رئیس بسیج جامعه زنان کشور : وجود الگو ها از ضروریات اجتماعی و تربیتی در جوامع است

بسیج جامعه زنان کشور گفت: معرفی الگو در جوامع جایگاهی خاصی دارد و ترویج صحیح او مهم تر از معرفی است.اگرترویج صحیحی از الگو ها برای افراد جامعه صورت بگیرد ،انسان ها به درستی با مصداق کمال حقیقی و نماد هر ایرانی آشنا می شوند و همین باعث می شود که جامعه به سمت کمال،حقیقت و سعادت سیر و حرکت کند و قایعت مطلوب برسد .
رئیس بسیج جامعه زنان کشور : وجود الگو ها از ضروریات اجتماعی و تربیتی در جوامع است
1401/08/07 - 11:30
تاریخ و ساعت خبر:
142559
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - از قم: بیابانی رئیس بسیج جامعه زنان کشور در آیین گرامیداشت ۱۳۰ بانوی شهید استان قم عنوان کرد: شهدا الگو های بی بدیلی بودند و هستند، برای همه عصر ها و نسل ها بی گمان این جمله را فراوان می شنویم.
هر انسانی برای مراحل مختلف زندگی نیازمند داشتن الگو است . اساسا الگو به عنوان یک ضرورت اجتماعی در هر جامعه مطرح است.
الگو ها عوامل انگیزش،طراوت،آگاهی و تحرک جامعه هستند. اگر جامعه بدون الگو و اسوه جامعه ای بدون انگیزه،تحرک و نشاط و شادابی خواهد بود.
وی در ادامه گفت:در امر تربیت، الگو از جایگاه خاصی برخوردار است و خلأ آن در امر تربیت به عنوان یک نقص بزرگ مطرح می شود و داشتن الگو مناسب در تربیت بسیار لازم و ضروری است در واقع می‌شود گفت که الگو تصویب کننده تربیت است .

اگر الگو و اسوه در جامعه وجود نداشته باشد تربیت به سختی و کندی صورت خواهد گرفت. وجود الگو ها ،آن هم الگو های مناسب و متعالی یکی از ضروریات اجتماعی و تربیتی در جوامع محسوب می شود.وجود الگوهای شایسته و محبوب باعث می شود که توجه افراد جامعه به آنها ،معطوف بشود و به سمت آن ها سوق داده شوند و انسان ها را ترغیب می کنند به اینکه خودشان را متصل به اوصاف انسانی و الهی بکنند.
بیابانی نیز گفت:الگو های اخلاقی و انسانی در جامعه بار عاطفی ،برجستگی و همین طور ارزش کاربردی را در الگو بودن و سر منش بودن در جامعه دارد و نقش بزرگ را در سازندگی جوانان را به عهده دارد .
معرفی الگو در جوامع جایگاهی خاصی دارد و ترویج صحیح او مهم تر از معرفی است.اگرترویج صحیحی از الگو ها برای افراد جامعه صورت بگیرد ،انسان ها به درستی با مصداق کمال حقیقی و نماد هر ایرانی آشنا می شوند و همین باعث می شود که جامعه به سمت کمال،حقیقت و سعادت سیر و حرکت کند و قایعت مطلوب برسد .

اما برعکس اگر در تبلیغ و معرفی الگو ما صحیح عمل نکنیم ؛ قطع به یقین با شناخت ناصحیح از الگو ها جوامع به روی انحراف می رود.
او در ادامه بیان کرد:معرفی الگو و داشتن الگو در جوامع باعث می شود که استعداد های ذاتی انسان ها در آن جوامع شکل بگیرد ‌.
پس الگو ها نقش بسیار موثری دارند و بدین ترتیب از ضروریات اجتماعی و تربیتی در جامعه است.
الگو از این جهت حائز اهمیت است که کارکرد مهم در جامعه ایفا می‌کند ،این کارکرد نقش تنظیم کننده رفتار را عهده دار است. اما الگو ها مهم‌تر از آن که تنظیم کننده رفتار ها باشند باید بر مبنا اندیشه علمی و فکری استوار باشد . این مبنا فکری و اندیشه ای از اصول و اساس معرفی الگو است و باید الگو ها برای این مبنا استوار باشد.
وی با اشاره به سخنان رهبری گفت:الگو که رهبر معظم انقلاب در ده سال پیش در پیامی به کنگره ملی ۷۰۰۰زن شهید فرمودند الگوی سوم زن مسلمان و یا به تعبیری الگوی نه شرقی و نه غربی در ایران دقیقا همان جایگاه متعالی و تنظیم کننده کارکردی رفتار زنان جامعه ما ‌و دارای پشتیبانی اندیشه ای است. حضرت آقا سه الگو برای زنان در جهان مطرح کردند الگو زن غربی که این الگو در اختیار و تصرف نظام سرمایه داری است و چیزی به جز استفاده ابزاری برای زن ندارد.
الگوی دوم که مبتنی بر کارکرد و رفتار شرقی است زنی که تاثیر در تاریخ و جامعه خودش ندارد و صرفا حیطه تاثیر گذاری آن به جغرافیای خانه است . الگوی سوم تعالی است و حرف جدیدی را برای جهان به ارمغان می آورد ، همان الگوی سوم زن مسلمان است که در تحولات جامعه و تاریخ سازی تأثیر گذار است .حضرت آقا مبنا کنشگری و فکری و رفتاری این الگو را از حضرت زهرا (س) و حضرت زینب (س) و زنان صدر اسلام و زنانی که در قرآن به او اشاره کردند می فرمایید و تعریف می کنند.
رئیس بسیج جامعه زنان کشور ادامه داد: الگویی که در نظریه امام خامنه ای در ارتباط با زنان معرفی می شود،الگویی است که هم کارکرد دارد و هم مبنای اندیشه ای و فکری . و یک الگوی کامل است. ما در عصر حاضر این الگو ها را داریم همان طور که حضرت آقا به آن اشاره می کند زنانی که در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس نقش اساسی داشتند و او مادر،همسر و خواهر، دختر شهید است.
وی در پایان ضمن تشکر از همه عوامل اجرایی اجلاسیه بر ضرورت تداوم این برنامه تاکید کرد و گفت تداوم این برنامه ها باعث قوام و رشد و بالندگی هویت زن مسلمان ایرانی می گردد.
انتهای پیام/ *

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
رئیس بسیج جامعه زنان کشور : وجود الگو ها از ضروریات اجتماعی و تربیتی در جوامع است
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
فرهنگی
V
آرشیو