تشدید بارش در ۱۳ استان/ احتمال وقوع سیلاب

سازمان هواشناسی نسبت به تشدید بارش در ۱۳ استان طی روزهای پایانی هفته همچنین احتمال وقوع سیلاب و لغزندگی جاده‌ها هشدار داد.
تشدید بارش در ۱۳ استان/ احتمال وقوع سیلاب
1403/03/23 - 12:20
تاریخ و ساعت خبر:
194447
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - سازمان هواشناسی با صدور هشدار نارنجی‌رنگ با اشاره به تشدید فعالیت سامانه بارشی همراه با بارش های شدید محلی آورده است: وقوع رگبار باران، رعد و برق، وزش باد شدید موقت، برخی نقاط گردوخاک و در نقاط مستعد بارش تگرگ چهارشنبه (۲۳ خرداد) در اردبیل، نیمه شمالی آذربایجان غربی، نیمه شرقی آذربایجان شرقی، شمال خراسان رضوی، شرق خراسان شمالی، پنج‌شنبه (۲۴خرداد) در اردبیل، نیمه شرقی آذربایجان شرقی، غرب آذربایجان غربی، زنجان، ارتفاعات استان‌های البرز، تهران، مازندران، گلستان و سمنان و جمعه (۲۵ خرداد) در ارتفاعات و دامنه استان‌های زنجان، البرز، تهران و مازندران، نیمه غربی اصفهان، شمال شرق آذربایجان شرقی و ارتفاعات استانهای اردبیل، سمنان و نیمه شرقی کردستان پیش‌بینی می‌شود.
در این شرایط جوی جاری شدن روان‌آب، سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌های فصلی، وقوع صاعقه، کاهش دید، لغزندگی جاده‌ها و احتمال سقوط سنگ به‌ویژه در جادهای کوهستانی و گردنه‌ها، رخداد تگرگ، احتمال خسارت به سازه‌های موقت و احتمال خسارت به محصولات کشاورزی وجود دارد.
سازمان هواشناسی نسبت به احتیاط در سفرهای بین شهری، عدم اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت طبیعت‌گردی به‌ویژه در ساعات بعدازظهر، پرهیز از فعالیت‌های کوه‌نوردی، خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها و تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی، آمادگی راهداری و سایر دستگاه‌‎های اجرایی و خودداری از محلول پاشی و سم پاشی باغات و مزارع توصیه می‌کند.
در هشدار نارنجی ‌رنگ سازمان هواشناسی پیش‌بینی می‌شود که پدیده‌ای جوی اثرات منفی به دنبال داشته باشد و خسارت‌های احتمالی را سبب شود. هشدار نارنجی برای آماده‌باش دستگاه‌های مسئول برای مقابله با یک پدیده خسارت‌زا صادر می‌شود.
ایسنا
انتهای پیام/ن

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
هشدار هواشناسی رگبار و رعد و برق وزش باد شدید
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
محیط زیست
V
آرشیو