جانشین سازمان بسیج مستضعفین :

شهدا بزرگترین امر به معروف؛ تبعیت از ولی فقیه و مبارزه با دشمنان را به جا آوردند

جانشین سازمان بسیج مستضعفین آیین گرامی داشت ۱۳۰بانوی شهید استان قم در شهدا بزرگترین امر به معروف را که همان تبعیت از ولی فقیه و مبارزه با دشمنان است را به جا آوردند ، زنان در جبهه ای انقلاب در کنار مردان و در بیشتر موارد جلوتر از رزمندگان مرد در صف انقلاب بودند حضور ارزشمند زنان در انقلاب دستاوردهای ارزشمندی داشت در حالی که نگاه غرب به زنان نگاه جنسی است.
شهدا بزرگترین امر به معروف؛ تبعیت از ولی فقیه و مبارزه با دشمنان را به جا آوردند
1401/08/08 - 11:53
تاریخ و ساعت خبر:
142602
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - آیین گرامی داشت ۱۳۰بانوی شهید استان قم با حضور خانواده های معظم شهدا در تالار بیداری جامعه الزهرا (س) برگزار شد.
این مراسم با تلاوت قرآن و اجرا سرود جمهوری اسلامی ایران توسط گروه موزیک سپاه علی ابن ابی طالب علیه السلام آغاز شد .
در ادامه خانم برقعی مدیر جامعه الزهرا و رئیس کمیته امور بانوان شهیده استان قم سخنانی ایراد کردند.
وی ضمن اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب و گرامی داشت ۷۰۰۰ شهید زن دفاع مقدس و نیز تجلیل از خانواده معظم شهدا فرمودند: کنگره بانوان شهیده استان قم فرصت محترم و ارزشمندی شد که تمام توانایی فکری و عملیات خود را در راستای ایفا رسالت خطیب خود و تداوم راه شهدا به کار گیریم و برای رسیدن به اهدافی عالی چون الگو سازی زندگی مادران و همسران ،خواهران و دختران شهدا برای بانوان جوان ،ترویج و گفتمان سازی معرفی بانوان و خانواده های تراز انقلاب اسلامی ، ترویج و گفتمان سازی فرهنگ و ایثار شهادت ، ترویج و تبلیغ علمی،هنری،چند رسانه ای فرهنگ و ارزش‌های انقلاب اسلامی قدم برداریم.
برقعی در ادامه نیز گفت:هر چند تاکنون فعالیت های خوب صورت گرفته اما کار ما ناتمام است و در ادامه مسیر ۱۰۰برنامه در راستا اهداف برای آینده پیش بینی شده است.
و نیز در این مراسم سردار سید قاسم قریشی جانشین سازمان بسیج مستضعفین سخنرانی کردند.
وی ضمن بیان فرمایشات و رهنمودهای مقام معظم رهبری اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب در تجلیل از رزمندگان و شهدا می فرمایند این کار سه اثر دارد از جمله تجلیل جهاد، تجلیل مجاهدین و رزمندگان و تشویق به ادامه راه مجاهدان، که دشمنان از اثر سوم ترس دارند، رهبر معظم انقلاب گرامی داشت شهدا را کمتر از شهادت نمی دانند.
وی گفت: شهدا بزرگترین امر به معروف را که همان تبعیت از ولی فقیه و مبارزه با دشمنان است را به جا آوردند ، زنان در جبهه ای انقلاب در کنار مردان و در بیشتر موارد جلوتر از رزمندگان مرد در صف انقلاب بودند حضور ارزشمند زنان در انقلاب دستاوردهای ارزشمندی داشت در حالی که نگاه غرب به زنان نگاه جنسی است.
جانشین سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: این نظام ۷۴۰۰ شهیده ، ۵۷۳۵ جانباز بانو، ۳۰۷۵ جانباز بانوی بالای ۲۵ درصد، ۷۱ آزاده بانو را تقدیم انقلاب کرده، ۱۲۵ هزار مادر شهید و بیش از ۶۱ هزار همسر شهید و ۶۷۰۰ مادر آزاده نشان از نقش اساسی زنان در جامعه ایران اسلامی دارد به همین دلیل مقام معظم رهبری از نقش زنان در دفاع مقدس و الگو سازی تجلیل می کنند.
