تعمیق سبک زندگی اسلامی از ضرورت‌های اساسی تحقق تمدن اسلامی است

یک کارشناس سیاسی با بیان اینکه تحقق سبک زندگی اسلامی یکی از ضرورت‌های اساسی برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی است، اظهار کرد: این امر خود مستلزم توجه جدی اندیشمندان مسلمان به موضوع سبک زندگی و راه‌های وقوع آن در فرد و اجتماع است‌.
تعمیق سبک زندگی اسلامی از ضرورت‌های اساسی تحقق تمدن اسلامی است
1403/01/06 - 15:06
تاریخ و ساعت خبر:
191345
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - همدان - سمیراسبزی کارشناس سیاسی روز در گفتگو با خبرنگار ما در کبودراهنگ با بیان اینکه تحقق سبک زندگی اسلامی یکی از ضرورت‌های اساسی برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی است، اظهار کرد: این امر خود مستلزم توجه جدی اندیشمندان مسلمان به موضوع سبک زندگی و راه‌های وقوع آن در فرد و اجتماع است‌.
وی با تاکید بر اینکه یکی از مسائل مهم برای رسیدن به این سبک توجه به مبادی و مبانی سبک زندگی اسلامی است، عنوان کرد: سبک زندگی اسلامی تنها با تحقق این مبانی واقع شده و دوام پیدا خواهد کرد.
سبزی با بیان اینکه سبک و فرهنگ زندگی تمامی ابعاد زندگی را در برمی‌گیرد، ابراز کرد: فرهنگ و سبک زندگی، متأثر از تفسیر ما از زندگی است و هر هدفی را برای زندگی تعیین کنیم، سبک خاصی را به همراه می‌آورد.
وی با بیان اینکه سبک زندگی وابسته به هدف زندگی است، تصریح کرد: هنگامی که هدف زندگی خود را دریافتیم باید با سبکی زندگی کنیم که به اهداف مورد نظر نزدیک شویم و لازمه رسیدن به سبک زندگی، ایمان داشتن به یک لنگرگاه اعتقادی است.
سبری ادامه داد: عامل مهم سبک زندگی اسلامی و ایرانی، پیشتازی خانواده‌ها در حوزه علم و همچنین تربیت نسل صحیح آینده است.
وی خاطرنشان کرد: برای نهادینه شدن سبک زندگی اسلامی باید نخبگان علمی و دینی، نسبت به تبیین ویژگی‌ها و اهمیت این نوع سبک زندگی اقدام و بسترسازی کنند.
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
سبک زندگی اسلامی، تمدن اسلامی، توجه به نخبگان علمی و دینی
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
زن و خانواده
V
آرشیو