برگزاری دسته عزای فاطمی و مدافعین عفاف وحجاب باحضور گسترده بانوان

دسته عزای فاطمی و مدافعین حریم عفاف و حجاب با حضور گسترده بانوان قمی از مصلای قدس تا حرم مطهر حضرت معصومه (س) برگزار شد.
برگزاری دسته عزای فاطمی و مدافعین عفاف وحجاب باحضور گسترده بانوان
1401/10/07 - 12:52
تاریخ و ساعت خبر:
143895
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - قم بانوان قمی عصر روز دوشنبه در آستانه شهادت ام ابیها حضرت فاطمه زهرا (س) با برپایی راهپیمایی و دسته عزای فاطمی از ارزش‌های اسلامی به خصوص حجاب و عفاف اعلام حمایت کردند.
بانوان قمی که در حضور نوجوانان و جوانان در بین آنان پررنگ بود؛ از ساعت ۱۴:۳۰ روز دوشنبه در محوطه مصلای قدس میعادگاه نماز جمعه تجمع کردند و پس از اجرای چند سرود توسط گروه‌های دانش آموزی راهپیمایی خود را از این مکان به سمت حرم حضرت فاطمه معصومه (س) آغاز کردند.
برخی از دانشجویان دختر بسیجی نیز در این اجتماع حضور داشتند و دست نوشته‌هایی با مضامین دفاع از حجاب و عفاف در دست داشتند.
طلاب خواهر جامعه الزهرا (س) نیز در جمع راهپیمایان حضور داشتند و با سر دادن شعارهایی در حمایت از حجاب و عفاف بر رعایت این واجب الهی در جامعه اسلامی تاکید کردند.
بانوان خادم حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) و مسجد مقدس جمکران نیز با در دست داشتن پرچم متبرک آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (س) حمایت خود را از حجاب اسلامی ابراز داشتند.
راهپیمایان حرکت خود را از مصلای قدس و میدان جانبازان به سمت خیابان شهدا و از آنجا به سمت خیابان ارم در حالی که شعارهای «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل» و «مرگ بر منافق» بر زبان داشتند ادامه مسیر دادند.
بسیاری از بانوان قمی حاضر در این راهپیمایی پرچم‌های عزای فاطمیه و پرچم ایران و همچنین تصاویری از امام راحل، مقام معظم رهبری و حاج قاسم سلیمانی به همراه داشتند.
اغلب خانم‌های شرکت کننده در این راهپیمایی در حالی که هوای این روزهای قم سرد شده است با کودکان و فرزندان خود در این برنامه حضور یافتند تا آنان را از همین سنین کودکی با ارزش‌های اسلامی و حجاب و عفاف آشنا کنند.
«حسین حسین شعار ماست، حجاب افتخار ماست»، «ما پیرو فاطمه و حیدریم، حامی این انقلاب و این مکتبیم» و «چادر حجاب برتر است، لبیک به امر رهبر است» از جمله شعارهایی بود که راهپیمایان در راستای دفاع از حجاب و عفاف سر دادند.
با رسیدن جمعیت به محدوده حرم مطهر بانوی کرامت و تجمع در صحن پیامبر اعظم (ص) سلام به حضرت معصومه (س) و دعای فرج قرائت شد.
پیکر مطهر یکی از شهدای گمنام دوران دفاع مقدس که به تازگی در منطقه عملیاتی شلمچه تفحص شده بود در جمع بانوان قمی آورده شود و حاضرین در حالی که اشک بر گونه داشتند با پیکر این شهید گمنام که قرار است در سالروز شهادت حضرت زهرا (س) در قم تشییع و تدفین شود وداع کردند.
سخنرانی حجت الاسلام ذوالنوری بخش دیگری از این برنامه بود و وی با بیان اینکه نمایندگان در مجلس شورای اسلامی پیگیر موضوع حجاب هستند ابراز داشت: هیچیک از مسئولان در این زمینه نباید عقب نشینی کنند و مسئولی که نسبت به این حکم الهی بی اعتنا باشد در هیچ پست و مقامی صلاحیت ماندن ندارد.
نماینده قم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: انتظار ما از قوه قضائیه و نیروی انتظامی آن است که نسبت به اجرای قانون عفاف و حجاب و دفاع از آمران به معروف که در راستای اقامه دستورات الهی جهاد می‌کنند اهتمام داشته باشند.
قرائت بیانیه که در بخش‌هایی از آن از دستگاه‌های مسئول در قوای سه گانه خواستار پیگیری و توجه به ناهنجاری‌ها و عدم رعایت حجاب اسلامی شده بودند بخش پایانی این اجتماع بزرگ بانوان در حمایت از فریضه حجاب بود.

انتهای خبر /*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
عزاداران فاطمی، قم، دسته های عزاداری فاطمی، بانوان محجبه، مسجد جمکران
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
فرهنگی
V
آرشیو