قریشی ادامه داد: نقش بانوان ما به انقلاب و دفاع مقدس بسنده نبود بلکه که دستاوردهای زیادی برای انقلاب در طول ۴۳ سال توسط بانوان به دست آمد، بزرگترین مظلومیت برای انقلاب این است که بسیاری از وقایع مهم و پیروزی ها در جبهه انقلاب و از آن طرف جنایت مستکبرین علیه ملت ما بیان نشده است.
جانشین سازمان بسیج مستضعفین خاطر نشان کرد: در عرصه سیاسی و گفتمانی که مهمترین علل دشمنی با انقلاب اسلامی بود غلبه بر قدرت های شرق و غرب بود پیش از پیروزی انقلاب دو قطب سیاسی در جهان حاکم بود و حیات سیاسی بدون وابستگی به این دو قطب غرب و شرق را امکان پذیر نمی دانستند، و دنیا در اشکال مختلف سیاسی و اقتصادی را به دو قسمت کرده بودند و زیر سلطه این دو قطب بود اما این انقلاب علی رغم خواست دو قطب شرق غرب ثابت کرد که پیروز و‌موفق شد و اکنون به عنوان الگو معرفی می شود.
وی گفت: در زمینه بهداشت و درمان از یک وابستگی شدید که به خارج از کشور نیاز داشتیم امروز به سطحی رسیدیم که ۹۷ درصد داروی کشور را تولید می کنیم، حساس ترین جراحی های مغز ، قلب و چشم را انجام می دهیم، از نظر سلول های بنیادی و داروهای سرطان جز ۵ کشور برتر جهان و در ساخت واکسن جز برترین ها هستیم.
قریشی تاکید کرد: در بحث هسته ای با وجود همه تحریم ها جز ۶ کشور اول هستیم، در سد سازی جز ۶ کشور اول جهان هستیم ، در زمینه پالایشگاه سازی نیز جنگلی از پالایشگاه ها را در جنوب به دست فرزندان این ملت ساختیم، در هوا فضا از نظر موشک و پهباد در سطح کشورهای اول دنیا قرار داریم.
وی گفت: طبق آمار در سال ۵۷ تنها ۳۰ درصد بانوان سواد داشتند اما در سال ۹۶ بیش از ۹۲ درصد بانوان با سواد شدند، در سال ۵۷ تنها ۷ درصد زنان تحصیلات دانشگاهی داشتند اما در سال ۹۶ بیش از ۴۵ درصد زنان تحصیلات دانشگاهی داشتند، سال ۵۷ اساتید دانشگاه ۱۳ درصد بانوان بودند اما سال ۵۷بالای۴۰ درصد اساتید دانشگاه بانوان هستند، سال ۵۷ فقط ۷ رشته ورزشی برای بانوان وجود داشت اما اکنون ۳۸ رشته برای بانوان داریم، پیش از انقلاب تنها ۶ داور زن داشتیم اما اکنون ۱۶ هزار داور زن در جامعه ورزشی داریم و بسیاری از آماری رسمی نشان از پیشرفت زنان در نظام جمهوری اسلامی ایران است.
قریشی تصریح کرد: در دفاع مقدس با وجود اینکه همه دنیا از عراق حمایت می کرد اما ایران حتی در سیم خاردار هم تحریم بود در جنگ پیروز شدیم و مسیر پیشرفت را ادامه دادیم و امروز ایران در تحریم صادرات است، در گذشته می گفتند منافع ملی در داخل ایران است اما امروز می گویند اجازه نمی دهیم ایران از منافع خود در مدیترانه استفاده کند امروز جنگ ترکیبی را به کار گرفته از جمله اغتشاش، تجزیه طلبی و ترور را مد نظر قرار داده اند.
قریشی عنوان داشت: در قضیه اغتشاشات شعار زن، زندگی و آزادی که ساخت گروه تجزیه طلب کرد است و ضد آزادی ایران است را سر دادند و اهداف پلید آنها آشکار شد دشمن وقتی در جنگ نظامی شکست می خورد و به دلیل ملایمت برخورد نیروهای نظامی این اغتشاشات ادامه پیدا کرده و اتفاق دیروز در شیراز رخ داد و دشمن به دنبال ترور مردم ایران برای رسیدن به اهداف خود است‌.
این مراسم میزبان مهمان ویژه ای بنام شهید گمنام دفاع مقدس نیز بود که عطر وجودش فضای اجلاسیه را معطر نمود
در پایان ضمن رونمایی از ۱۳ کتاب با محوریت دفاع مقدس و خاطرات و زندگینامه شهدای زن از ۱۴ خانواده شهدازن استان تجلیل گردید .
انتهای خبر / نصیری

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
شهدا بزرگترین امر به معروف؛ تبعیت از ولی فقیه و مبارزه با دشمنان را به جا آوردند
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
حماسه و مقاومت
V
آرشیو