رگبار و رعدوبرق در نقاط مختلف کشور

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی از وقوع رگبار و رعدوبرق در نقاط مختلف کشور همچنین ورود گرد و خاک به ایران از مرزهای غربی طی دوشنبه(۲۱ خرداد) خبر داد.
رگبار و رعدوبرق در نقاط مختلف کشور
1403/03/19 - 09:34
تاریخ و ساعت خبر:
194297
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - صادق ضیاییان افزود: طی پنج روز آینده در شمال غرب کشور گذر متناوب امواج کم‌دامنه تراز میانی جو پیش بینی می‌شود و در سایر مناطق کشور جوی پایدار و آرام مستقر خواهد بود.
وی اضافه کرد: طی روزهای شنبه و یکشنبه (۱۹ و ۲۰ خرداد) در مناطقی از شمال غرب، دامنه‌های زاگرس مرکزی واقع در استان‌های همدان، مرکزی و جنوب قزوین همچنین در جنوب شرق کرمان، نیمه شرقی هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان در ساعات بعد از ظهر افزایش ابر، گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.
ضیاییان افزود: دوشنبه (۲۱ خرداد) در شمال غرب و پاره‌ای از نقاط غرب کشور و در استان‌های گیلان و قزوین در ساعات بعد از ظهر رگبار پراکنده و وزش باد رخ می‌دهد. در این روز شرایط برای تشکیل گردوخاک در کشور عراق مهیا خواهد بود و نفوذ گردوخاک و کاهش کیفیت هوا در مناطقی از غرب و جنوب غرب کشور انتظار می‌رود.
وی اضافه کرد: سه شنبه (۲۲ خرداد) علاوه بر شمال غرب و دامنه‌های زاگرس مرکزی واقع در استان‌های همدان، مرکزی، قم، ارتفاعات غرب اصفهان و چهارمحال و بختیاری همچنین در دامنه‌های جنوبی البرز شامل استان‌های قزوین، البرز و تهران و در سواحل غربی دریای خزر نیز افزایش ابر و رگبار پراکنده رخ می‌دهد.
ضیاییان ادامه داد: چهارشنبه (۲۳ خرداد) تنها در نیمه شمالی آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، اردبیل و ارتفاعات البرز مرکزی افزایش ابر، گاهی رگبار و رعدوبرق، در برخی نقاط گردوخاک و در نقاط مستعد تگرگ پیش‌بینی می شود.
رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشور درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۲۰ خرداد) صاف از بعد از ظهر افزایش باد با حداقل دمای ۲۴ و حداکثر دمای ۳۶ درجه سانتیگراد و دوشنبه (۲۱ خرداد) کمل ابری، از بعد از ظهر افزایش ابر، گاهی وزش باد شدید و گرد و خاک و احتمال رگبار باران با حداقل دمای ۲۶ و حداکثر دمای ۳۸ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.
ضیاییان در پایان اظهارکرد: طی فردا و پس فردا شهرکرد با کمینه ۱۰ و ۸ درجه سانتیگراد و اهواز با بیشینه ۴۷ دمای درجه سانتیگراد خنک‌ترین و گرمترین مرکز استان‌ها پیش‌بینی می‌شود.
ایسنا
انتهای پیام/ن

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
رگبار و رعد و برق خیزش گرد و خاک هواشناسی
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
محیط زیست
V
آرشیو