افزایش هشت برابری حق الزحمه دستیاران تخصصی پزشکی

معاون آموزشی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به یکی از اقدامات مهم دولت سیزدهم در حوزه آموزش پزشکی اشاره و بیان کرد: دریافتی دستیاران تخصصی هشت برابر شد و می بایست با توجه ویژه به مباحث معیشتی و رفاهی انگیزه دستیاران ما برای ادامه تحصیل افزایش یابد.
افزایش هشت برابری حق الزحمه دستیاران تخصصی پزشکی
1403/03/09 - 13:22
تاریخ و ساعت خبر:
193942
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - به نقل از روابط عمومی معاونت آموزشی وزارت بهداشت، ابوالفضل باقری فرد در حاشیه بازدید از زیرساخت‌های آموزشی دانشکده علوم پزشکی مراغه گفت: متوسط دریافتی دستیار تخصصی در زمان شروع به کار دولت سیزدهم بین ۲۰ میلیون ریال تا ۳۰ میلیون ریال بود و در حال حاضر این دریافتی برای مجردها به ۱۲۰ میلیون ریال و برای متاهل‌ها به ۱۵۰ میلون ریال افزایش یافت.
وی اضافه کرد: دریافتی کارورزان پزشکی هم در زمان آغاز به کار دولت سیزدهم ۱۵ میلیون ریال تا ۲۵ میلیون ریال بود که در حال حاضر به ۳۵ میلیون ریال برای مجردها و ۵۰ میلیون ریال برای کارورزان متاهل رسیده است.
باقری‌ فرد تصریح کرد: انگیزه دانشجویان پزشکی در رشته عمومی و دستیاری باید برای ادامه تحصیل افزایش یابد و اعطای برخی از تسهیلات در دوره دستیاری تخصصی، عامل افزایش انگیزه و کسب مهارت به شمار می‌رود.
معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مورد رشته‌های کم‌اقبال هم بیان کرد: دریافتی دستیاران تخصصی این رشته‌ها از امسال افزایش می‌یابد و با دریافتی دستیاران فوق‌تخصصی برابری می‌کند.
وی به عناوین برخی از این رشته‌ها هم اشاره، و بیان کرد: دستیاران تخصصی در رشته‌های طب اورژانس، داخلی، عفونی و اطفال از امسال معادل دستیاران فوق تخصصی حق‌الزحمه دریافت می‌کنند.
معاون آموزشی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با همراهی غلامرضا حسن‌زاده، دبیر شورای عالی برنامه‌ریزی وزارت بهداشت و بهروز عطار باشی مقدم، دبیر شورای گسترش دانشگاه های علوم پزشکی امروز، سه‌شنبه به مراغه سفر کرد و ۲ طرح حوزه سلامت شهرستان مراغه شامل سالن‌های تشریح و مولاژ دانشکده پزشکی و مرکز جامع سلامت جانبازان با حضور آنان افتتاح شد.
ایسنا
انتهای پیام/ن

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
حق الزحمه دستیاران وزارت بهداشت دستیاران تخصصی پزشکی
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
V
آرشیو