مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه بیت المقدس کردستان عنوان کرد:

قوانین الهی،حفظ کرامت انسانی، امنیت و عدالت وجه تمایز حقوق بشر اسلامی و غربی / ژست خیرخواهانه با سیاست منفعت طلبی قدرت ها، بلای حقوق بشر غربی است

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه بیت المقدس استان کردستان گفت: قوانین و مقررات الهی،حفظ کرامت انسانی، امنیت و عدالت و پرهیز از ظلم، وجه تمایز حقوق بشر اسلامی و غربی هستند.
قوانین الهی،حفظ کرامت انسانی، امنیت و عدالت وجه تمایز حقوق بشر اسلامی و غربی / ژست خیرخواهانه با سیاست منفعت طلبی قدرت ها، بلای حقوق بشر غربی است
1403/05/20 - 08:00
تاریخ و ساعت خبر:
196537
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - خوزستان حجت الاسلام و المسلمین طه توکلی در گفتگو با خبرنگار ما در خصوص حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی بیان کرد: وجه تفاوت اصول، مبانی و معیارهای حقوق بشر اسلامی با حقوق بشر غربی در مفهوم اسلامی بودن و مولفه های مبتنی بر دین مبین اسلام و خصایص اولیه انسانی است که جمهوری اسلامی ایران طی 45 سال گذشته به عنوان داعیه دار حکومت اسلامی و کرامت انسانی در حوزه مسائل بین المللی و بیداری اسلامی داشته است.
وی یکی از معیارها و شاخصه های اصل اساسی حقوق بشر اسلامی را محوریت و اساس قرار دادن قوانین و مقررات الهی عنوان و اظهار کرد:در این باره هر چه ذات اقدس علویت به عنوان شارع مقدس ترسیم کرده و امر و نهی آن برای فلاح و سعادت بشر بوده از آن به عنوان حقوق بشر اسلامی یاد می شود و اگر اوامر و نواهی خداوندی، مبنا و معیار ملاک عمل قرار بگیرد، بشریت به نقطه مترقی و فلسفه وجودی عالم خلقت می رسد.
این مقام مسئول با بیان اینکه تفاوت حقوق بشر اسلامی و غربی در حفظ کرامت و جایگاه انسانی انسان است، افزود: در حقوق بشر غربی آن چیزی که جایگاه، معنا و مفهومی ندارد و متاسفانه به مراتب از ادوار گذشته، زیر یوغ پلید و برداشت استکبار جهانی کارکرد خود را از دست داده و ماهیت آن خدشه دار شده هم بحث انسان، کرامت انسانی و هم جایگاه او در دنیای مدرن است.
حجت الاسلام و المسلمین توکلی ادامه داد: اما اسلام و حقوق بشر مبتنی بر آن اصرار بر حفظ کرامت دارد و بر این باور است که به تعبیر" لقد کرّمنا آدم" در قرآن، خداوند این کرامت را در دل انسان قرار داده و انسان را تکریم کرده است.
وی در خصوص رعایت عدالت و پرهیز از ظلم به عنوان یکی دیگر از شاخص های حقوق بشر اسلامی گفت: متاسفانه در دنیای اطراف ما خصوصا در آسیای غربی طی ده ماه گذشته بالغ بر 40 هزار نفر از روی ظلم، تعدی و تجاوز رژیم موقت صهیونیستی از بین رفتند ولی اسلام عزیز نه تنها ظلم را برنمی تابد بلکه بر مبنای عدالت معتقد است که هر ملت و توده ای به اندازه استحقاق، ظرفیت و تلاش خود باید از فرصت ها و مواهب دنیا بهرمند شوند.
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه بیت المقدس استان کردستان به دیگر شاخص های حقوق بشر اسلامی اشاره و عنوان کرد: بعضی توجهات و نیکوکاری ها و کنوانسیون های حقوق بشر استکبار جهانی بر اساس تبلیغات است که خیرخواهانه و دلسوزانه نشان داده می شود در حالیکه همان احسان و خیرخواهی با سیاست منفعت طلبی قدرت ها و استکبار همراه اند. این مورد تقریبا آسیب و بلایی در حقوق بشر غربی است.
حجت الاسلام و المسلمین توکلی اضافه کرد: ولی حقوق بشر اسلامی مواسات، همدلی، مساعدت و کمک به مستمندان و دادخواهی از مظلومان را همیشه و همواره به عنوان سرفصل معرفی می کند و اعتقاد دارد که احسان و نیکوکاری جزو خصایص اولیه همه انسان هاست و هر کسی در هر جایی می تواند از خود بروز و ظهور دهد .
وی امنیت و آرامش را پنجمین شاخصه حقوق بشر اسلامی عنوان و بیان کرد: نقطه مقابل امنیت و آرامش،اخلال امنیتی و عدم آرامش است یعنی حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی با هر آنچه از حقوق و منافع در غرب به عنوان منشور تعریف و ترجمان شده، ضدیت دارد. متاسفانه الان با یک رویارویی جدی بین حقوق بشر غربی و انسانی در دنیا مواجهیم که یک طرف آن استکبار جهانی با محوریت صهیونیسم و از یک طرف جبهه مقاومت با محوریت جمهوری و انقلاب اسلامی است .
این مقام مسئول افزود: بر اساس اراده و مشیت خداوند، هم دین محوریت قرار می گیرد، هم قوانین الهی و کرامت انسانی حفظ می شود و عدالت و پرهیز از ظلم به عنوان فرهنگ غالب در دنیا تثبیت می شود و نیز عدل و داد و احسان و نیکوکاری در پرتو امنیت و آرامشی که در گفتمان مهدویت و نهضت انتظار به وجود می آید همه جهانیان را متنعم خواهد کرد. وقتی ما به این جایگاه ثابت برسیم، حقوق بشر غربی دیگر جایگاهی پیدا نخواهد کرد و حتما در تاریخ خواهند نوشت که این حقوق دست نوشته بشر نتوانست جوابگوی مطالبات عام بشر باشد و محکوم به شکست و فناست.
انتهای پیام

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
حقوق بشر اسلامی ، مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه بیت المقدس ، حقوق بشر غربی ، نقض حقوق بشر ، شاخص های حقوق بشر اسلامی ، حفظ کرامت انسانی ، وجه تماییز حقوق بشر اسلامی و غربی
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
خوزستان
V
آرشیو