مدیر کل ثبت احوال استان خوزستان عنوان کرد:

ثبت بیش از 80 هزار تولد در خوزستان

مدیر کل ثبت احوال استان خوزستان با اشاره به ثبت بیش از 80 هزار تولد در خوزستان افزود: جمعیت استان در مقایسه با سال گذشته یک دهم درصد افزایش داشته است .
ثبت بیش از 80 هزار تولد در خوزستان
1403/03/20 - 11:58
تاریخ و ساعت خبر:
194318
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - از خوزستان، مصطفی امانی پور در گفتگو با خبرنگار ما با ارائه گزارشی از وضعیت جمعیت و برنامه های ثبت احوال در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص جوانی جمعیت عنوان کرد: ثبت احوال خوزستان آماده ارائه آمار ثبتی و اطلاعات جمعیتی به منظور به کارگیری در تصمیم گیری ها و داده ها و اطلاعات مورد استفاده محققان و پژهشگران و عموم مردم است.
وی عنوان کرد: در سال گذشته 88 هزار و 681 ولادت در استان به ثبت رسیده که از این تعداد، 45 هزار و 723 مورد پسر و 42 هزار و 558 مورد دختر بوده است.
مدیر کل ثبت احوال خوزستان با اشاره به سخنان امام راحل در خصوص استعداد ایران در داشتن 150 تا 160 میلیون جمعیت و تصویب قانون جوانی جمعیت بر لزوم اجرای تکالیف و وظایف تعیین شده دستگاه ها و سازمان ها تاکید کرد.
امانی پور اضافه کرد: در سال 1402 نام های علی، حسین، محمد، فاطمه، زهرا و زینب به عنوان پرتکرارترین اسامی پسر و دختر انتخاب شدند.
وی اظهار کرد: در سال 1402 بیش از 35 هزار مورد ثبت ازدواج داشتیم.
لزوم فرهنگ سازی در سه موضوع سقط جنین، آسیب های تک فرزندی و مقام و جایگاه مادری
دبیر مردمی فعالان جمعیت خوزستان در خصوص موانع فرهنگ افزایش جمعیت بیان کرد: اگر بخواهیم در حوزه جمعیت اقدامی کرده باشیم باید به سه موضوع اساسی سقط جنین، آسیب های تک فرزندی و مقام و جایگاه مادری بپردازیم.
حجت الاسلام و المسلمین سلامت نژاد با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص افزایش جمعیت، اظهار کرد: ایشان طی سال های گذشته بیش از 50 بار به مسئله جمعیت و فرزندآوری پرداخته اند و اخیرا اعلام کردند که حرکت به سوی سالمندی خبر دهشتناک و بدی است.
وی عنوان کرد: با ادامه روند پیری جمعیت در 50 سال آینده جمعیت کشور به 30 میلیون نفر خواهد رسید که 15 میلیون آنها سالمند و 15 میلیون دیگر جوان هستند.
دبیر مردمی فعالان جمعیت خوزستان با اشاره به سیر ورود و تحمیل قانون تنظیم خانواده از سوی سازمان بهداشت جهانی به ایران، ادامه داد: نرخ زاد و ولد سالانه کشور بین 700 تا 800 هزار فرزند است اما به صورت غیر رسمی، سالانه بین یک میلیون تا یک میلیون و 300 هزار سقط جنین انجام می شود که از این تعداد 97 درصد، محصول نهاد خانواده مشروع و 3 درصد ناشی از روابط نامشروع و خارج از عرف و خانواده هستند .
حجت الاسلام و المسلمین سلامت نژاد ضمن ابراز نگرانی از آمارهای سقط جنین، اضافه کرد: طبق دیدگاه تحلیلگران جمعیت درباره علت گرایش مردم به سقط جنین، مردم ایران شئ پندار هستند و فکر می کنند که جنین یک هفته، شئ نیست و به راحتی با هر روشی دست به قتل او می زنند.
وی بر لزوم فرهنگ سازی در خصوص سقط جنین تاکید کرد و گفت: مردم ما اگر برای یک دختر بچه دو ساله اتفاق ناگواری بیفتد جنجال و هیاهو می کنند اما به راحتی از کنار قتل یک جنین عبور می کنند و این نیاز به فرهنگ سازی دارد. بر اساس دیدگاه تحلیلگران اگر ما بتوانیم آمار سقط جنین را به نصف برسانیم مشکل جمعیت کشور حل می شود.
دبیر مردمی فعالان جمعیت خوزستان افزود: خانواده ها بدانند که سقط جنین هم از لحاظ شرعی و هم پزشکی یک نوع قتل است. برخی ها فکر می کنند که جنین یک هفته، جان ندارد اما این تفکر اشتباه است. هم در علم پزشکی و هم از لحاظ فقهی ثابت شده که جنین از همان لحظه انعقاد نطفه حیات پیدا می کند.
حجت الاسلام و المسلمین سلامت نژاد دومین دلیل افزایش پیری جمعیت را فقدان اطلاعات خانواده ها در زمینه آسیب های تک فرزندی عنوان کرد و توضیح داد: حدود 4 میلیون و 500 هزار خانواده تک فرزند داریم و اگر به همین تعداد یادآوری کنیم که فرزندشان به چه میزان آسیب پذیر و مستعد اختلال های شخصیتی است، تعداد قابل توجهی از آمارهای جمعیتی با به دنیا آمدن فرزند دوم تغییر پیدا خواهد کرد.
وی افزود: تک فرزندان همیشه دچار احساس تنهایی و اعتماد به نفس پایین هستند که با ورود به مدرسه دو چندان دچار بدترین شکل از آسیب های اجتماعی می شوند زیرا برای فرار از تنهایی و ترس از دست دادن دوستان، به هر خواسته آنها تن می دهند.
دبیر مردمی فعالان جمعیت خوزستان بر لزوم افزایش جایگاه و مقام مادری بین دختران 18 سال به بالا تاکید کرد و گفت: در حال حاضر تلاش دشمن بر تضعیف نهاد خانواده و حمله به جایگاه با ارزش مادری است در حالیکه جایگاه زن در دین مقدس اسلام بسیار ارزشمند و ستودنی است.
حجت الاسلام و المسلمین سلامت نژاد در خصوص وضعیت جمعیت استان خوزستان اظهار کرد: در حال حاضر نرخ جمعیت خوزستان در وضعیت خوبی قرار دارد اما نسبت به 10 سال گذشته در حال سقوط است که جای نگرانی دارد.

انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
مدیر کل ثبت احوال استان خوزستان، آمار تولد در خوزستان، پیری جمعیت ،
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
خوزستان
V
آرشیو