فرزند ام الشهدای جزیزه هرمز؛

اسلام آزادی را به زن هدیه داد/ مادرم مصداق این جمله است« سهم زنان در انقلاب کمتر از مردان نیست / توکل به خدا، ولایتمداری و شجاعت ویژگی های شهیده نیک

محمود گلزاری فرزند شهیده فاطمه نیک در ششمین همایش بین المللی بانوی مهر طی سخنان گفت: شهیده نیک، شاهد این مدعا است که در هر حرکتی که در جامعه باشد، اگر سهم زنان بیشتر از مردان نباشد، کمتر هم نیست.
اسلام آزادی را به زن هدیه داد/ مادرم مصداق این جمله است« سهم زنان در انقلاب کمتر از مردان نیست / توکل به خدا، ولایتمداری و شجاعت ویژگی های شهیده نیک
1401/10/28 - 19:57
تاریخ و ساعت خبر:
144596
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - محمود گلزاری فرزند ام الشهدا فاطمه نیک ، در ششمین همایش بین المللی بانوی مهر در برج میلاد تهران طی سخنانی گفت که من از جزیره هرمز آمده ام. زندگی قبل انقلاب در هرمز با وضعیت پس از انقلاب قابل مقایسه نیست. در آن زمان نه آب، نه برق، نه گاز در دسترس نبود.
وی با بیان اینکه زنان با دبه آب می آوردند و برای افروختن آتش چوب جمع می کردند. حتی کوچه ها را هم خانم ها جارو می‌زدند و نظافت شهر را زنان هرمزی زحمتکش انجام می‌دادند، گفت: و مادر ما شهیده فاطمه نیک که هشت تن از محارمش به شهادت رسیدند هم از همین قبیل بود.
فرزند شهید فاطمه نیک با اشاره به ساده زیستی مادرش گفت: او به اولین خواستگارش که ماهیگیر مومنی بود جواب مثبت می‌دهد و حاصل زندگی هفت فرزند می شود.
وی در ادامه با تصریح این موضوع که شهیده نیک، شاهد این مدعا است که در هر حرکتی که در جامعه باشد، اگر سهم زنان بیشتر از مردان نباشد، کمتر هم نیست، ادامه داد: در بیان ویژگی های مادرش گفت: مهمترین خصوصیت شهیده نیک، شجاعت و نترسی او بود.
فرزند ام الشهدا فاطمه نیک با بیان اینکه ولایت مداری خصوصیت دیگر مادرش بود، افزود: زمانی که فرمان نهضت سوادآموزی صادر شد، شهید در سن شصت سالگی چون امام تأکید کرده بودند، در نهضت سوادآموزی ثبت نام کرد و در کلاس ها شرکت کرد تا سواد یاد بگیرد.
محمود گلزاری در بخشی دیگر از صحبت هایش با اشاره به اینکه این مادر شهید، فرزندانش را دعوت کرد به جبهه بروند چون امام گفته بود و اسلام در خطر قرار داشت، ادامه داد: ویژگی دیگر شهیده نیک توکل به خدا و توسل به ائمه بخصوص حضرت زهرا سلام الله علیها بود، در واقع ورد زبان مادرم یا فاطمه زهرا بود.
فرزند شهیده نیک در انتهای صحبت هایش گفت زن می تواند در جامعه باشد چادر داشته باشد درس هم بخواهد و حضوری فعال داشته باشد.
خبرنگار - رویا رضایی
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
ام الشهدای هرمز، شهید فاطمه نیک، سیک زنگی شهدا، الگوی سوم، معماران انقلاب، ششمین همایش بین المللی بانوی مهر، برج میلاد
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
فرهنگی
V
آرشیو