مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان خوزستان:

ولایت پذیری حاج قاسم الهام گرفته از ولایت مداری حضرت فاطمه(س) بود/ سلیمانی سردار دل های همه ملت های آزادی خواه است

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان خوزستان گفت: حضرت زهرا(س) اسوه تمام عیار صبر و مقاومت برای مردان و زنان در تمام عصرهاست. ولایتمداری، بصیرت افزایی و تبعیت از منویات حضرت زهرا(س) از جمله موارد قابل توجه در مکتب حاج قاسم است. وی در ترویج آموزه های سبک زندگی فاطمی رهروی این حضرت بود. مکتب فاطمی بود که افرادی مثل سردار سلیمانی را تربیت و قاسم را سرباز ولایت کرد.
ولایت پذیری حاج قاسم الهام گرفته از ولایت مداری حضرت فاطمه(س) بود/ سلیمانی سردار دل های همه ملت های آزادی خواه است
1402/10/23 - 09:43
تاریخ و ساعت خبر:
178884
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - به گزارش خبرگزاری زنان ایران از خوزستان، سردار عبدالرضا حاجتی طی یادداشتی در خصوص نقش سیره فاطمی در سبک زندگی شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی عنوان کرد: از جمله ابعاد بی نظیر مکتب فاطمی، تربیت و شخصیت سازی است. بانوان ایرانی با الهام از آموزه های دینی حضرت زهرا(س) مخصوصا سبک زندگی فاطمی، با پذیرش مسئولیت های اجتماعی در تمام عرصه های جامعه نقش خود را ایفا می کنند.
قطعا باید تربیت حاج قاسم را در پاک سیرتی مادر بزرگوارشان جستجو کرد. اگر این مادر قهرمان پرور نبود قاسم هم نبود. اگر شیر طیب و پاکیزه این مادر را نمی خورد بعد از 63 سال به یک مرد شجاع و ژنرالی تاریخی تبدیل نمی شد. برای بعضی ها قاسم همانند یک افسانه است، دلاوری که صبح در فلوجه بود، ظهر در سوریه، عصر در تهران و بعد به سمت لبنان پرواز می کرد. سلیمانی معادلات دشمنان بشریت را به هم زده بود.
قطعا مادران در تربیت فرزندان آینده ساز خود نقش به سزایی دارند. آنها با تربیت صحیح خود، دختران کوچکشان را برای مادری کردن در روزهایی که فرزندان پاسدارشان با تمام وجود از میهن، رهبر و مردمشان دفاع خواهند کرد، آماده می کنند و سبب ساز عزت و سربلندی کشور می شوند. استعداد و توان مادران در شخصیت سازی فرزندانشان بی نظیر است. این مادر است که اگر روزی حلال بخورد و ادبیات تربیتی را خوب بلد باشد فردی مثل حاج قاسم مثل فرجوانی ها، علم الهداها، حقیقی ها، فاضلی ها و دیگر بزرگ مردانی که امروز مایه مباهات کشورمان هستند را تحویل جامعه می دهد.
داستان حاج قاسم، داستان عجیبی است. بعد از چهار سال هنوز دلها برای او بی قرار است. اتفاق بسیار سنگینی بر دل ها و ذهن ها آوار شد. هنوز احساس می کنیم که حاجی زنده است چون هنوز غزه، لبنان، فلسطین، عراق، حشد الشعبی و انصار الله زنده هستند.
در آن شب سرد فراموش نشدنی دی ماه، درب تابوت حاجی را که باز کردند چیزی نمانده بود جز مقداری پوست و قطعات گوشت بسیار ریز که با اعضای بدن ابو مهدی المهندس عزیز مخلوط شده بود. نیروهای تحت امر حاجی در سوریه و لبنان اعلام کرده بودند که در روزهای منتهی به شهادتش خیلی با محبت شده بود، انگار می دانست که سفرهای آخر است. می گفتند در 72 ساعت اخیری که در کنار ما زندگی کرد روحیاتش متفاوت شده بود و سعی داشت دل اطرافیانش را به دست بیاورد.
فرمانده موفق فرمانده ای است که ممکن است در هر مکان و زمانی امکان ابراز محبت به اعضا را نداشته باشد و سخت گیرانه و به جد امور را پیگیری می کند. اما حاج قاسم دیگر آن قاسم سابق نبود و نسبت به نیروهایش با رافت و عشق بیشتری برخورد می کرد.
واقعا چگونه می شود که یک فرمانده در سن 63 سالگی به این اندازه محبوب قلوب همه می شود؟ چه خانم های امروزی چه قدیمی تر ها، چه دانش آموز و چه دانشجویان. خیلی ها شاید حتی حاجی را ندیده اما آوازه او را شنیده بودند. قاسم برای همه عزیز و نازنین و دوست داشتنی بود. جهان هیچگاه جان فشانی و مردانگی حاج قاسم را فراموش نخواهد کرد. حاج قاسم متعلق به یک فرقه یا مذهب نیست بلکه وی سردار دل های همه ملت های آزادی خواه بود.
حاج قاسم یک انسان دلسوز برای ملت های مظلوم بود. امروز مردم تمام قد برای پاره های تن سرباز ولایت ادای احترام می کنند. به استخوان های پوسیده جمعی از رزمندگانی که 40 سال پیش تفحص شده اند. این فقط مختص ایرانی هاست و واقعا برای مردم ایران بی نظیر است.
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
ولایت پذیری ، شهید سردار سلیمانی ، دیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس،استان خوزستان
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
استان ها
V
آرشیو