانواده در صدر هیاتی رسمی برای شرکت در این نشست به نیویورک سفر کرده است. شصت و هشتمین نشست کمیسیون مقام زن سازمان ملل متحد روز دوشنبه به وقت محلی برابر با ۱۱ مارس ۲۰۲۴ (۲۱ اسفند ماه ۱۴۰۲) با حضور ۱۰۱ هیات عالیرتبه از جمله هیات جمهوری اسلامی ایران در مقر سازمان ملل در نیویورک آغاز به کار کرد.
نشست شصت و هشتم کمیسیون مقام زن با موضوع اصلی «پرداختن به فقر و تقویت نهادها و تأمین مالی برای همه زنان و دختران» آغاز به کار کرده است. امسال ۱۰۱ هیات عالی‌رتبه از سراسر جهان در این نشست به بحث و تبادل نظر و گفت‌وگو پیرامون موضوعات اولویت‌دار زنان خواهند پرداخت.
در جهان امروز ۱۰.۳ درصد از زنان در فقر شدید زندگی می کنند و فقیرتر از مردان هستند. سازمان ملل متحد پیش بینی می کند برای پایان دادن به این فقر تا انتهای دهه پیش رو، پیشرفتی ۲۶ برابر سریعتر به سمت پایان دادن به فقر لازم است.
همچنین داده های ۴۸ اقتصاد در حال توسعه نشان می دهد که برای دستیابی به توانمندسازی زنان و پایان دادن به فقر و گرسنگی بیش از ۱۰۰ میلیون دختر و زن در جهان، به سرمایه ای بالغ بر ۳۶۰ میلیارد دلار اضافی در سال نیاز است.
دستور رسمی نشست شصت و هشتم کیمسیون مقام زن سازمان ملل در حالی به فقر و محرومیت زدایی توجه دارد که جامعه جهانی، امروز شاهد رخدادهایی تاسف باری از گرسنگی کودکان و فقیرتر شدن لحظه به لحظه زنان در فلسطین به دلیل جنگ اسرائیل است.
ایرنا
انتهای پیام/م

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
سازمان ملل متحد، نیویورک، معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده، انسیه خزعلی، حقوق زنان، کویت،
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
زن و خانواده
V
آرشیو