یادداشت،

صیانت از حجاب اسلامی جهاد در راه خدا است

زنان و دختران مسلمان در هر کجای این جهان با حفظ حجاب و آراستگی آن باید به دشمن بفهمانند که زن در تراز اسلام تمدن‌ساز است و با صیانت از حجاب اسلامی در راه خدا جهاد می‌کند.
صیانت از حجاب اسلامی جهاد در راه خدا است
1403/02/05 - 13:56
تاریخ و ساعت خبر:
192482
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - از کردستان، از مهم‌ترین آموزهای اسلام در جوامع مسلمان، توصیه به حجاب و پوشش زنان است که به‌عنوان سمبل و نمادی از آموزه‌های اسلامی و تکلیفی برای مسلمانان و به‌ویژه زنان، در نظر گرفته شده است.
ازآنجا که حجاب و عفاف از مباحث مهمی در دین اسلام بوده و هست دشمن کوشیده تا این روزها این موضوع را به‌عنوان دست‌مایهٔ برای رسیدن به اهداف شوم خود علیه زنان و دختران مسلمان و حتی نابودی اسلام استفاده و وارد عمل شود.
متأسفانه هجمه‌های فرهنگی دشمنان در حوزه حجاب و عفاف این روزها به‌خوبی در جامعه اسلامی نمود پیدا کرده است و برای جلوگیری از این امر و آسیب لازم است که دختران و زنان مسلمان آگاه‌تر از همیشه با شناخت دسیسه‌های دشمنان در مقابل هر گونه توطئه‌ای ایستادگی کنند.
لازمه ایجاد پوشش و حجاب در جامعه، داشتن پایه‌های اعتقادی و بینشی است چرا که نه‌تنها حیا و عفت علاوه بر اینکه وسیله‌ای برای تعالی و تکریم شخصیت و حفظ کرامت انسانی زن و مرد است؛ بلکه باعث حفظ بسیاری از داشته‌های یک فرد مسلمان است که کیان و بنیان خانواده یکی از همین داشته‌ها است که حفظ و داشتن این داشته‌ها باعث سلامتی خانواده تحکیم آن و جامعه خواهد شد.
باتوجه‌به اینکه یک بانوانی ایرانی و مسلمان الگوهای بسیار ارزشمندی برای تبیین سیره و زندگی اسلامی است باید با الگوسازی مناسب برای نسل جوان این ارزشمندی ارتقا یابد تا بدین شکل بنیاد خانواده تحکیم بخشیده شود و از این طریق از جامعه در برابر هر گونه ولنگاری فرهنگی دفاع کرد.
به فرموده مقام معظم رهبری، غرب بیشترین ظلم‌ها را تاکنون بر زنان جهان روا داشته؛ ولی در ظاهر به‌گونه‌ای وانمود می‌کند که طرف‌دار حقوق زنان در جوامع بین‌المللی است؛ اما در مملکت ما دختران و بانوانی پرورش یافته‌اند که ضمن آگاهی از دسیسه‌های دشمنان، ریشه‌های تفکر اسلامی و انقلابی در وجود آنها نهادینه شده و به‌عنوان زن در تراز انقلاب نام‌گرفته‌اند که خود این امر نشان‌دهنده این است که جایگاه یک زن در تراز انقلاب جایگاه والایی است و هرگز زمینی برای بازی در اختیار دشمن قرار نخواهد داد و برای صیانت از حجاب خود هرگز خاک‌ریز را علیه دشمن خالی نخواهد کرد.
یکی از دغدغه‌های مهم امروز در جامعه اسلامی مقوله حجاب و عفاف است که این روزها متأسفانه با حضور و وجود رسانه‌های معاند در جنگ نرم مغفول واقع شده است که این امر می‌تواند آسیب‌های اجتماعی زیادی را گریبان‌گیر جوانان ما که آینده‌سازان این انقلاب‌اند کند.
امروز دشمن ازآنجاکه در اجرای بسیاری از دسیسه‌های خود علیه این انقلاب ناکام مانده است باهدف قراردادن فرهنگ ایرانی آن هم از طریق زن مسلممان و محجب می‌خواهند به این انقلاب و فرهنگ این مرزوبوم آسیب برساند حال سؤال اینجاست که چه بر سر غیرت و اعتمادبه‌نفس زنان و دختران ما آمده است که دشمن با نشانه‌گرفتن آنها می‌خواهد به فرهنگ ما آسیب برساند.
امروز زنان و دختران ما باید کاملاً در مقابل هر گونه دسیسه دشمن با آگاهی حضور پیدا کنند و در نتیجه در مقابل نقش مادری خود به تربیت زنان و دختران با عفت و محجب بپردازند.
رواج‌دهندگان بدحجابی و بی‌حجابی در بین زنان مسلمان خود افرادی پوچ و بی‌ارزش هستند که تمام توان خود را بر این اقدام گماشته‌اند تا بدین روش با اسلام و زن مسلمان وارد عمل شوند.
زنان و دختران مسلمان در هر کجای این جهان با حفظ حجاب و آراستگی آن باید به دشمن بفهمانند که زن در تراز اسلام تمدن‌ساز است و با صیانت از حجاب اسلامی در راه خدا جهاد می‌کند.
ازآنجاکه مردم ما به قانون‌مداری و رعایت قانون شهره هستند و فقط درصد کمی از مردم نسبت به رعایت قانون بی‌توجهی می‌کنند پلیس به میدان آمده و در کنار مردم اقدامات خود در مورد هر گونه قانون‌شکنی در مورد حجاب را آغاز خواهد کرده است چرا که این موضوع هم قانونی است و هم درخواست مردم است.
در همین راستا این روزها در بسیاری از شهرهای کشور طرح نور برای جلوگیری از هرگونه بدحجابی و بی‌حجابی در حال اجرا است که این طرح از طرف بسیاری از مردم جامعه مورد قبول واقع شده است و طی گزارش‌های متعدد از مردم همه قدردان پلیس و مجریان این طرح بوده‌اند.
یادداشت از ساره محب
انتهای خبر/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
یادداشت ، حجاب اسلامی ، جهاد فرهنگی
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
حجاب و عفاف
V
آرشیو