بازار پوشاک مملو از طرح‌هایی است که بافرهنگ ما مغایرت دارد /جشنواره فردخت استارتی است که گفتمان را در دل خانواده‌ها وارد کرد

بازار پوشاک مملو از طرح‌هایی است که بافرهنگ ما مغایرت دارد /جشنواره فردخت استارتی است که گفتمان را در دل خانواده‌ها وارد کرد
1403/05/10 - 10:19
تاریخ و ساعت خبر:
196206
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - سعید شعبانی صبح امروز در جلسه استانی جشنواره فردخت که در سنندج برگزار شد ضمن تسلیت شهادت اسماعیل هنیه، اظهار داشت: اسماعیل هنیه صبح امروز بعد از سال‌ها مجاهدت به شهادت رسیدند و امیدواریم این اقدام شنیع رژیم صهیونیستی زمینه‌های فروپاشی آنها را به‌سرعت فراهم کند و رژیم کودک کش و غاصب صهیونیستی از روی روزگار محو شوند و مردم فلسطین به خاک خود برای همیشه برگردند.
معاون هماهنگ‌کننده سپاه بیت‌المقدس کردستان گفت: این اقدامات بزدلانه رژیم جعلی صهیونیستی بی‌جواب نمی‌ماند و رزمندگان جبهه مقاومت پاسخ دندان‌شکن را به آنها خواهند داد.
وی در بحث دیگری از سخنانش در خصوص جشنواره پوشاک ایرانی‌اسلامی فردخت در سطح استان، خاطرنشان کرد: امروزه در حوزه تولید پوشاک، تولیدکننده، توزیع‌کننده و فروشنده متعهد و ارزشی کم نداریم؛ ولی متأسفانه از این ظرفیت‌ها به‌خوبی استفاده نشده است که لازم است وقتی صحبت از حجاب و عفاف می‌شود غیر از مباحث مربوط به پوشش بانوان، باید به عفاف مردان نیز توجه شود.
شعبانی گفت: مشکلات و آسیب‌هایی در حوزه فرهنگی و اجتماعی در جامعه وجود دارد و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در راستای مأموریت‌ها و اهداف خود کمک‌حال دستگاه‌های متولی در این حوزه نیز است تا مشکلات روی زمین به‌صورت مصوبه باقی نماند.

وی افزود: امروز در جامعه وضعیت پوشش خانم‌ها و آقایان بعضاٌ نامناسب است چرا که الگوهای پوششی ارائه شده در سطح جامعه بافرهنگ ایرانی‌اسلامی سنخیتی ندارد و لازم است که در این جشنواره به این موارد توجه کافی انجام گیرد.
وی یادآور شد: دبیرخانه این جشنواره باید اعضا و مسئولین کمیته را فعال و برای دستگاه‌های اجرایی و نهادهای فرهنگی این راستا شرح وظایف را تعیین کند.
معاون هماهنگ‌کننده سپاه بیت‌المقدس کردستان ضمن تأکید بر بومی‌سازی ابلاغیه‌های ارائه شده به استان‌ها، اظهار داشت: لباس کُردی یکی از پوشش‌های فاخر استان است که لازم است ابلاغیه‌های تعیین شده برای استان‌ها طبق فرهنگ بومی‌سازی شود و به این پوشش کُردی توجه ویژه‌ای گردد.
بازار پوشاک مملو از طرح‌هایی است که بافرهنگ ما مغایرت دارد
بتول سرکانی نیز در ادامه گفت: جشنواره فردخت، جشنواره‌ای بر پایه مد و لباس ایرانی‌اسلامی با رویکرد جریان‌سازی در حوزه مد و لباس مطابق با گفتمان انقلاب اسلامی، هم‌افزایی میان طراحان و اثرگذاری بر تولید پوشاک ملی، تولید پوشاک عفیفانه با قیمت مناسب و البته اثرگذاری طرح‌های برگزیده و تجلی‌بخش فرهنگ ایرانی‌اسلامی است.
مسئول بسیج جامعه زنان کردستان اظهار کرد: موضوع اصلی این جشنواره، رقابت در طراحی دوخت و پژوهش در پوشش ایرانی‌اسلامی است که در کنار آن، توجه ویژه به موضوع اقتصاد، هنر و فرهنگ‌سازی در حوزه تولید پوشاک و قالب‌های موجه مدل‌های طراحی نیز مدنظر است.
وی عنوان کرد: جشنواره ملی فردخت باهدف اثرگذاری فرهنگ و هنر غنی ایرانی‌اسلامی در ارتقای پوشش اجتماعی محور در چهارمین سال برگزاری در پی این است که هر شخص یا نهاد شرکت‌کننده، خود را در جریان این حرکت سهیم بداند و رشد، بالندگی و پویایی با حفظ وحدت و مشارکت را مبنا قرار دهد.
سرکانی با بیان اینکه گفتمانی که در قالب جشنواره فردخت شکل می‌گیرد، این نتیجه را در پی دارد که تولیدکنندگان پوشاک در سطح کشور امکان تولید با جذابیت‌های هنری را به دست می‌آورند افزود: این جشنواره همچنین موجب می‌شود تا تولیدکنندگان پوشاک، مخاطب این تولید را در سطح جامعه پیدا کنند.
مسئول بسیج جامعه زنان کردستان یادآور شد: بازار پوشاک مملو از طرح‌هایی است که بافرهنگ ما مغایرت دارد؛ بنابراین خلأ ارائه مدل‌هایی احساس می‌شود که نیاز به زیبایی‌طلبی و پوشیدگی را به طور هم‌زمان پاسخ دهند. جشنواره طراحی پوشاک، بستر حمایت از طراحان متعهد را فراهم می‌کند و مدل‌های قابل‌تولید مطابق بافرهنگ ایرانی‌اسلامی را به تولیدکنندگان عرضه می‌کند.

وی با اشاره به فرایند برگزاری جشنواره فردخت افزود: رویداد ملی، فرهنگی، هنری فردخت، در سه مرحله آموزش، رقابت و نمایشگاه برگزار می‌شود.
جشنواره فردخت استارتی است که گفتمان را در دل خانواده‌ها وارد کرد
منوچهری رئیس کارگروه اشتغال بانوان کردستان نیز در ادامه با بیان اینکه این نوع جشنواره‌ها تنها نباید محدود به برگزاری نمایشگاه شود اظهار داشت: این گفتمان باید در دل خانواده‌ها وارد شود؛ زیرا وقتی توسعه در یک بحث را بیان می‌کنیم باید حتماً برای مادران که در دل خانواده‌ها هستند برنامه داشته باشیم.
وی گفت: جشنواره فردخت استارتی است که گفتمان در دل خانواده را وارد می‌کند و در این حوزه باید مردم را درگیر قضیه کرد؛ چون تا زمانی که این جریان در دست مردم نباشد ممکن است موفق عمل نکنیم.
وی افزود: باید انگیزه‌ای ایجادشود که تولیدکنندگان ضرر نکنند و جنبه‌های درآمدی آنها تقویت شود.
در پایان این نشست اعضای این جلسه به ارائه نظرات و پیشنهادها خود در حوزه برگزاری هر چه‌بهتر این جشنواره پرداختند.

انتهای خبر/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
بازار پوشاک، طرح های غیراسلامی پوشاک، جشنواره فردخت ، رقابت طراحی دوخت
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
کردستان
V
آرشیو