اولین جشنواره فرهنگی هنری «فردخت» در کردستان برگزار می‌شود

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه استان کردستان با اشاره به برگزرای جشنواره فرهنگی هنری فردخت در این استان گفت : این جشنواره با رویکرد جریان‌سازی در حوزه مد و لباس مطابق با گفتمان انقلاب اسلامی، هم‌افزایی میان طراحان و اثرگذاری بر تولید پوشاک ملی، تولید پوشاک عفیفانه با قیمت مناسب و البته اثرگذاری طرح‌های برگزیده و تجلی‌بخش فرهنگ ایرانی‌اسلامی برگزار می شود .
اولین جشنواره فرهنگی هنری «فردخت» در کردستان برگزار می‌شود
1403/05/20 - 14:05
تاریخ و ساعت خبر:
196600
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - بتول سرکانی مسئول بسیج جامعه زنان کردستان در گفتگو با خبرنگار زنان نیوز از کردستان، اظهار داشت: حجاب یکی از ارزش‌های معنوی ماست که در همه ادیان ها به آن سفارش شده است؛ چون دشمنان مقوله عفاف و حجاب را هدف قرار داده‌اند و جنگ نرم را در این بحث شروع کرده‌اند لذا می‌طلبد که در بحث مد و لباس یک تغییراتی را به وجود آوریم.
وی افزود: متأسفانه پوشش‌های امروزی متناسب با شأن زن ایرانی‌اسلامی نیست و بیشتر به سمت بدن نمایی سوق داده شده است.
وی ادامه داد: باتوجه‌به اینکه پوشش‌های اسلامی قیمت آن بالاست یک جریان‌سازی در حوزه مد و لباس لازم بود که این جریان‌سازی با کمک بسیج جامعه زنان و دستگاه‌های اجرایی شروع شده است؛ لذا در مقوله عفاف و حجاب نیازمند یک کار تبلیغی صحیح هستیم.
بتول سرکانی نیز در ادامه گفت: جشنواره فردخت، جشنواره‌ای بر پایه مد و لباس ایرانی‌اسلامی با رویکرد جریان‌سازی در حوزه مد و لباس مطابق با گفتمان انقلاب اسلامی، هم‌افزایی میان طراحان و اثرگذاری بر تولید پوشاک ملی، تولید پوشاک عفیفانه با قیمت مناسب و البته اثرگذاری طرح‌های برگزیده و تجلی‌بخش فرهنگ ایرانی‌اسلامی است.
مسئول بسیج جامعه زنان کردستان اظهار کرد: موضوع اصلی این جشنواره، رقابت در طراحی دوخت و پژوهش در پوشش ایرانی‌اسلامی است که در کنار آن، توجه ویژه به موضوع اقتصاد، هنر و فرهنگ‌سازی در حوزه تولید پوشاک و قالب‌های موجه مدل‌های طراحی نیز مدنظر است.
وی با بیان اینکه سطح رقابت بین مدارس دخترانه و خانه‌های مد است، گفت: هدف اصلی از برگزاری جشنواره فردخت متصل‌کردن طراحان با تولیدکنندگان و جریان‌سازی در فضای مجازی که در بحث پوشاک عفیفانه از آن استفاده می‌کنند.
لزوم فرهنگ اصیل اسلامی از طریق جشنواره فردخت
مسئول بسیج جامعه زنان کردستان خاطرنشان کرد: مسئله پوشش یک مسئله زمان‌بر است و باید متولیان گذشته نیز این موارد را در دستور کار داشتند تا به این نتیجه امروز نمی‌رسیدیم.
سرکانی با بیان اینکه گفتمانی که در قالب جشنواره فردخت شکل می‌گیرد، این نتیجه را در پی دارد که تولیدکنندگان پوشاک در سطح کشور امکان تولید با جذابیت‌های هنری را به دست می‌آورند افزود: این جشنواره همچنین موجب می‌شود تا تولیدکنندگان پوشاک، مخاطب این تولید را در سطح جامعه پیدا کنند.
مسئول بسیج جامعه زنان کردستان یادآور شد: بازار پوشاک مملو از طرح‌هایی است که بافرهنگ ما مغایرت دارد؛ بنابراین خلأ ارائه مدل‌هایی احساس می‌شود که نیاز به زیبایی‌طلبی و پوشیدگی را به طور هم‌زمان پاسخ دهند. جشنواره طراحی پوشاک، بستر حمایت از طراحان متعهد را فراهم می‌کند و مدل‌های قابل‌تولید مطابق بافرهنگ ایرانی‌اسلامی را به تولیدکنندگان عرضه می‌کند.
وی با اشاره به فرایند برگزاری جشنواره فردخت افزود: رویداد ملی، فرهنگی، هنری فردخت، در سه مرحله آموزش، رقابت و نمایشگاه برگزار می‌شود.
سرکانی ادامه داد: طراحان می‌توانند تا ۲۵ مردادماه فرصت ثبت‌نام دارند و ۲۵ شهریورماه ارائه آثار انجام و در هفته دفاع مقدس در قالب نمایشگاه به نمایش درخواهد آمد و برگزیدگان در ۵ آذرماه در سطح کشور به رقابت خواهند پرداخت و به مرحله تولید انبوه خواهد رسید.
مسئول بسیج جامعه زنان استان کردستان با اشاره به عناوین رقابت جشنواره یاد شده خاطرنشان کرد: فعالان در بخش‌های مختلف می‌توانند آثار خود را به دبیرخانه جشنواره فرهنگی هنری و پوشاک ایرانی و اسلامی فردخت ارائه کنند.
انتهای پیام /*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
کردستان، جشنواره فردوخت ، پوشاک ایرانی
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
کردستان
V
آرشیو