همسر و مادر شهیدان رخت افکن:

گلایه همسر و مادر شهیدان رخت افکن از کم کاری فعالان فرهنگی ! / شناخت نسل جوان و نوجوان از شهدا کم است

همسر و مادر شهیدان رخت افکن با اشاره به فعالیت‌های خود در زمینه آشنایی نسل امروز با فرهنگ ایثار و شهادت، از کم کاری فعالان فرهنگی گلایه کرد و گفت: در زمان حاضر میزان شناخت نسل جوان و نوجوان از شهدا بسیار کم هست، من تا چند سال پیش به مدارس می‌رفتم و درمورد شهدا صحبت می‌کردم ولی درچندسال اخیر بدلیل کهولت سن دیگر قادر به رفتن در مدارس نیستم.
گلایه همسر و مادر شهیدان رخت افکن از کم کاری فعالان فرهنگی ! / شناخت نسل جوان و نوجوان از شهدا کم است
1401/09/07 - 10:28
تاریخ و ساعت خبر:
143476
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - از بیضا - فارس : آسیه زراعت پیشه همسر شهید "بخشعلی رخت افکن "و مادر شهید علی بخش رخت افکن، مادری فهیم، شریف و زحمت کشی از اهالی شهرستان بیضاء فارس است که با توکل به خدا و اتکاء به داشته‌های خود، پسران و دختران خود را به گونه‌ای تربیت کرده که هر کدام در سنگر خدمت به انقلاب و اسلام همواره تلاش نموده اند.
گوشه گوشه ایران اسلامی پر شده از مادران و همسران عزیزی که علاوه بر مادر و همسر بودن، مدال زیبای دیگری به گردن آویختند به نام مادر یا همسر شهید، و چه بسیار شیرزنانی از این سرزمین زیبا که همزمان مدال همسر شهید و مادر شهید بودن را همراه با مجاهدت‌ها و تلاش‌های خود به ارث برده اند.

آسیه زراعت پیشه همسر شهید بخشعلی رخت افکن و مادر شهید علی بخش رخت افکن، مادری فهیم، شریف و زحمت کشی از اهالی شهرستان بیضاء فارس است که با توکل به خدا و اتکاء به داشته‌های خود، پسران و دختران خود را به گونه‌ای تربیت کرده که هر کدام در سنگر خدمت به انقلاب و اسلام همواره تلاش نموده اند. ایشان 4 پسر و 2 دختر دارد که یکی از فرزندان پسر وی در سنگر پاسداری از انقلاب، به عنوان فرمانده ناحیه مقاومت سپاه ناحیه شهرستان بیضا مشغول به فعالیت بود که در تیر ماه 1400 بر اثر ایست قلبی درگذشت، فرزندان پسر دیگرش نیز در شرکت نفت و در اداره فرمانداری مشغول به خدمت هستند و علی بخش هم در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل، به فیض شهادت نائل آمد. یکی از دختران آسیه خانم نیز، کارمند ثبت‌احوال است و دختر دیگرش در کسوت مادری و همسری به عنوان خانه‌دار مشغول تربیت کودکان تراز انقلاب اسلامی همچون مادر خود، می‌باشد.
آسیه خانم در مورد خصوصیات اخلاقی، رفتاری و ویژگی‌های همسر شهید خودش بیان کرد که: اهل نماز و روزه و آدم غیرت‌داری بود، مردم‌دار و با ایمان بود، نسبت به نامحرم بسیار اهل مراعات بود و وقتی نامحرمی به منزل ما می‌آمد به من می‌گفت که شما در اتاق بمان، من خودم از مهمانان پذیرایی می‌کنم، اهل خمس و زکات بود، یادم می‌آید زمانی بچه ام بیمار بود و در بیمارستان بستری بود، ما درمنزل ۳۰ هزار تومان بیشتر پول نداشتیم، همسرم پول را برداشت و از منزل خارج شد، من فکر کردم که پول را برده بیمارستان که خرج هزینه بیمارستان را بدهد ، وقتی برگشت گفتم پول را چه کردی؟ گفت مقداری زکات بدهکار بودم این پول صرف آن شد، گفتم پس بچه چه می‌شود؟ گفت خدا خودش درست می‌کند.

