لرستان

همسر شهید اسدالهی: حل مشکلات مردم روستا، رویه زندگی همسرم و بیت المال خط قرمز زندگی اش بود!

همسر شهید لرستانی با اشاره به اینکه صبر، ایستادگی در برابر مشکلات، مردم داری و تلاش برای حل مشکلات مردم از ویژگی های شهید محمد اسدالهی بود ، گفت: محمد روی بیت المال حساس و اهمیت زیاد میداد بطوری یک روز یکی از فرزندانمان دچار تب شدید شد با اینکه ماشین سپاه داخل حیاطمان بود ولی حاضر نشد از ماشین سپاه استفاده کند و بچه را با پای پیاده به درمانگاه بردیم
همسر شهید اسدالهی: حل مشکلات مردم روستا، رویه زندگی همسرم و بیت المال خط قرمز زندگی اش بود!
1401/08/15 - 11:24
تاریخ و ساعت خبر:
142821
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - طلا اسدالهی همسر شهید لرستانی درگفتگو با خبرنگار طنین یاس گفت: ما در روستا زندگی می کردیم با توجه به اینکه امکانات بهداشتی در روستا کم بود ولی محمد همسرم همیشه مرتب و منظم و به بهدداشت فردی خیلی اهمیت می داد.
وی اظهار داشت : همسرم در روستا معلم قرآن بود به مردم روستا قرآن آموزش داد هیچگاه نماز شبش قضا نمی شد نحوه تربیت شدن فرزندان اهمیت داشت خانواده دوست و بسیار مهربان و دلسوز بود.
همسر شهید؛ محمد را در مقابل مشکلات بسیار صبور با حوصله خواند و افزود: محمد به حل مشکلات روستا می پرداخت بطوری که محمد را پدر روستا خطاب می کردند.
اسداللهی بیان داشت: همسر شهیدم همیشه خانواده را به پشتیبانی ولایت فقیه توصیه می کرد و بر رعایت حجاب دختران در همان کودکی تاکید داشت.

همسر شهید از حساسیت بیت المال محمد به ما میگوید: محمد روی بیت المال حساس و اهمیت زیاد میداد بطوری یک روز یکی از فرزندانمان دچار تب شدید شد با اینکه ماشین سپاه داخل حیاطمان بود ولی حاضر نشد از ماشین سپاه استفاده کند و بچه را با پای پیاده به درمانگاه بردیم و ‌این برمی گردد به سال ۶۰ و ۶۱ که واقعا امکانات خیلی کم بود.
اسدالهی از خصوصیات بارز شهید گفت: وی بسیار صبور و در مقابل مشکلات ایستادگی می کرد و در حل مشکلات روستا تلاش می کرد یکی دیگر از خصوصیات وی وقتی که از جبهه بر می گشت با بچه ها بازی می کرد و‌تمام سعی شهید این بود که خانواده را خوشحال و با خودش همراه کند با خود من با مهربانی رفتار می کرد.
طلا اسداللهی همسر شهید از خاطرات شهید به ما گفت: همسایه بنام خنجری داشتیم‌ که پدر خانواده شهید شدند، دختر کوچکی داشتند. یک روز محمد دست یکی از دخترا را گرفته بود و به سمت خانه می آمدند وقتی دید خانواده خنجری دارند او را نگاه می کنند، دست دخترش را رها کرد تا مبادا دختر شهید با دیدن این صحنه دلتنگ پدر شود.

طلا خانم از نحوه شهادت شهید گفت: محمد جزء گروه مهندسی تخریب سپاه حضرت ابوالفضل (ع) استان لرستان بودند بر اثر انفجار مین در بانه کردستان هفدهم تیرماه سال ۱۳۷۳ به درجه رفیع شهادت که آرزوی دیرینه او بود رسید .
پاسدار شهید محمد اسدالهی یکم فروردین ۱۳۳۳، در روستای پیربراق از توابع شهرستان ازنا چشم به جهان گشود. پدرش باقر کشاورز بود و مادرش نگار نام داشت. تا پایان دوره ابتدایی درس خواند،شهید در گلزار شهدای شهرستان ازنا دفن است.
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
شهید اسدالهی هیچگاه از بیت المال استفاده نمیکرد
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
فرهنگی
V
آرشیو