مسئول تعلیم و تربیت سپاه حضرت ولی عصر(عج) خوزستان

بسیج، ظرفیت تمام نشدنی برای نظام و انقلاب است/ یکی از زیرساختی ترین اصلی که انقلاب را نگه داشته بسیج است

مسئول تعلیم و تربیت سپاه حضرت ولی عصر(عج) خوزستان گفت: بسیج به عنوان یک ظرفیت تمام نشدنی برای نظام و انقلاب از جمله دستاوردهای مهم امام راحل است.
بسیج، ظرفیت تمام نشدنی برای نظام و انقلاب است/ یکی از زیرساختی ترین اصلی که انقلاب را  نگه داشته بسیج است
1401/09/05 - 09:20
تاریخ و ساعت خبر:
143346
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - از خوزستان، حجت الاسلام و المسلمین امین ذوالفقاری عنوان کرد: کسانی که نظام و حکومتی در جهان تشکیل داده اند، برای بقا، کادرسازی و تامین نیروهای فداکاری که کشورشان را حفظ کند کودتا و انقلاب کردند. سپس یک حزب تشکیل دادند که این حزب، برای آن رهبر یا حاکم، قدرت نرم تولید می کرد.
وی افزود: امام خمینی(ره) وقتی که حکومت 2500 ساله شاهنشاهی را سرنگون کردند، با باورهای اسلامی و دینی، یک انقلاب را به وجود آوردند و جمهوری اسلامی را تاسیس کردند، اما دست به تاسیس حزب نزدند بلکه برای بقا، استقرار، استعدادپروری و تعمیق باورها و تربیت و ارتقای انسان ها و ارزش های دینی و اسلامی دست به تاسیس بسیج مستضعفین زدند.
مسئول تعلیم و تربیت سپاه حضرت ولی عصر(عج) خوزستان ادامه داد: تشکیل بسیج توسط امام راحل یکی از بهترین روش هایی بود که باعث شد هر رهبری برای پیشرفت کشورش از آن الگوبرداری کند همانطور که در عراق حشد الشعبی و در لبنان حذب الله و در افغانستان و پاکستان و دیگر کشورهای منطقه نیز فاطمیون و حیدریون و زینبیون به تبعیت از آن به وجود آمدند. اینها نشانگر این است که همه می دانند و باور دارند که یکی از زیرساختی ترین اصلی که این انقلاب را نگه داشته بسیج مستضعفین بوده است.
حجت الاسلام و المسلمین ذوالفقاری با اشاره به اینکه استمرار یک انقلاب اسلامی با الگوبرداری از حرکت امام راحل و پذیرش مردم بوده است، اظهار کرد: سازمان بسیج به عنوان مجموعه ای از نظام، سنگ زیرین آسیاب است و در دورانی که شاید هنوز اسمی از بسیج وجود نداشت اما تفکر آن در بین مردم با تربیت بسیار خوب امام راحل ایجاد شد و همین روحیه، انقلاب را پیروز کرد.
وی با بیان اینکه امام راحل در خصوص کودکانی که در سال 41 و 42 در گهواره خوابیده بودند، می گفت که اینها سربازان من هستند، توضیح داد: بسیجیان آن روزگار، همان تربیت شدگان تفکر امام هستند. همین تفکر بود که باعث شد در سال های 57 تا 59 در برابر منافقین ایستادگی کنند تا این قیام منجر به ترورهای کور از سوی مجاهدین خلق شود و 17 هزار نفر به همراه مسئولین نظام و لیدرهای فکری از جمله شهید بهشتی، مطهری و باهنر به شهادت برسند و حتی دست به ترور مقام معظم رهبری بزنند..
