گسترش پوچ‌گرایی و کاهش عفت و حیا از اهداف دشمن است

امام جمعه موقت تهران گفت: هدف دشمن در سال جاری که دو انتخابات مجلس و خبرگان رهبری مهم داریم انتشار یاس و بی ایمانی در جامعه است.
گسترش پوچ‌گرایی و کاهش عفت و حیا از اهداف دشمن است
1402/03/19 - 14:05
تاریخ و ساعت خبر:
149308
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - حجت الاسلام محمدجواد حاج علی اکبری در خطبه های نماز جمعه این هفته تهران گفت: جدیدترین محصول کارخانه ایمان و امید یعنی موشک ابر فراصوت فتاح رونمایی شد. از دانشمندان و جوانان رشید نیروی هوافضای سپاه پاسداران که آمریکا و صهیونیسم را به هراس انداختند و سطح امنیت منطقه را افزایش دادند، تشکر می کنیم.
وی ادامه داد: باید یاد کنیم از شهدای عزیز ۱۵ خرداد و شهدایی که در عصر غربت انقلاب شهید شدند. هفته گذشته ملت رشید یک روز با عظمت دیگر را آفریدند، در روز ۱۴ خرداد، جمعیت بی شمار در مرقد امام جمع شدند که هم تشکر از روح امام بود و هم تجدید عهد با امام عالیقدرمان. همچنین تقدیر ویژه داریم از رهبر حکیم که ۳۳ سال است در این روز از کنار مضجع آن بزرگ مرد تاریخ در کنار شهدای عزیز، امام خمینی کبیر ما را روایت می کنند.
حاج‌ علی‌اکبری با بیان اینکه رهبری در سخنرانی اخیرشان دو عامل نرم افزاری مورد توجه امام یعنی امید و ایمان را تبیین کردند، اظهار کرد: علت انتخاب موضوع ایمان و امید این است که این دو عامل در انقلاب امام، تحول ملی، منطقه‌ای و جهانی را رقم زد که بیش از گذشته در معرض آماج دشمنی‌هاست. اگر ملت ما به این ایمان الهی وفادار بمانند و امید خود را حفظ کنند، می تواند فتوحات تازه داشته باشد.
وی ادامه داد: در همه سالهای گذشته در سخت ترین صحنه ها، آنچه به فریاد ملت رسید، ایمان و امید ملت بود. روزهای سخت را به یاد بیاورید و شکر کنید. روزهایی که اندک بودید در خفقان پس از تبعید امام و روزهایی که خفقان، نفس مجاهدان را می‌گرفت نور امید و ایمان بود که آنها را نگه می‌داشت. در خرمشهر و تهران و تنهایی و غربت هویزه به یاد بیاورید که چطور عبور کردیم.
امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: در برابر داعشی‌های وحشی و لحظات پر التهاب و در جنگ های ۲۲ روزه و ۳۳ روزه و میدان داری کرونا و فتنه آمریکایی سال ۸۸ و در صدها معرکه سخت ۴۴ سال گذشته، آنچه ما را نجات داد چیزی جز ایمان به خدا و امید به وعده های الهی که در امام راحل و امام حاضر ما تجلی داشت، نبود.
حاج علی‌اکبری گفت: دشمن که الان دیگر از هر حیله‌ای فرو مانده است و گزینه های روی میزش زیر میز رفته است تلاش دارد با جنگ نرم این دو نرم افزار مهم را آماج حمله قرار دهد. شبیخون فرهنگی را از قبل داشتند اما امروز بیشتر از گذشته دارند کار می‌کنند و اتاق های فکر شیطانی‌شان را فعال کردند.
خطیب جمعه تهران تصریح کرد: گسترش پوچ گرایی و نحله‌های شیطانی و غلبه گفتمان مادی گرایی، کاهش عفت و حیای عمومی و عادی سازی طلاق و فروپاشی خانواده و کمرنگ کردن یاد امام و شهدا، تاریک نشان دادن آینده و ایجاد درگیری بین نیروهای انقلاب و آحاد مردم و غیره از اقدامات و اهداف آنهاست. هدف آنها نسل جوان و نوجوان ماست.
وی تاکید کرد: در این شرایط ملت عزیز همه مسئولند. اما مسئولان کارشان ده‌ها برابر است هم باید از تجربیات گذشته استفاده کنیم و از نقطه ضعف هایمان عبرت بگیریم و ابتکارات نوین را به عرصه بیاریم و از ایمان و امیدمان صیانت کنیم.
حاج‌ علی‌اکبری ادامه داد: با تطهیر مظاهر عمومی از فساد و اهتمام بر رونق پایگاه های ذکر الهی و مساجد و تقویت انسجام نیروهای مومن با تاکید بر سازمان های بسیجی و اصلاح روش ها به ویژه در آموزش و پروش و صیانت و تقویت سازماندهی ها و تشکل های مومنانه و تغییر مدیریت های یاس‌آور و مبارزات عبرت آموز با مظاهر فساد اقتصادی و رفع تهمت از نظام و اصلاح ساختار اداری و بهبود معیشت عمومی باید کاری کنیم که دشمن در برنامه خود موفق نشود و این کارها از جمله اقدامات جدی نظام و دولت ماست.
وی افزود: هدف دشمن در سال جاری که دو انتخابات مجلس و خبرگان رهبری مهم داریم انتشار یاس و بی ایمانی در جامعه است و آنها با پیاده نظام آگاه و ناآگاه خود قطعا ولایت فقیه و موضوعات مرتبط با مجلس را هدف می گیرند.
امام جمعه موقت تهران گفت: از آقای رئیسی و معاون اول و سایر مسئولان می‌خواهیم که در تهران هم سفر داشته باشند، برخی مناطق تهران به اندازه یک استان است و مشکلات زیادی دارند امیدواریم این موضوع نیز در دستور کار دولت قرار بگیرد.
ایسنا
انتهای پیام/ن

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
امام جمعه موقت تهران،محمدجواد حاج علی اکبری،نماز جمعه تهران
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
فرهنگی
V
آرشیو