پناه گرفتن در زیرزمین منزل، آسیب شیمیایی را بیشتر کرد!

یک جانباز شیمیایی: به معنای واقعی کلمه ، مدیون همسرم هستم/ هر سال، سالروز بمباران سردشت به یاد شهدا از سردشت تا بانه را پیاده روی می کنم

یک جانباز شیمیایی اهل سردشت با بیان اینکه در روز بمباران شیمیایی سردشت مثل همیشه در زیرزمین منزل پناه گرفتیم گفت: غافل از نوع بمب ریخته شده روی سرمان رفتن به زیرزمین آسیب بیشتری به ما زد ، کل خانواده از مادر و خانواده برادرم شیمیایی شدند.
یک جانباز شیمیایی: به معنای واقعی کلمه ، مدیون همسرم هستم/ هر سال، سالروز بمباران سردشت به یاد شهدا از سردشت تا بانه را پیاده روی می کنم
1401/07/30 - 10:26
تاریخ و ساعت خبر:
142364
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - جمشید حیدری یک جانباز شیمیایی در گفت و گو با طنین یاس از سردشت، اظهار کرد: زندگی و به این سن رسیدن خودم را به معنای واقعی کلمه مدیون همسرم می دانم، چراکه نه‌تنها برای من شریک زندگی است، بلکه در همه لحظه‌هایی که رنج می‌کشم، مشکل تنفسی یا عارضه‌ای دیگری دارم، برای التیام درد من هر کاری بتواند انجام می‌دهد.
وی با بیان اینکه 64 سال دارم و در همه سال‌های بعد از بمباران لحظه لحظه زندگی من لبریز از درد و رنج بوده است، اضافه کرد: در حالی که من به عنوان یک انسان همواره رنج می‌کشم، مسلم است که هوا و خاک سردشت نیز همچنان آلوده است و هرگونه کار کشاورزی در این منطقه غیرممکن است.
این جانباز شیمایی با بیان اینکه 64 بهار از عمرش گذشته است، صاحب سه فرزند بوده و هر سه فرزندش تحصیلکرده هستند و خودش نیز دیپلم دارد، ادامه داد: خوشبختانه فرزندانم سالم هستند و رشد اجتماعی خوبی داشته‌اند، چون گرچه من در بستر بیماری بوده‌ام، ولی همسرم به تربیت و تحصیل آنها توجه داشته است.
حیدری 70 درصد با بیان اینکه علاوه بر خودش، مادر و برادر، زن برادر و دو فرزند آنها نیز جانباز شده‌اند، اضافه کرد: مادرم جانباز 50 درصد و برادرم جانباز 70 درصد بود، که چند سال قبل دعوت حق را لبیک گفتند، اما خوشبختانه همسر و فرزندانم کاملا سالم هستند و در همه این سال‌ها پشتیبان من بودند.

وی ادامه داد: در روز بمباران 22 ساله و نامزد بودم، برای برگزاری مراسم عروسی برنامه‌ریزی می‌کردم، تا دو روز بعد جشن ازدواج را برگزار کنم، ولی بمباران باعث شد که عروسی‌ام یک سال و نیم به تاخیر بیفتد.
این جانباز شیمایی با بیان اینکه، دشمن بعثی در آن روز شوم، سه نقطه از شهر منطقه هتل پوری، میدان سرچشمه و هلال احمر را آماج حملات خود قرار داد، اضافه کرد: همیشه در زمان بمباران به زیرزمین می‌رفتیم، آن روز نیز از نوع بمب اطلاع نداشتیم و طبق عادت در زیرزمین‌ها پناه گرفتیم، حال آنکه اگر به ارتفاعات می‌رفتیم، کمتر آسیب می‌دیدیم.
حیدری ضمن اشاره به اینکه در آن روز بلافاصله رزمندگان اسلام از جای جای کشورمان به یاری ما شتافتند و مقدمات برای اعزام ما به تهران، تبریز و سایر شهرستان‌ها فراهم شد، اضافه کرد: یک ماه در تهران بستری بودم، بعد هم به سایر شهرستان‌ها اعزام شدم، ولی تا مدتی نمی‌توانستم به سردشت برگردم.
وی امکانات درمانی سردشت را کافی و قابل قبول ارزیابی کرد و گفت: خوشبختانه آزمایش‌های موردنیاز، دارو و ... در دسترس قرار دارد.
این جانباز شیماییبا بیان اینکه، 17 سال است که برای سلامتی روحی و جسمی پیاده‌روی می‌کنم، اضافه کرد: روزانه 4 تا 7 ساعت پیاده‌روی می‌‌کنم، ولی مواقعی که هوا بارندگی و طوفانی است، مدت کمتر می‌شود.


این یادگار د فاع مقدس با بیان اینکه در روز 7 تیر به یاد شهدای بمباران شیمیایی سردشت از شهرستان بانه حرکت کرده و تا سردشت را پیاده طی می‌کنم، که 60 کیلومتر است، اضافه کرد: سال گذشته به همین مناسبت از مهاباد تا سردشت پیاده‌روی کردم.
حیدری با بیان اینکه هم‌اکنون در مغازه لوازم یدکی مشغول به کار هستم، اضافه کرد: وضعیت جسمانی که دارم، اجازه کار زیاد نمی‌دهد، ولی با این همه تلاش خودم را می‌کنم.
وی بر لزوم تلاش برای ارتقای سطح آگاهی در جامعه و کسب شناخت نسبت به دشمن تاکید کرد و بیان داشت: دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با تمام توام علیه کشور ما حرکت می‌کنند پس باید بسیار آگاهانه رو به جلو گام برداریم تا مغلوب تبلیغات مخرب دشمن نشویم.
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
روایت جانبازی که به یاد شهدای بمباران شیمیایی سردشت؛ بانه تا سردشت را پیاده روی می کند/
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
حماسه و مقاومت
V
آرشیو