استقرار سرمربی صالحین در موکب های اربعین در مرز مهران

مسئول بسیج جامعه زنان استان سمنان از اعزام یکی از سرمربیان صالحین طلبه از سمنان به عنوان مبلغ دینی و پاسخ به شبهات در مرز مهران خبر داد.
استقرار سرمربی صالحین در موکب های اربعین در مرز مهران
1401/06/21 - 10:33
تاریخ و ساعت خبر:
141363
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - عفت دیابی در گفت و گو با خبرنگار طنین یاس در سمنان اربعین را فرصتی مناسب برای تبیین فرهنگ عاشورا در جامعه و بین نسل جوان عنوان کرد و گفت: حضور مبلغان در مراسم اربعین فرصتی برای بصیرت بخشی و بازگویی واقعه عاشورا است.
وی خاطرنشان کرد: ترویج و تبلیغ هر چه بیشتر خدمت رسانی به زوار حضرت سیدالشهداء (ع) و گفتمان سازی در جهت تقویت جایگاه رویداد بزرگ اربعین در فضای دینی، فرهنگی و اجتماعی و هم چنین کمک به برگزاری پرشورتر مانور جهانی محبین امام حسین (ع) طرحی در قالب اعزام سرمربیان و استادیاران صالحین طلبه از سراسر کشور جهت حضور در موکب های اربعین در مرز مهران امسال در دستور کار قرار گرفته است که از استان سمنان نیز یکی از سرمربیان صالحین به همین منظور اعزام شده است.
مسئول بسیج جامعه زنان استان سمنان عنوان داشت: حضور این خواهران مبلغ در راستای پاسخگویی به سؤالات و شبهات زائران، بیان احکام، مسابقه موضوعی ویژه محرم و صفر صورت می‌گیرد.
سمانه اکبری طلبه و سرمربی صالحین اعزامی از سمنان جهت استقرار در موکب های اربعین در مرز مهران نیز در گفت و گو با خبرنگار طنین یاس در سمنان اظهار داشت: بنده به عنوان سرمربی صالحین تا در قالب اعزام کاروان مجموعه صالحین از دیگر استان های کشور در مرز مهران مستقر شویم.
وی با اشاره به هدف از اعزام به این مراسم و استقرار در مرز مهران گفت: روندکار مجموعه صالحین بدین صورت است که تمام سرمربی ها و استادیارها از سراسر کشور که همگی نیز طلبه هستند؛ بر اساس مسئولیت های ابلاغی هر فردی به منظور تبیین و روشنگری پیرامون مسائل مختلف در مساجد و حسینیه های صالح آباد و مهران استان ایلام و همچنین در مسیر پیاده روی زائران تا مرز مهران به امر روشنگری و تبیین می پردازد.
اکبری عنوان کرد: با توجه به ظرفیت عظیم طلاب، برای معرفت افزایی زائران حاضر در مراسم پیاده روی اربعین از این ظرفیت استفاده می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: تخصص طلاب هم در زمینه های پاسخ‌گویی به مسائل شرعی، مباحث اعتقادی، مهدویت و شبهات در زمینه انقلاب اسلامی است و بر این اساس افراد گروه بندی و ساماندهی شده و در ساعات مشخص در خدمت زوّار هستند.
این سرمربی صالحین از سمنان با توجه به فرمایشات حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای در خصوص اهمیت اربعین گفت: فرهنگ عاشورا رسانه ای پرقدرت در تبیین ارزش های دینی و اسلامی است و تداوم بخش تبیین گری و روشنگری حضرت زینب کبری(س) پس از واقعه کربلا است.
اکبری گفت: باید گفت فضا و بسترهای لازم برای تبیین و روشنگری مهیاست بنابراین امیدواریم شبکه صالحین از این فرصت به نحو مطلوبی استفاده کند.
انتهای پیام/*-

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
استقرار سرمربی صالحین در موکب های اربعین در مرز مهران
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
فرهنگی
V
آرشیو