یادداشت / لزوم تبیین و تعمیق فرهنگ عاشورا

کربلا دانشگاه عشق، جهاد و شهادت است

باید عشق به حسین و راه حسین را عاقلانه و با برخورد مناسب در دل فرزندانمان زنده نگه داریم و چیزی را به طور به آنان تحمیل نکنیم که سبب دوری آنان در این مراسمات شویم و بتوانیم‌آسیب های فردی و اجتماعی آنان را اصلاح کنیم و بتوانیم با رفتار مناسب خودمان واقعه کربلا را به دانشگاه ایمان و جهاد و شهادت برای فرزندانمان تبدیل کنیم .
کربلا دانشگاه عشق، جهاد و شهادت است
1401/05/27 - 10:10
تاریخ و ساعت خبر:
140771
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - از لرستان: راضیه کهزادی : فرزندان ما با الگو قرار دادن اهل بیت می‌توانند مسیرهای رشد و تکامل را طی کنند و به سعادت برسند.
امام حسین (ع) چراغ فروزان اسلام است که با اهدای خون خود و اصحابش توانست ادامه دهنده راه تمام انبیا در طول تاریخ شود .
از آن جا که حادثه عاشورا بزرگترین حادثه تاریخ در راستای امامت و تنها حادثه ای بود که از آغاز تا انجام آن درس ایثار و شهادت دیده میشود الگویی جاودانه برای همه انسانها در طول تاریخ و در همه قرن هاست ، ما و فرزندانمان با قرار گرفتن در این مسیر می توانیم بسیاری از اشتباهاتمان را جبران کنیم.
فرزندان ما با درس گرفتن از واقعه عاشورا و زندگی امام حسین درس شهادت و شهامت می آموزند و با الهام از حماسه کربلا درس امر به معروف و نهی از منکر می آموزند.
آنان با الگو گرفتن از امام حسین و اصحابش در مسیر کمال قرار می‌گیرند و چون این الگوها دارای صفات پاک و با ارزش هستند فرزندان ما هم با الگو قرار دادن آنان تا حدودی می توانند سالک کوی کمال شوند و به لحاظ انگیزه های درونی و بیرونی پای در مسیر الگوی خود که اسوه ی حسنه هستند همچون آنان به سوی کمال رهسپار می شوند .
فرزندان ما با الگو قرار دادن این بزرگان می‌توانند مسیرهای رشد و تکامل را طی کنند و به سعادت برسند. ما با حضور خود و فرزندانمان در مجالس عزاداری حسینی آنان را با این الگوهای شایسته در همان ایام کودکی آشنا می سازیم و آنان درس شجاعت و ایثار را با حضور در این مراسمات می آموزند و در این مراسمات باید تا جایی که می‌توانیم رعایت حال کودکانمان را بکنیم که زیاد خسته نشوند که سبب دلسردی و خستگی آنان از این مراسمات شود و خودمان با حالتی صبورانه و به دور از عجله و عصبانیت وارد این مراسمات شویم که کودکانمان دلزده نشوند،
باید عشق به حسین و راه حسین را عاقلانه و با برخورد مناسب در دل فرزندانمان زنده نگه داریم و چیزی را به طور به آنان تحمیل نکنیم که سبب دوری آنان در این مراسمات شویم و بتوانیم‌آسیب های فردی و اجتماعی آنان را اصلاح کنیم و بتوانیم با رفتار مناسب خودمان واقعه کربلا را به دانشگاه ایمان و جهاد و شهادت برای فرزندانمان تبدیل کنیم ، برای ساختن آنان و تبدیل آنان به انسان های صالح باید راه و روش زندگی امام حسین و هدف امام حسین از این قیام و معرفی آنان به عنوان اسوه راه صلاح و فلاح و رستگاری را به طور عینی به آنان بیاموزیم و در نتیجه با شناخت راه خود و فرزندانمان را با آن مسیر آشنا کنیم ودر آن مسیر گام برداریم.

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
شرکت در مراسم عزاداری امام حسین (ع) نقش مهمی در تربیت فرزندان دارد
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
دین و اندیشه
V
آرشیو