حجت الاسلام علی اکبری:

مقاومت در غزه نتیجه تربیت مسجدی قرآنیست / ایجاد محلات اسلامی یکی از مهم ترین برنامه های فرهنگی و اجتماعی در کشور است

حجت الاسلام علی اکبری سازمان دهی در خصوص ایجاد محلات اسلامی به عنوان برنامه مهم فرهنگی و اجتماعی در کشور را اقدامی برجسته دانست و گفت: مسجد پایگاه مهم اجتماعی و فرهنگی است و تربیت انسان مجاهد تراز از دل مسجد و این پایگاه‌های انسان سازی است که نمونه‌های آن را در اقصی نقاط دنیا شاهد هستیم
مقاومت در غزه نتیجه تربیت مسجدی قرآنیست / ایجاد محلات اسلامی یکی از مهم ترین برنامه های فرهنگی و اجتماعی در کشور است
1403/05/30 - 12:07
تاریخ و ساعت خبر:
197044
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جماعات در دومین آیین ملی تکریم از فعالان مسجد در مسجد مقدس جمکران با تاکید بر استفاده از تمام ظرفیت مساجد به ویژه نقش تربیتی آن در جامعه گفت: مساجد را پایگاه ایمانی و اعتقادی محیط پرورش مجاهدان در راه حق و تربیت انسان های مومن و تراز دانست.
وی مسجد را پایگاه جهاد در برابر دشمنان و محیط اصلی پرورش مجاهد دانست و گفت مجاهد یعنی مومن تراز و مومن تراز در قرآن مومن مجاهد است‌.
حاج علی اکبری در ادامه با اشاره به اینکه مومن مجاهد ویژگی دارد و نخستین ویژگی او آن است که یا در مقام مقاتله قرار دارد یا در مقام آمادگی برای حضور در میادین گفت: ویژگی مومن تراز در مسجد، تقواست. خاک مسجد مجاهد و شهید پرور است ؛ بطوری که ۹۷ درصد شهدای ما را بچه های مسجد تشکیل می دهند.
رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه با استناد به آیات سوره مبارکه توبه در تفسیر و تبیین سیمای مومن تراز مجاهد وی را دارای هفت ویژگی دانست که چهار ویژگی او زیرساختی شخصیت و سه ویژگی دیگر اصل کنش گری و تاثیر گذاری او بر جامعه است.
حجت الاسلام علی اکبری سازمان دهی در خصوص ایجاد محلات اسلامی به عنوان برنامه مهم فرهنگی و اجتماعی در کشور را اقدامی برجسته دانست و گفت: مسجد پایگاه مهم اجتماعی و فرهنگی است و تربیت انسان مجاهد تراز از دل مسجد و این پایگاه‌های انسان سازی است که نمونه‌های آن را در اقصی نقاط دنیا شاهد هستیم.
وی افزود: مقاومت در غزه نتیجه تربیت مسجدی قرآنی است و ایستادگی و مقاومت مثال زدنی امروز مردم فلسطین نشان از ارتباط عمیق مجاهدان با مسجد و تعالیم قرآن است که جانانه در برابر زور گویان و ستم آنان مقاومت می‌کنند.
انتهای پیام/

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
حجت الاسلام علی اکبری آیین ملی تکریم رئیس شورای سیاست گذاری
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مناسبت ها
V
آرشیو