هنرنمایی بانوان کُرد با پخت نان در مرز باشماق

امسال در برخی مواکب شهرهای استان بانوان نیز دست به کار شدند تا با پخت غذاهای محلی و کلانه (نوعی نان محلی) از زائران پذیرایی کنند.
هنرنمایی بانوان کُرد با پخت نان در مرز باشماق
1403/06/03 - 10:37
تاریخ و ساعت خبر:
197202
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - از کردستان، عشق به سید و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین (ع) حد و مرز نمی‌شناسد و تعدادی از سوگواران امام حسین (ع) با برپایی موکب‌های پذیرایی در مسیر عاشقی از زائران اربعین حسینی خدمت رسانی می کنند تا از قافله عشق جا نمانند.
در این روز‌های باقیمانده تا اربعین امام حسین (ع) بانوان خدمتگزار در مرز باشماق مریوان برای زائران اربعین نان کلانه پخت کردند.
امسال در برخی مواکب شهرهای استان بانوان نیز دست به کار شدند تا با پخت غذاهای محلی و کلانه (نوعی نان محلی) از زائران پذیرایی کنند.

اربعین فرصتی برای بیان ارادت کردستانی‌ها به اهل بیت است
مسؤول حوزه شهید سمیه کامیاران اظهار کرد: ایام اربعین حسینی فرصت ارزشمندی برای بیان ارادت کردستانی‌ها به اهل بیت است و در این ایام موکب‌های مختلف در سطح شهرهای استان برپا شد.
هایده حیدری افزود: بانوان شهر کامیاران نیز در کنار برادران تصمیم گرفتن با حضور در موکب‌ها ضمن استقبال و پذیرایی از زائران با پخت غذا و نان محلی به زائران خدمت کنند.
وی یادآور شد: پخت «کلانه» به عنوان یک نوع غذای محلی کردستان توسط بانوان موکب‌دار در این ایام پخت و توزیع شد.

مسؤول حوزه شهید سمیه شهرستان کامیاران عنوان کرد: این اقدام علاوه بر پذیرایی از زائران اربعین حسینی منجر به آشنایی زوار سایر استان‌های کشور با غذاهای محلی استان کردستان می‌شود.
حیدری اضافه کرد: همچنین به برکت ایام اربعین حسینی شاهد تقویت بعد گردشگری استان خواهیم بود که زائران این آئین معنوی را با فرهنگ و رسوم این مردمان آشنا می‌کند.

وی تصریح کرد: امیدواریم روز به روز شاهد برکات معنوی و مادی پیاده‌روی اربعین حسینی باشیم.
آری یادمان باشد عشق به امام حسین(ع) دل‌های بسیاری را به تسخیر خود در آورده است و فرقی نمی‌کند که در کدام جغرافیا، مسلک و مذهبی قرار گرفته‌ای، چراکه عشق به سیدالشهدا مرزی نمی‌شناسد.



انتهای خبر/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
کردستان، اربعین حسینی ، پخت نان، زنان کردستانی ،
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
کردستان
V
آرشیو