روز جهانی معلولین ، روز دیده شدن با نداشته ها !

۱۲ آذر از سوی مجمع عمومی سازمان ملل متحد، روز جهانی معلولین نام گذاری شده و هدف از این نام‌گذاری، افزایش توجه و آگاهی عمومی در باره مسائل مربوط به افراد دارای معلولیت است . یادمان باشد معلولیت ضعف نیست بلکه فرصتی است که بتوانیم از نداشته های خود برای اثبات وجودمان استفاده کنیم
روز جهانی معلولین ، روز دیده شدن با نداشته ها !
1401/09/13 - 11:39
تاریخ و ساعت خبر:
143666
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - سیستان و بلوچستان- عطیه سادات میری : از زمانی که چشم گشودم و دنیای اطرافم را دیدم انسانهای سالم را مشاهده کردم که خودشان به تنهایی کارهای خود را انجام می دادند.
در بیشتر مواقع وقتی برخی افراد را می‌دیدم ذهنم مشغول می شد که این افراد چرا به تنهایی قادر به انجام هیچ کاری نیستند.
سوالات متعدد در ذهنم در حال گردش بود برای یافتن پاسخی بهتر به سوالات دهمین به اداره بهزیستی مراجعه کردم که بدانم این افراد چه کسانی هستند و چرا به آنها لقب معلول را داده اند.
وقتی وارد محوطه شدم افراد بسیاری با معلولیت های متعددی وجود داشتن که دل هر انسانی را به درد می آورد اما آنچه مهم بود که برای این افراد انجام شود محبت و احترام به آنها بود نه ترحم.
آنچه در ارتباطات اجتماعی با معلول باید در نظر گرفت، این نکته است که ارتباط با آنها باید همراه با احترام باشد و از ترحم به افراد دارای معلولیت پرهیز شود، چیزی که متاسفانه در جامعه امروزی یا به آن توجه نمی شود با کمتر به آن اهمیت داده می شود، تفاوت احترام و ترحم این است که در احترام، شخص مقابل، انسانی بزرگ بشمار می‌آید اما در گزینه ترحم، مخاطب انسانی ذلیل و خوار شمرده می‌شود که باید همواره دست او را گرفت و به شخصیت و روحیات وی اندک توجهی نمی شود. اما متاسفانه ما غافل از این هستیم که برخی از افراد معلول از استعدادهای بالقوه و خدادادی بالایی برخوردار هستند که یک انسان سالم گاها ممکن است این استعداد را نداشته باشد.
امید که روز جهانی معلولین روزی باشد که ما بین خود و افراد معلول فرقی ندانیم و برای لحظه ای هم شده خود را جای آنها قرار دهیم.
متاسفانه تفاوت برخی از ما انسانها رفتارهای نامناسبی با افراد معلول داریم که این رفتار توهین به شخصیت آنهاست.
از سوی دیگر یکی از مسائل مهم افراد دارای معلولیت، اشتغال است، اشتغال هر فرد موجب استقلال اقتصادی او می شود، اما افراد معلول به علت داشتن شرایط جسمی خاصی که دارند از داشتن شغل بهره ای نبرده اند و این عدم کارایی باعث شده که فرد هویت شخصی نداشته باشد و اعتماد به نفس خود را ازدست دهند.
۱۲ آذر از سوی مجمع عمومی سازمان ملل متحد، روز جهانی معلولین نام گذاری شده و هدف از این نام‌گذاری، افزایش توجه و آگاهی عمومی در باره مسائل مربوط به افراد دارای معلولیت است
یادمان باشد معلولیت ضعف نیست بلکه فرصتی است که بتوانیم از نداشته های خود برای اثبات وجودمان استفاده کنیم

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
روز جهانی معلولین ، روز دیده شدن با نداشته ها !
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
فرهنگی
V
آرشیو