وی، میزان اثرگذاری ارتباط والدین با فرزندان بر رفتار آنها در جامعه را با اشاره به رفتار عملی همسر شهید خود در خصوص تربیت فرزندان این گونه بیان کرد: پدرش اهل مسجد و نماز جماعت بود و زیاد اهل تذکر دادن به بچه ها نبود، بیشتر یک الگوی عملی برای بچه ها بود، بچه ها وقتی پدر را آن‌قدر مقید می‌دیدند، سعی می‌کردند که رفتارهای او را تکرار کنند و یادم هست که فرزندم (شهید علی بخش) هم مثل پدرش هیچ‌گاه نماز و روزه‌اش ترک نشد و توصیه همسرم به فرزندم که در حال تحصیل بود این بود که الان جبهه واجب تر از درس خواندن هست و همین صحبت‌های همسرم باعث شد که فرزندم تحصیل را رها کند و به جبهه برود که زودتر از پدرش هم شهید شد.
همسر شهید رخت افکن در خصوص اثرگذاری لقمه حلال بر تربیت اسلامی فرزندان خود و همچنین نقش خود به عنوان مادر در تربیت دختران و پسران خود، عنوان کرد که: به آن‌ها توصیه می‌کردم که درسشان را خیلی خوب بخوانند، دوست خوب انتخاب کنند و سعی می‌کردم که لقمه حلال به آنها بدهم.
مادر شهید رخت افکن، در غیاب همسر شهیدش با بازگو کردن رفتارها و اخلاق و منش‌های پدرشان برای فرزندانش، در زمینه تربیت فرزندان خود هم به عنوان مادر و هم به عنوان مادر به ایفای نقش پرداخته بود و از آنها می‌خواست که دنباله رو راه پدرشان باشند.
آسیه خانم با اشاره به فعالیت‌های خود در زمینه آشنایی نسل امروز با فرهنگ ایثار و شهادت، از کم کاری فعالان فرهنگی گلایه کرد و گفت: در زمان حاضر میزان شناخت نسل جوان و نوجوان از شهدا بسیار کم هست، من تا چند سال پیش به مدارس می‌رفتم و درمورد شهدا صحبت می‌کردم ولی درچندسال اخیر بدلیل کهولت سن دیگر قادر به رفتن در مدارس نیستم. اما وقتی نوه هایم به منزل من می‌آیند درمورد سبک زندگی پدربزرگ و عموی شهیدشان با انها سخن می‌گویم. ای کاش شما هم که در مسیر شهدا کار می کنید بروید و با نسل نوجوان و جوان امروز در مورد شهدا حرف بزنید.

مادر شهید رخت افکن، مهمترین راهکار انتقال مفاهیم ارزشمند دینی و اخلاقی به فرزندان و نسل آینده را در رفتار و کردار خود انسان‌ها می‌داند و ادامه داد که: هر شخصی در مرتبه اول با رفتار و کردار خود می‌تواند دین اسلام را به بقیه بشناساند و در مرتبه بعدی هم می‌تواند دستورات دین را با گفتگو و صحبت کردن به دیگران انتقال دهد.
همسر شهید رخت افکن رابطه عاطفی شهید با خودش و اطرافیانش را اینطور توصیف کرد که: شهید انسان بسیار با درکی بود، در منزل کمک من ظرف می‌شست، احساسات و عواطف خود را نسبت به من بیان می‌کرد. وقتی خبر شهادت پسرم را به ما دادند خیلی گریه می‌کردم، پدرش که در آن زمان هنوز زنده بود به من خیلی دلداری می‌دادند و می گفت در منزل هر چه می‌خواهی گریه کن اما در بیرون نه، بعد از اینکه پدرش شهید شد یکبار به خواب من امد و بمن گفت هر کسی یک روزی دارد و بالاخره یک روز می میرد، بی تابی نکن.
زراعت پیشه در پاسخ به سوال خبرنگار طنین یاس که با توجه به اینکه نقش پدر در زندگی فرزندان خیلی تاثیر دارد شما چگونه این خلا ر ا برای فرزندانتان پر کرده اید، گفت: پسر بزرگ من نقش پدر را برای بچه ها داشت و بسیار هوای آنها را داشت ، خودم هم هر کاری که از دستم برمی آمد کوتاهی نمی‌کردم.
در لحظات پایانی این گفتگو، این مادر که در اوج معرفت و علاقه به شهیدان خودش قرار داشت، با گوشه روسری خود اشک چشمش را پاک کرد و گفت: یادم میاید که همسرم زمانی من را به مدت چند روز به شیراز برد که خیلی خوش گذشت و یکی از بهترین خاطراتم با ایشان شد.
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
گلایه همسر و مادر شهیدان رخت افکن از کم کاری فعالان فرهنگی ! / شناخت نسل جوان و نوجوان از شهدا کم است
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
فرهنگی
V
آرشیو