در سینه مادران و همسران شهدا داستان‌های پنهانی وجود دارد/ خاطرات دفاع مقدس گنجینه بی پایانی برای اهالی قلم است

نویسنده ادبیات پایداری با بیان اینکه خاطرات دفاع مقدس گنجینه بی پایانی برای داستان نویسان و اهالی قلم است، گفت: اگر اسطوره های جبهه و جنگ به درستی به نسل آینده معرفی شوند، آن ها هرگز به سمت سبک زندگی و فرهنگ غرب گرایش پیدا نمی کنند.
در سینه مادران و همسران شهدا داستان‌های پنهانی وجود دارد/ خاطرات دفاع مقدس گنجینه بی پایانی برای اهالی قلم است
1401/11/12 - 13:28
تاریخ و ساعت خبر:
144997
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - سمیرا احمدی نویسنده ادبیات دفاع مقدس در گفتگو با خبرنگار «طنین یاس» گفت: خاطرات دفاع مقدس گنجینه بی پایانی برای داستان نویسان و اهالی قلم است.
وی ادامه داد: در سینه مادران و همسران شهدا، رزمندگان جبهه و جنگ خاطرات پنهانی وجود دارد که جمع آوری و تالیف آن‌ها یک ضرورت برای آیندگان است.
احمدی افزود: امروز استقبال و گرایش به سمت ادبیات دفاع مقدس خوب است اما کافی نیست و ضرورت دارد رسانه ملی به این موضوع ورود پیدا کند.
این نویسنده تصریح کرد: باید این آثار به نسل آینده منتقل شود و بانوان و مادران نقش بی بدلیلی در این زمینه دارند، زیرا می توانند با معرفی این آثار به فرزندان خود، طلایه دار پرچم مقاومت در آینده باشند.
وی گفت: امروز نوجوانان و جوانان دچار بحران هویت شده اند و گنجینه ادبیات دفاع مقدس می تواند هویت گمشده را به نسل آینده برگرداند.
احمدی ادامه داد: دشمن شبانه روز در حال وارونه جلوه دادن فرهنگ و واقعیت های دفاع مقدس است و فقط با تبیین می توان به مقابله با آن پرداخت.
این نویسنده افزود: اگر اسطوره های جبهه و جنگ به درستی به نسل آینده معرفی شوند، آن ها هرگز به سمت سبک زندگی و فرهنگ غرب گرایش پیدا نمی کنند.
وی گفت: متاسفانه مسئولین به اهمیت ادبیات دفاع مقدس پی نبرده اند و بی مهری به این حوزه زیاد است.
احمدی بیان کرد: باید به سمتی برویم که همه برای نهادینه شدن و قرار گرفتن آثار دفاع مقدس در سبد فرهنگی خانوار تلاش کنند.
این نویسنده با بیان اینکه ادبیات دفاع مقدس در استان البرز ظرفیت بی بدیلی دارد، ادامه داد: نویسندگان بسیاری در این حوزه در ایران کوچک فعالیت می کنند باید به سمتی حرکت کنیم که آثار این نویسندگان را در سطح جامعه برجسته کنیم.
وی افزود: نوجوانان و جوانان باید با فرهنگ شهادت مانوس شوند زیرا درس‌هایی در این مکتب وجود دارد که غیرقابل وصف و تمام نشدنی است.
احمدی تصریح کرد: توجه به ادبیات دفاع مقدس فقط به ایام دهه فجر و هفته دفاع مقدس بر نمی گردد و همواره باید در طول سال تداوم داشته باشد.
این نویسنده در خاتمه خاطرنشان کرد: نسل جوان تشنه فرهنگ دفاع مقدس است و کتاب «دا» این ظرفیت را نشان داد بنابراین همه برای تبیین این فرهنگ وظیفه داریم.
خبرنگار الهه ملاحسینی
انتهای پیام/

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
ادبیات پایداری، زنان نویسنده، سمیرا احمدی، سبک زندگی شهدا، زندگی به سبک غربی
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
فرهنگی
V
آرشیو