مسئول تعلیم و تربیت سپاه حضرت ولی عصر(عج) خوزستان با اشاره به اینکه تفکر بسیجی در دوران دفاع مقدس نیز در مردان و زنانمان به روش های مختلفی نمود پیدا کرده بود، افزود: زنان، بسیجی وار فرزندانشان را تربیت کرده بودند و گاها چند فرزند خود را همزمان به میدان مبارزه فرستادند. زنان جوانی که همسران خود را ترغیب و تشویق کرده و به تبعیت از مادر و همسر وهب آنها را به مبارزه حق علیه باطل دعوت کردند. بانوانی که در پشت جبهه، لباس های مجروحین و شهدا را می شستند و برای دیگر مردان آماده می کردند. بسیار منشا اثر بود این تفکر بسیجی.
حجت الاسلام و المسلمین ذوالفقاری به بیان رشادت ها و جانبازی های مردان ایثارگر در 8 سال دفاع مقدس پرداخت و اظهار کرد: بعد از 8 سال جنگ تحمیلی با فراز و نشیب های متعددی مواجه شدیم. همسران، مادران و خواهران شهدا و ایثارگران، روحیه شهادت طلبی و ایثارگری را به نسل های بعدی انتقال دادند که نمودش را با حضور در صحنه های مبارزه با کرونا، سیل و زلزله به وفور دیده ایم. در کشور ما، چه بسا زنان و مردانی که عضو سازمان بسیج نبوده اند اما این تفکر، آنها را در میدان مبارزه با کرونا نگه داشت.
وی بیان کرد: در دوران کرونا، مردم تمدن بزک شده غربی برای تهیه مایحتاج خود به فروشگاه ها هجوم می آوردند در حالیکه سرازیر شدن مردم کشورما به فروشگاه ها نه برای غارت بلکه برای تهیه بسته های معیشتی برای هموطنان و همنوعان کم برخوردار بود.
مسئول تعلیم و تربیت سپاه حضرت ولی عصر(عج) خوزستان به تبیین جایگاه بسیج به عنوان تجلی فرهنگ شهید و شهادت پرداخت و افزود: تفکر بسیجی است که باعث شده امروز در عرصه تهاجم فکری و جنگ همه جانبه و پیچیده فرهنگی دشمن، زنان و دختران ما در خط اول مبارزه با جهاد اکبر، اصغر و کبیر قرار بگیرند.
حجت الاسلام والمسلمین ذوالفقاری توضیح داد: در برابر این جنگ همه جانبه و ترکیبی باید مبارزه و جهاد هم، ترکیبی و همه جانبه باشد . روحیه شهادت طلبی و ایثارگرایانه ایرانیان، بالنده و پویا شده و امروز برای دنیا یک الگوست. زنان و مردان کشور ایران به عنوان ام القرای جهان اسلام، تمدن سازند.
وی تصریح کرد: امروز بعضی دختران و پسران ما اسیر و سربازان پیاده نظام دشمن اند. ما نباید آنهایی را که پیاده نظام دشمن شده اند از میدان به در کنیم بلکه باید به سمت نظام و انقلاب بکشانیم. امروز بعضی ها لیدر، جنگ افروز و افساران جنگ نرم دشمن شده اند. این افراد فریب شعارهای تو خالی دشمن را خورده اند و مبانی کامل، درست و تفصیلی از اسلام ندارند.
مسئول تعلیم و تربیت سپاه حضرت ولی عصر(عج) خوزستان بر لزوم نقش هدایت گری و تبیینی بسیجیان در قبال آگاهی بخشی به دانش آموزان تاکید کرد و ادامه داد: امروزه دختران و زنان بسیجی ما باید به مدارس بروند و کلاس به کلاس نقش هدایتگری را ایفا کنند. شیوه های کلاس داری و پاسخ به شبهات را فرا بگیرند. این جهاد تبیین که با همان روحیه انقلابی دوران دفاع مقدس به ما به ارث رسیده، میراث گرانبهایی است که باید بالنده شود و نمایشگر غیرت دینی ما باشد.
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
بسیج، ظرفیت تمام نشدنی برای نظام و انقلاب است/ یکی از زیرساختی ترین اصلی که انقلاب را نگه داشته بسیج است
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
فرهنگی
V
آرشیو