تصویب ۲ واحد درسی با عنوان «مکتب سلیمانی»

سردار سرلشکر پاسدار «سید یحیی صفوی» مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا گفت: پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس شهید سلیمانی، «مکتب سلیمانی» را به‌عنوان دو واحد درسی با تصویب وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در دانشگاه‌ها نهادینه کرده و از سوی دیگر، وزارت علوم نیز کمیته تخصصی توسعه فرهنگ مقاومت و پایداری را تصویب کرده است.
تصویب ۲ واحد درسی با عنوان «مکتب سلیمانی»
1401/10/12 - 21:02
تاریخ و ساعت خبر:
144029
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا گفت: نظم نوین جهانی آمریکایی‌ها و یا تک‌قطبی شدن، و قدرت و هژمونی‌ای که آن‌ها بعد از فروپاشی شوروی دنبال می‌کردند، شکست خورده است.
به گزارش دفاع‌پرس، سردار سرلشکر پاسدار «سید یحیی صفوی» دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا صبح امروز (دوشنبه) در همایش مکتب شهید سلیمانی که در دانشگاه عالی دفاع ملی برگزار شد، اظهار داشت: آمریکایی‌ها در چند دهه گذشته هم اشتباه‌های بزرگی مرتکب شدند و هم شکست‌های بزرگی را متحمل شدند؛ یکی از اشتباه‌هات آن‌ها به شهادت رساندن سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس بود؛ زیرا آن‌ها تصور می‌کردند با شهادت این عزیزان، جبهه مقاومت از هم می‌پاشد در حالی که اکنون در حال دست یافتن به پیروزی‌های بزرگی است.
سرلشکر صفوی افزود: آمریکایی‌ها طی ۲۰ سال هشت هزار میلیارد دلار در افغانستان هزینه کردند، ولی سرانجام مجبور شدند از این کشور فرار کنند؛ علاوه بر این مجبور به کاهش نیرو‌های خود در عراق و شرق مدیترانه هم شدند و این تاکیدی بر این نکته است که آن‌ها شهادت، اسلام و مقاومت ملت‌ها را هم نمی‌فهمند.
دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا عنوان کرد: در طول ۴۴ سال گذشته به این حقیقت رسیده‌ام که آنچه در آینده شاهد آن خواهیم بود با گذشته متفاوت خواهد بود؛ چون نظم نوین جهانی آمریکایی‌ها و یا تک‌قطبی شدن، و قدرت و هژمونی‌ای که آن‌ها بعد از فروپاشی شوروی دنبال می‌کردند، شکست خورده است.
وی گفت: شاهد دو نبرد قاره‌ای و منطقه‌ای هستیم؛ بدین‌صورت که یک طرف جبهه استکبار به رهبری آمریکا و هم‌پیمانان آمریکا در اروپا و نوکران منطقه‌ای آن‌ها و یک طرف هم جبهه مقاومت به رهبری نظام جمهوری اسلامی قرار دارند؛ در این رابطه راهبرد آمریکا ائتلاف‌سازی، استفاده از جنگ ترکیبی رسانه‌ای است که برای رسیدن به اهداف خود از غارت منابع کشور‌ها هم دریغ ندارد، اما راهبرد جبهه مقاومت به رهبری مقام معظم رهبری، قدرت نرم فرهنگی و معنوی و بر اساس قدرت اقناع‌سازی و ایستادگی در برابر استکبار است.
رئیس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس شهید سلیمانی ادامه داد: حضرت امام (ره) دو رخداد انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی را رهبری کردند و بعد از آن، رهبر معظم انقلاب اسلامی جبهه مقاومت از شرق مدیترانه تا شرق آسیا را حمایت کردند؛ زیرمجموعه این رهبری را حاج قاسم سلیمانی بر عهده داشت که با شجاعت، تدبیر و حضور در میدان، حتی دیپلماسی آن را اداره می‌کرد.
سردار صفوی خاطرنشان کرد: آخرین بار با ابومهدی المهندس درباره چگونگی سازماندهی حشد الشعبی سه ساعت در کربلا گفتگو کردم؛ فرمانده‌ای که در جنگ تحمیلی مسئولیت مهندسی رزمی سپاه بدر را برعهده داشت و به زبان فارسی هم صحبت می‌کرد. مطمئن هستیم که جبهه مقاومت در آینده نظم جدید جهانی را در برابر استکبار رهبری خواهد کرد.
مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا در پایان گفت: پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس شهید سلیمانی، «مکتب سلیمانی» را به‌عنوان دو واحد درسی با تصویب وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در دانشگاه‌ها نهادینه کرده و از سوی دیگر، وزارت علوم نیز کمیته تخصصی توسعه فرهنگ مقاومت و پایداری را تصویب کرده است.
فرارو
انتهای پیام/م

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
افغانستان، دفاع مقدس، علوم تحقیقات و فناوری، کربلا، وزارت علوم ،
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
فرهنگی
V
آرشیو