مشاور خانواده در گفتگو با «زنان نیوز»:

زندگی نمایشی بلاگرها یکی از عوامل اختلاف بین زوجین است

مشاور خانواده گفت: زندگی نمایشی بلاگرها یکی از عوامل اختلاف بین زوجین شده است.
زندگی نمایشی بلاگرها یکی از عوامل اختلاف بین زوجین است
1403/01/20 - 22:08
تاریخ و ساعت خبر:
191817
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - از البرز؛ سمیه علائی، مشاور خانواده و مدس دانشگاه در گفتگو با خبرنگار «زنان نیوز» گفت: زندگی نمایشی بلاگرها یکی از عوامل اختلاف بین زوجین شده است.
وی ادامه داد: زندگی ویترینی بلاگرها نمایشی است و با زندگی حقیقی آنها بسیار تفاوت دارد، برخی از زوجین در سایه پیروی کورکورانه از این بلاگرها، زندگی واقعی را به کام خود و اعضای خانواده تلخ کردند.
علائی افزود: فضای مجازی در افراد نیاز کاذب ایجاد می کند یعنی شما به یک کالایی احتیاج ندارید، اما به شدت علاقه دارید، آن کالا را تهیه کنید و پس از خرید آن کالا نیز احساس رضایت ندارید.
این کارشناس تاکید کرد: اگر زوجین بخواهند زندگی حقیقی خود را به تقلید از زندگی بلاگرها تلخ کنند، شاید برای مدتی احساس رضایت کنند که به این حد از تجملگرایی دست یافتند اما پس از مدتی احساس خلا می‌کنند و زندگی خود را گاهی به مرز طلاق می‌کشانند.
وی گفت: تجملگرایی در زندگی بلاگرها برجسته است و این ها برای کسب درآمد هر روز یک کالا با خدمتی را در صفحه خود تبلیغ می‌کنند.
علائی ادامه داد: شما ممکن است در زندگی حقیقی به عنوان یک زن در خانه دو دست ست پذیرائی داشته باشید و بخواهید به تقلید از این بلاگرها باز این ست‌ها را افزایش دهید، شاید در خرید احساس خوشحالی کنید اما پس از مدتی می گویید که کاش هزینه نکرده بودم.
این کارشناس تاکید کرد: زیست مجازی باید عقلی و توام با دانش رسانه باشد، در غیر این صورت زندگی مجازی، زندگی حقیقی افراد را تحت تاثیر قرار می‌دهد.
وی عنوان کرد: باید بپذیریم که زیست مجازی در آمار بالای طلاق در کشور نقش داشته و یکی از مهمترین دلایل آن نداشتن دانش رسانه است، مسئولین و متولیان باید دوره‌های سواد رسانه را برای همه سنین در جامعه اجباری کنند.
علائی گفت: ورود بدون دانش رسانه در فضای مجازی قطعا صدمات جبران ناپذیری به بنیان خانواده می‌زند، بنابراین زوجین باید با دانش در شبکه‌های اجتماعی زیست کنند تا زندگی واقعی خود را درگیر دروغ‌های بلاگرها نکنند.
این کارشناس در خاتمه خاطرنشان کرد: فرصت زندگی کردن و با هم بودن در کنار هم را با ورود به فضای مجازی و آسیب‌های این فضا به خطر نیندازیم.
انتهای خبر/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
زندگی ویترینی، بلاگرها، زوجین، بانوان
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
زن و خانواده
V
آرشیو